Χάος με τη «βούλα» των ΣΤΑΣΥ

Αυτόματο μηχάνημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχει βλάβη και παρέχει τη δυνατότητα μόνον επαναφόρτισης εισιτηρίων και όχι έκδοσης νέων. Εργαζόμενοι των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες)
αναρτούν ανακοίνωση στο μηχάνημα, προκειμένου να ενημερώσουν και να διευκολύνουν τους επιβάτες: «Το μηχάνημα κάνει μόνον επαναφόρτιση. Οι επιβάτες που επιθυμούν αγορά εισιτηρίου μπορούν να περάσουν χωρίς εισιτήριο», ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα της εισιτηριοδιαφυγής στους οργανισμούς, οι οποίοι βιώνουν μια άνευ προηγουμένου οικονομική αιμορραγία.
Την ίδια στιγμή, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης θριαμβολογεί για το γεγονός ότι έχουν εκδοθεί σχεδόν 400.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ επί χάρτινων μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών αυτές δεν ξεπερνούσαν τις 250.000. Αυτό βέβαια που παραλείπει ο αρμόδιος υπουργός να συμπληρώσει είναι ότι μεγάλη μερίδα των προσωποποιημένων καρτών δεν έχει ενεργοποιηθεί από τους κατόχους τους, οι οποίοι έχουν διαπιστώσει ότι έλεγχοι δεν διενεργούνται, ενώ η πλειονότητα των σταθμών έχει ακόμα ανοικτές τις πύλες εισόδου - εξόδου. Πρακτικά είναι δυσανάλογη η σύγκριση, κατ’ αρχάς γιατί οι προσωποποιημένες κάρτες παρέχουν πολλές εναλλακτικές στους κατόχους και όχι μόνον την προμήθεια μηνιαίου προϊόντος. Κατά δεύτερον, δεν είναι όλες ενεργοποιημένες, ενώ τα στοιχεία αυτών που έχουν ήδη ξεκινήσει να χρησιμοποιούνται δεν είναι διαθέσιμα. Παράλληλα, δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία επικυρώσεων μεμονωμένων εισιτηρίων, με το πρόσχημα ότι το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας.

Η ανακοίνωση των εργαζομένων των ΣΤΑΣΥ στο μηχάνημα έκδοσης ανοίγει διάπλατα την πόρτα της εισιτηριοδιαφυγής.
Παρά το γεγονός ότι ο προγραμματισμός ήθελε τις μπάρες εισόδου - εξόδου να κλείνουν από τις 20 Δεκεμβρίου, ακόμη είναι «κλειστοί» μόνον 6 από τους 60 σταθμούς. Ελεγχοι δεν διεξάγονται και, παρά τις διαβεβαιώσεις του κ. Σπίρτζη ότι ο ΟΑΣΑ δεν εμφανίζει απώλεια εσόδων, μια βόλτα σε σταθμούς του μετρό επιβεβαιώνει το αντίθετο. Σε παλαιότερες δηλώσεις του, μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι ο κλειστός σταθμός «Δουκ. Πλακεντίας» εμφανίζει περισσότερες επικυρώσεις εισιτηρίων απ’ ό,τι οι δύο κεντρικότεροι σταθμοί της πόλης, που είναι το «Σύνταγμα» και η «Ομόνοια», επιβεβαιώνοντας ότι το σύστημα δεν λειτουργεί όπου οι μπάρες είναι ανοικτές.
Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι των ΣΤΑΣΥ, θύματα της απέραντης ανοργανωσιάς που χαρακτηρίζει την εφαρμογή του συστήματος, αδυνατούν να παράσχουν απαντήσεις στον μεγάλο αριθμό αποριών που εκφράζονται από επιβάτες.
Τα μειωμένα εισιτήρια
Αδυναμία εξυπηρέτησης δήλωναν οι εργαζόμενοι σε σταθμούς όσον αφορά τις υφιστάμενες δυνατότητες για την προμήθεια μειωμένων εισιτηρίων. Τα αυτόματα μηχανήματα δεν τα παρέχουν και μοναδική εναλλακτική είναι τα εκδοτήρια, τα οποία όμως δεν υφίστανται σε όλους τους σταθμούς και σίγουρα δεν είναι εν λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας ή της εβδομάδας.
«Μπήκα στο λεωφορείο και χτύπησα το ηλεκτρονικό μου εισιτήριο. Το μηχάνημα έκανε ένα χαρακτηριστικό μπιπ που επιβεβαίωνε την επικύρωση. Ξαφνικά επιβάτες γύρισαν και με κοίταξαν έντρομοι, όπως και ο οδηγός. Νομίζω ότι δεν είχαν ξανακούσει τον ήχο της επικύρωσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου», εξηγεί στην «Κ» ο Νίκος Μαυρίδης.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
_