Θέλετε να απαλλαγείτε από την κατακράτηση υγρών; Δείτε πώς θα το καταφέρετε…



Νιώθετε ότι είστε πρησμένοι και το σώμα σας είναι «βαρύ»;

Η κατακράτηση υγρών είναι ένα πολύ συχνό πρόβλημα που ταλαιπωρεί τόσο τους άντρες όσο και τις γυναίκες, προκαλώντας ένα γενικευμένο αίσθημα δυσφορίας, καθώς και αξιοσημείωτο πρήξιμο στην κοιλιά, στα πόδια και στο πρόσωπο.

Ποσοστό 50-60% του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό, με το ποσοστό αυτό να παρουσιάζει διακυμάνσεις ανάλογα με τις διατροφικές μας συνήθειες, τα επίπεδα της σωματικής μας δραστηριότητας ή και μεταβολές στα επίπεδα διαφόρων ορμονών.

Για παράδειγμα, η κατανάλωση ενός πολύ αλμυρού γεύματος σε συνδυασμό με την ανεπαρκή ενυδάτωση είναι μια… σίγουρη συνταγή για να προκληθεί στο σώμα κατακράτηση υγρών. Ο λόγος είναι ότι το αλάτι κάνει τα κύτταρα να απορροφούν περισσότερο νερό σαν σφουγγάρια, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα υγρών στο αίμα και το σώμα να πρήζεται.

Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν για να νικήστε την κατακράτηση;
  1. Ενυδατωθείτε: Η επαρκής πρόσληψη υγρών -κατά προτίμηση μέσω της κατανάλωσης νερού και δευτερευόντως με τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και με ροφήματα χωρίς ζάχαρη- είναι απαραίτητη τόσο για την πρόληψη όσο και για την αντιμετώπιση της κατακράτησης.
  2. Περιορίστε το αλάτι: Όπως ήδη αναφέρθηκε, το αλάτι είναι βασικός «υπαίτιος» της κατακράτησης υγρών. Προσοχή χρειάζεται όχι μόνο στο αλάτι που χρησιμοποιείτε όταν μαγειρεύετε, αλλά και στο αλάτι που υπάρχει στα διάφορα σνακ και έτοιμα γεύματα. Διαβάζετε λοιπόν προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων και αποφεύγετε τρόφιμα που παρέχουν πάνω από 140 mg αλατιού (νάτριο) ανά μερίδα.
  3. Ενισχύστε τον οργανισμό σας με αντιοξειδωτικά: Αντιοξειδωτικές ουσίες όπως το λυκοπένιο, το βήτα καροτένιο, το σελήνιο, η βιταμίνη Α και η βιταμίνη C, που βρίσκονται κυρίως στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, βοηθούν στην απομάκρυνση βλαβερών ουσιών από το σώμα, αλλά και στην αντιμετώπιση της κατακράτησης.
  4. Περιορίστε τους υδατάνθρακες: Οι υδατάνθρακες μετατρέπονται στο σώμα σε γλυκογόνο, το οποίο με τη σειρά του αποθηκεύεται στους μυς για να αξιοποιηθεί ως καύσιμο. Για κάθε γραμμάριο γλυκογόνου που αποθηκεύεται στους μυς ο οργανισμός κατακρατά περίπου τρία γραμμάρια νερού. Περίπου 120 γραμμάρια γλυκογόνου μεταφράζονται λοιπόν σε κάτι λιγότερο από μισό κιλό επιπλέον βάρους λόγω της κατακράτησης υγρών!
  5. Κινηθείτε περισσότερο: Η καθιστική ζωή συμβάλλει στην κατακράτηση υγρών. Από την άλλη, η σωματική δραστηριότητα βοηθά στην καλύτερη κυκλοφορία αίματος, αλλά και υγρών σε όλο το σώμα ώστε να αποφευχθεί η κατακράτηση, κυρίως στα κάτω άκρα.
  6. Αυξήστε το κάλιο στη διατροφή σας: Όπως θα έχετε ήδη αντιληφθεί, οι διατροφικές συνήθειες παίζουν τεράστιο ρόλο στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της κατακράτησης. Οι τροφές με κάλιο συγκεκριμένα, όπως οι μπανάνες, οι ντομάτες, το σπανάκι και το αβοκάντο, προωθούν την απομάκρυνση των συσσωρευμένων υγρών ώστε να υποχωρήσει η κατακράτηση.
  7. Βάλτε μέτρο στο αλκοόλ: Το αλκοόλ έχει διουρητική δράση, επομένως αφυδατώνει τον οργανισμό και συμβάλλει στην κατακράτηση. Περιορίστε την κατανάλωση σε ένα ποτό την ημέρα το πολύ ή προσπαθήστε να το παραλείψετε εντελώς κάποιες μέρες την εβδομάδα.


Πηγές: rd.com, onmed.gr
_