ΠΕΑΛΣ: Η διαφαινόμενη αναβάθμιση των σχολών Λ.Σ. προϋποθέτει την παράλληλα εξ ολοκλήρου αναδιαμόρφωση του "περί Ιεραρχίας και Προαγωγών"

Δημοσιεύουμε ανακοίνωση τής ΠΕΑΛΣ: Με γνώμονα να καταβάλουμε, με την δέουσα προσοχή κάθε δυνατή προσπάθεια, θετικών για το προσωπικό Λ.Σ. αποφάσεων, πάντα στο πλαίσιο των αρχών
και των διεκδικήσεων μας  και σεβόμενοι  τα μέλη μας, την ιστορία του Λιμενικού Σώματος, τον Στρατιωτικό χαρακτήρα, τη δομή, τα έθιμα, τις αξίες, τις αρχές και τις παραδόσεις του Λ.Σ., την προσφορά του Σώματος αλλά και το διαχρονικό έργο και την προσφορά των στελεχών ΛΣ όλων των κατηγοριών και με αφορμή την διαφαινόμενη προσπάθεια αναβάθμισης της στρατιωτικής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσής τους, καλούμε στην ανάληψη πρωτοβουλίας διορθωτικών παρεμβάσεων τόσο στην εκπαίδευση των στελεχών ΛΣ πάντα σύμφωνα με τις  σύγχρονες μεθόδους της στρατιωτικής και παιδαγωγικής επιστήμης και ακαδημαϊκής θεώρησης όσο και στην ασύμμετρη μορφή ιδιαίτερα μεταξύ των Αξιωματικών κάθε βαθμίδας και κατηγορίας και πιο συγκεκριμένα στο περί Ιεραρχίας και Εξέλιξης των Αξιωματικών.

Το σκηνικό αναβάθμισης της εκπαίδευσης των στελεχών ΛΣ αλλά και των παρεμβάσεων σε ένα Στρατιωτικά συντεταγμένο Σώμα επαναλαμβάνεται για πολλά χρόνια και  δυστυχώς συνεχίζεται και στις ημέρες μας άλλοτε με την δικαιολογία ότι φέρει την ισονομία που παλαιότερες παρεμβάσεις κατέλυσαν και άλλοτε για μικροπολιτικούς ή μικροσυνδικαλιστικούς λόγους δημιουργώντας νέες αδικίες. Οι διαχρονικοί αυτοί «εισηγητές» άλλοτε  προτείνουν για να δικαιολογήσουν τη θέση που κατέχουν και άλλοτε εκμεταλλεύονται την καλύτερη συγκυρία Ηγεσιών – Στρατιωτικών και ιδιαίτερα Πολιτικών προκειμένου να πείσουν και να «περάσουν» τις σχετικές ασύμβατες και απαράδεκτες για τη δομή του ΛΣ «μελέτες» των.

Κάποιοι μάλιστα για να εμπλουτίσουν τις εισηγήσεις – αιτήματά τους, επικαλούνται κατά το δοκούν το αμερικανικό ή άλλα συναφή μοντέλα αποκρύπτοντας  επιμελώς  ότι παραγνωρίζουν την ιστορική διαδρομή οργάνωσης και λειτουργίας του ΛΣ, από ιδρύσεώς του αλλά και τη διαφορετικότητα της δομής και της οργάνωσης της χώρας μας.

Κύριε Υπουργέ,

Κανείς δεν αμφισβητεί το διαχρονικά υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο και τον επαγγελματισμό των Λ/Φ και Υπαξιωματικών ούτε την αναγκαιότητα αναβάθμισης των σχολών του ΛΣ και ούτε την αναγκαιότητα αναγνώρισης τους ή «ανταμοιβής» τους.

Έχουν προσφέρει αδιαμφισβήτητης σπουδαιότητας υπηρεσίες, από ποικίλες θέσεις εργασίας και ευθύνης, οι οποίες είναι διαχρονικά αναγνωρισμένες – με ευμενή σχόλια από τις εκάστοτε Ηγεσίες και όχι μόνο – για την καταλυτική συμβολή τους (ακόμη και θυσίες ζωής), στην επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του «όπλου» που λέγεται Λ.Σ., ενίοτε και κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες.

Δυστυχώς, όλα αυτά και το τεράστιο έργο, που διαχρονικά έχουν προσφέρει οι Λ/Φ και Υπαξιωματικοί, δεν τα συνεκτιμούν εκείνοι που επιμένουν να επιδιώκουν πειράματα με νέα μοντέλα στην εκπαίδευση και εξέλιξή τους, άγνωστης προσαρμοστικότητας – αποτελεσματικότητας στην ελληνική πραγματικότητα, στην ετοιμότητα, στην επιχειρησιακή και επιτελική δράση και δομή του ΛΣ.

Πέραν αυτού, διαπιστώνουμε παράλληλα να επιδοκιμάζεται και η απαράδεκτη σκοπιμότητα και αντισυναδελφική συμπεριφορά των «διαχρονικών εισηγητών», με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό της δομής του ΛΣ  και την εκλογίκευση της σύνθεσης και του αριθμού του προσωπικού – πυραμίδας, που θεωρούν ότι ουσιαστικά επιτυγχάνεται με την βαθμολογική εξέλιξη των Υπαξιωματικών.

Τέτοιες εμμονές – αντιλήψεις,  πληγώνουν, διχάζουν, εμποδίζουν την ομοψυχία και συναδελφικότητα, την απρόσκοπτη συνεργασία, τον αλληλοσεβασμό και αλληλοεκτίμηση μεταξύ όλων των στελεχών του Λ.Σ. και κυρίως την ιεραρχία σε ένα ένστολο στρατιωτικά συντεταγμένο Σώμα με απρόβλεπτες συνέπειες στην αποστολή του και ταλανίζουν το ηθικό, την αξιοπρέπεια, και το φρόνημα των στελεχών, στοιχεία που αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο των επιτυχιών σε όλους τους τομείς δράσης τους, στην έρευνα και διάσωση, στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας, στην καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος, στην προστασία των θαλασσίων συνόρων, στην αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος.

Εκείνο, ωστόσο, που επιβάλλεται να είχε γίνει, είναι και αυτό που αποφεύγουν να κάνουν οι «εισηγητές» ανάλογων δήθεν «επαναστατικών μεταβολών». Να εισηγηθούν και επιτέλους να επιληφθούν το ταχύτερο της συγκρότησης κατάλληλου πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των σχολών ΛΣ, σε ανάλογες συνθήκες λειτουργίας (εγκαταστάσεις, εργαστήρια, εκπαιδευτικό προσωπικό) με παράλληλη τροποποίηση του «περί ιεραρχίας και προαγωγών» ενώ επιβάλλεται η ανακατανομή – επιλογή των θέσεων που πρέπει να υπηρετεί κάθε προέλευση Αξιωματικών αλλά και η αλλαγή της σημερινής μεταξύ Αξιωματικών ιεραρχίας.

Σε ότι αφορά τους Αξιωματικούς που προέρχονται από τη ΣΝΔ θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ληφθεί υπόψη  όχι μόνο ότι  διοικούν το ΛΣ από ιδρύσεως του, αλλά και ότι η φοίτησή τους στη σχολή ΣΝΔ,  είναι ο «ναός» τους, το βάπτισμα του πυρός τους, είναι σημαντικό μέρος της ιστορίας τους, είναι η περηφάνια τους και κάθε επιχειρούμενη προσπάθεια υποβάθμισης ή κατάργησης της σχολής αυτής ή κάθε επιχειρούμενη προσπάθεια μη μελετημένης αναβάθμισης της όπως και κάθε επιχειρούμενη προσπάθεια ισοπέδωσης του αξιώματος που κατέχουν, του βαθμού που φέρουν θα ισοδυναμεί με γκρέμισμα τους δικού τους «ναού», με το γκρέμισμα της ιστορίας και της προσφοράς του ΛΣ.

Κύριε Υπουργέ,

Το ΛΣ σε ζητήματα εκπαίδευσης και κυρίως ιεραρχικής – βαθμολογικής εξέλιξης και σε κατηγορίες – προελεύσεις  Αξιωματικών και Υπαξιωματικών ΛΣ αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή και συχνά σε  σχετικές με το θέμα συζητήσεις προκαλεί γέλωτα όχι μόνο στα υπόλοιπα Σ.Α. και Ε.Δ. αλλά και μεταξύ των στελεχών ΛΣ. 

Δεν είναι δυνατόν με οριζόντιες κατά το δοκούν και στοχευμένες διατάξεις να καταλήγουμε Αξιωματικοί σε παραγωγικές ηλικίες (47 έτη) να βρίσκονται εκτός Σώματος στο βαθμό του Πλοιάρχου και παράλληλα να μεριμνάται με τις ίδιες διατάξεις να φτάνει στον ίδιο βαθμό άλλη κατηγορία Αξιωματικών, να διεκδικεί επιπλέον βαθμό και περισσότερα χρόνια παραμονής ήτοι τα 60 έτη.

Δεν είναι δυνατόν η ψυχή του Σώματος, οι υπηρετούντες στα επιχειρησιακά μέσα που κρατούν στα χέρια τους το Σώμα (2500 στελέχη) να εξισώνονται, να απαξιώνεται η προσφορά τους και ν’ αδικείται το έργο τους με κοινές οριζόντιες διατάξεις βαθμολογικής εξέλιξης για όλο το προσωπικό και μάλιστα πολλές φορές αυτές να μην αφορούν καν μεγάλο μέρος αυτών. 

Δεν είναι δυνατόν ένας Αξιωματικός τη μια στιγμή να εκτελεί χρέη Προϊστάμενου και την άλλη στιγμή ο υφιστάμενος του να εκτελεί χρέη Προϊστάμενου του. 

Πόσο δε δεν είναι δυνατόν σειρές Αξιωματικών με διαφορά χρονολογική εισαγωγής στο Σώμα να εναλλάσσουν εν μια νυκτί την μεταξύ τους αρχαιότητα.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών των παρεμβάσεων πάντα είναι αντίθετο των προσδοκιών των εισηγητών, δηλαδή η επαγγελματική και κοινωνική υποβάθμιση επί της ουσίας όλων μας!

Κύριε Υπουργέ,

Κλείστε τα αυτιά σας στις «σειρήνες» αυτού του είδους  «εκσυγχρονισμού» και ανοίξτε ένα δημοκρατικό διάλογο – διαβούλευση στο παραπάνω πλαίσιο που προτείνουμε μεταξύ των συνδικαλιστικών φορέων του ΛΣ, της Στρατιωτικής Ηγεσίας και της Πολιτικής Ηγεσίας, τόσο για τον εκσυγχρονισμό της στρατιωτικής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσης των στελεχών όσο και για την εξ’ αρχής ολική αναδιαμόρφωση του «περί Ιεραρχίας και Προαγωγών».

Η εκπαίδευση πρέπει να σου δίνει τα εχέγγυα να φέρεις αξίωμα, το οποίο θα πρέπει να έχει αξία, και για να έχει αξία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διακρίνεται από ένα ορθολογικό πλαίσιο ιεραρχικής δομής. 

Για το Δ.Σ.

 Ο Πρόεδρος                Ο Γενικός Γραμματέας
Σπύρος ΠΑΣΣΑΚΟΣ Γιάννης ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

_