Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ : Να δοθεί τέλος στην ομηρία των μονών πληρωμάτων στα Πλωτά του Λιμενικού

Η Ομοσπονδία παρεμβαίνει για μία ακόμη φορά με σκοπό να αντιμετωπιστεί η παθογένεια των

 μονών πληρωμάτων στα σκάφη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, καθώς οι οργανικές συνθέσεις των πλωτών και τα ωράρια εργασίας σε αυτά, είναι θέματα ζωτικής σημασίας για τα στελέχη που τα υπηρετούν, ενώ ταυτόχρονα η μη σωστή εφαρμογή τους αποτελεί τροχοπέδη στην επιχειρησιακή τους ικανότητα.
Ειδικότερα αναφέρουμε ότι  στα ΠΛΣ που υπάρχει μονή σύνθεση πληρώματος, αυτή καθιστά το πλήρωμα και ιδίως τον κυβερνήτη και τον μηχανικό του σκάφους σε εργασιακή ομηρία, μιας και βρίσκονται στην ουσία σε 24ωρη επιφυλακή, χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα  στοιχειώδους  προγραμματισμού της ζωής τους.
Παίρνοντας λοιπόν αφορμή κι από την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που με έμφαση τονίζει ότι η υποχρέωση φυσικής παρουσίας στον καθορισμένο από τον εργοδότη τόπο, καθώς και ο περιορισμός που απορρέει από την ανάγκη της μεταβάσεως στον τόπο εργασίας εντός σύντομης προθεσμίας περιορίζουν σε πολύ σημαντικό βαθμό τις δυνατότητες που έχει ένας εργαζόμενος να αναπτύξει άλλες δραστηριότητες, άρα πρέπει να θεωρείται ο εν λόγω χρόνος ως «χρόνος εργασίας», ζητάμε την ενίσχυση  των υπηρεσιών  που διαθέτουν πλωτά με κατ’ ελάχιστον διπλά πληρώματα και κυρίως διπλό αριθμό διπλωματούχων καπετάνιων και μηχανικών,  έτσι ώστε να διαφυλάσσεται πρωτίστως η ασφάλεια τους, η εργασιακή ηρεμία κι ομαλότητα, καθώς και το δικαίωμά τους για μια οικογενειακή και προσωπική ζωή.
Η επίλυση του προβλήματος εκτός των άλλων θα απαλλάξει την Υπηρεσία και το Ελληνικό δημόσιο και από τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση που υφίσταται, αφού αναγκάζεται να καλύψει οποιαδήποτε απουσία των διπλωματούχων κυβερνητών και μηχανικών με αποσπάσεις άλλων στελεχών από άλλες περιοχές.
Σε πολλές δε περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί η προσφιλή αλλά ανεξήγητη πρακτική, όπου  Πλωτά Σκάφη που διαθέτουν μονά πληρώματα, αυτά να επιβαρύνονται και με παράλληλα καθήκοντα σε γραφεία Λιμεναρχείου, με συνέπεια την υπερεργασία και την υπεραπασχόληση τους. Θα μπορούσαμε τέλος να προσθέσουμε στα ανωτέρω, και το κομμάτι που άπτεται του ψυχολογικού τομέα που δεν υπολείπεται όμως σημασίας, γιατί αφορά την ηθική ικανοποίηση των συναδέλφων που υπηρετούν σε πλωτά, υπό αντίξοες συνθήκες ως επί το πλείστον κατά την επιτέλεση του έργου τους, ώστε να μην νοιώθουν ότι υπάρχει διάκριση στην μεταχείρισή τους συγκριτικά με συναδέλφους που υπηρετούν σε άλλες υπηρεσίες.
Με γνώμονα λοιπόν ότι το πιο πολύτιμο όπλο σε ένα σκάφος, είναι το έμψυχο δυναμικό του, θεωρούμε επιβεβλημένο ότι πρέπει να αναμορφωθεί η νομοθεσία του ωραρίου εργασίας των στελεχών Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., με ειδική μνεία στα πλωτά, αλλά και του κανονισμού λειτουργιάς πλωτών μέσων σύμφωνα πάντα με την αποστολή του σώματος και με σκοπό να εξασφαλίζεται η ομαλή κι ασφαλή εργασία των στελεχών.
Η Ομοσπονδία στο πλαίσιο αυτό αναλαμβάνει πρωτοβουλία σε συνεργασία με τα μέλη-ενώσεις της, ώστε να παρουσιάσει εκτενώς στην Ηγεσία τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη που υπηρετούν στα Πλωτά Σκάφη. Πρέπει άπαντες να αντιληφθούν ότι τα πλωτά είναι η αιχμή του δόρατος του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και ως τέτοια πρέπει να τυγχάνουν ανάλογης αντιμετώπισης.

_



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια