Ποια τρόφιμα πρέπει να τα τρώμε «αγνά»;


Υπάρχουν τρόφιμα που όσο πιο «αγνά» είναι, τόσο περισσότερες θρεπτικές ουσίες μας παρέχουν. Ποια είναι αυτά;

Ξηροί καρποί

Μπορεί να σας αρέσουν ψημένοι με το λαδάκι τους, όμως το ψήσιμο των ξηρών καρπών αφαιρεί μέρος από τα θρεπτικά τους συστατικά -π.χ. μαγνήσιο και σίδηρο- και τους επιβαρύνει με αρκετές θερμίδες, ως επί το πλείστον από λίπος.

Αποξηραμένα φρούτα

Προτιμήστε τα ωμά και φρέσκα, αφού η αποξηραμένη εκδοχή τους συνήθως στερείται βιταμινών (κυρίως βιταμίνης C) και περιλαμβάνει σημαντικές ποσότητες προστιθέμενης ζάχαρης, η οποία πιθανότατα θα αυξήσει την αποθήκευση λίπους στο σώμα σας.

Χυμοί

Τα ίδιο ισχύει και με τους χυμούς. Προτιμήστε να τους φτιάξετε οι ίδιοι. Οι παστεριωμένοι χυμοί χάνουν μέρος της βιταμίνης C, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι έτοιμοι χυμοί εμπορίου έχουν προστιθέμενα σάκχαρα.


Μπρόκολο/σπανάκι/λάχανο

Η θρεπτική αυτή τριπλέτα χάνει σημαντικό μέρος των βιταμινών της όταν βράζεται, επομένως απολαύστε τα ωμά για να καρπωθείτε όλα τους τα οφέλη.

Καρύδα

Η κατανάλωσή της (και του νερού της) ωμή «κοντράρει» στα ίσια τα ενεργειακά ποτά, μιας και οι καρύδες είναι από τις καλύτερες φυσικές πηγές ενυδάτωσης, με υψηλά επίπεδα ηλεκτρολυτών. Τα οφέλη αυτά μειώνονται όταν τις καταναλώνουμε αποξηραμένες.

Κόκκινη πιπεριά

Ακόμα ένας θησαυρός βιταμίνης (κυρίως C), ο οποίος χάνει την αξία του όταν καταναλώνεται μαγειρεμένος ή σε κονσέρβα. Προτιμήστε να τις απολαύσετε φρέσκες και να επωφεληθείτε από τη βιταμίνη C, η οποία έρχεται στο εντυπωσιακό 150% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε μια μεσαία πιπεριά.


Δημητριακά

Κατά την άλεσή τους χάνουν βιταμίνες (οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στο περικάρπιο των κόκκων), επομένως έχει νόημα να τα προτιμάμε στην «ολική» εκδοχή τους, η οποία είναι και η λιγότερο επεξεργασμένη.


Πηγή: in2life.gr
_