Πόσο και πότε πρέπει να πίνουμε νερό;


Το νερό είναι βασικό στοιχείο της ζωής που ωφελεί τόσο την υγεία μας, όσο και την εμφάνισή μας.

Το 60%, άλλωστε, του σώματος ενός ενήλικου ανθρώπου αποτελείται από νερό. Το νερό μάς δίνει ζωή, αλλά δεν πρέπει να κάνουμε υπερβολές. Υπάρχουν σοβαροί λόγοι που δεν πρέπει να πίνουμε υπερβολικά πολύ νερό.

Χωρίς να πρέπει να αντιμετωπίζουμε φοβικά το πόσο νερό καταναλώνουμε, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που καλό είναι να αποφεύγουμε να πίνουμε υπερβολικά πολύ νερό.

Αμέσως πριν πέσετε για ύπνο

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού πριν τον ύπνο μπορεί να αλλοιώσει την ποιότητα του ύπνου μας, καθώς αυξάνει τις πιθανότητες να χρειαστεί να πάμε τουαλέτα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Μετά από αυτήν τη διακοπή, ίσως, να χρειαστούμε αρκετό χρόνο για να ξανακοιμηθούμε.

Επίσης, όταν κοιμόμαστε τα νεφρά μας λειτουργούν με πιο αργούς ρυθμούς, κάτι που μερικές φορές μας προκαλεί ένα ελαφρύ πρήξιμο στο πρόσωπο και στα άκρα. Η μεγάλη κατανάλωση νερού πριν τον ύπνο μπορεί να επιδεινώσει αυτά τα συμπτώματα.

Κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης

Όσο και να θέλουμε να πιούμε ένα μπουκάλι νερό κατά τη διάρκεια μίας έντονης σωματικής άσκησης, οι επιστήμονες μάς συστήνουν να το αποφύγουμε.

Αυτό γιατί, αν και το σώμα μας αυξάνει θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της άσκησης και έχουμε ανάγκη να τη μειώσουμε, το να πίνουμε υπερβολικά πολύ νερό μπορεί να «εξαντλήσει» τους ηλεκτρολύτες που έχουμε ανάγκη.


Η έλλειψη ηλεκτρολυτών μπορεί να μας προκαλέσει πονοκέφαλο, ζαλάδα και ναυτία. Ακόμα, η υπερβολική κατανάλωση υγρών μπορεί να προκαλέσει και προβλήματα σε ανθρώπους που έχουν θέματα με την καρδιά τους.

Οι γιατροί συστήνουν την κατανάλωση νερού μετά το πέρας της άσκησης.

Αν τα ούρα είναι εντελώς άχρωμα

Τα απολύτως άχρωμα ούρα είναι σημάδι υπερ-ενυδάτωσης. Αν παρατηρούμε ότι τα ούρα μας είναι τελείως διάφανα τότε, μάλλον, πίνουμε πολύ νερό, ακόμα και αν δεν το χρειαζόμαστε. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πτώση των επιπέδων νατρίου στον οργανισμό μας, κάτι που μπορεί να μας προκαλέσει αρκετά προβλήματα υγείας.

Για ν’ ανακουφιστούμε από καυτερά φαγητά

Αυτό, πλέον, μας είναι λίγο-πολύ γνωστό. Το νερό δεν μας ανακουφίζει από τα καυτερά φαγητά. Το μόνο που κάνει είναι να εξαπλώνει στο στόμα μας ουσίες όπως η καψαϊκίνη, που περιέχεται σε καυτερές τροφές, και να κάνει την κατάσταση χειρότερη. Αντί για νερό, μπορείτε να δοκιμάσετε να κατευνάσετε το κάψιμο με γάλα.


Πολύ κοντά σε κάποιο γεύμα μας

Το να πίνουμε υπερβολικά πολύ νερό ακριβώς πριν, κατά τη διάρκεια ή ακριβώς μετά από ένα γεύμα μπορεί να μας προκαλέσει προβλήματα στην πέψη. Αυτό συμβαίνει διότι το νερό μειώνει την παραγωγή σάλιου, το οποίο περιέχει ένζυμα που είναι πολύ χρήσιμα για την πεπτική λειτουργία του οργανισμού μας. Το παγωμένο νερό και τα αλκοολούχα ποτά κάνουν αυτή την κατάσταση ακόμα χειρότερη.

Όταν προέρχεται από λάστιχο

Τα λάστιχα που έχουμε στον κήπο μας έχουν ουσίες στο υλικό τους όπως η οργανοκασσιτερίνη, το αντιμόνιο και φθαλικές ενώσεις. Αυτά τα στοιχεία μπορούν να προκαλέσουν βλάβες σε ζωτικά όργανα, γενικότερα στον οργανισμό μας, ακόμα, και προβλήματα συμπεριφοράς, σε ακραίες περιπτώσεις.


Δεν πρέπει να πίνουμε θαλασσινό νερό

Σ’ αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι απλά. Το θαλασσινό νερό δεν μπορεί να μας ξεδιψάσει. Αν πιούμε θαλασσινό νερό, μετά θα χρειαστούμε μεγάλη ποσότητα πόσιμου νερού για να ενυδατωθούμε ξανά. Επίσης, το θαλασσινό νερό περιέχει αρκετούς μικροοργανισμούς που είναι παθογόνοι για τον άνθρωπο.

Αν έχεις πιει πολύ νερό μέσα στην ημέρα

Τέλος, όλα τα πράγματα στη ζωή θέλουν μέτρο. Μέσα σε αυτά είναι και η κατανάλωση νερού. Η υπερ-ενυδάτωση μπορεί να προκαλέσει βλάβη στους νεφρούς και τους εμποδίζει από το να κάνουν αυτό που πραγματικά πρέπει να κάνουν.


Πηγή: ipop.gr
_