Αισθάνεστε ζαλάδα κατά τη διάρκεια της γυμναστικής; Για ποιο λόγο συμβαίνει;


Έχετε νιώσει να ζαλίζεστε ή να σας πιάνει ναυτία την ώρα που γυμνάζεστε;

Τα προβλήματα αυτά εμφανίζονται συνήθως στα άτομα που είτε κάνουν πολύ έντονη γυμναστική, είτε γυμναστική αντοχής. Αλλά δεν είναι απόλυτο αυτό, καθώς μπορεί να συμβεί και σε άτομα που απλώς… προσπαθούν να γυμναστούν. Τι μπορεί να το προκαλέσει αυτό;

Χαμηλά επίπεδα σακχάρου

Πολλοί άνθρωποι γυμνάζονται με άδειο στομάχι κι αυτό είναι τεράστιο λάθος. Το σώμα δεν θα έχει ενέργεια, με αποτέλεσμα τα αποθέματα σακχάρου στο αίμα να πέφτουν κατακόρυφα, προκαλώντας ζάλη. Χρειάζεται πάντα να έχουμε φάει ένα ελαφρύ (αλλά ποιοτικό) σνακ πριν τη γυμναστική, που να συνδυάζει υδατάνθρακες και άλιπη πρωτεΐνη.

Αφυδάτωση

Αν δεν πίνετε νερό κατά τη διάρκεια της γυμναστικής… γυμνάζεστε λάθος. Ο οργανισμός μας χάνει πολύ νερό μέσω της εφίδρωσης, συνεπώς πρέπει να το αναπληρώνουμε. Επιπλέον, ακόμα και σε πολύ μικρό βαθμό, η αφυδάτωση έχει σφοδρές συνέπειες, προκαλώντας έντονη κόπωση και αυξάνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού. Από την αντίθετη πλευρά, βέβαια, δεν πρέπει και να το παρακάνουμε. Αν πιείτε πολύ νερό πριν τη γυμναστική, θα βρίσκεται ακόμα στο στομάχι σας και θα σας προκαλέσει το γνωστό ανακάτεμα της ναυτίας.

Ορθοστατική υπόταση

Η ορθοστατική υπόταση είναι ο ιατρικός όρος για την αίσθηση ζάλης που προκαλείται όταν σηκωνόμαστε από τη θέση μας πολύ απότομα και σημαίνει ότι ξαφνικά η αρτηριακή μας πίεση έπεσε. Μπορεί να προκληθεί από αρκετά φάρμακα. Προσπαθήστε οι κινήσεις σας να είναι πιο ήπιες, αλλά αν το πρόβλημα επιμένει και σας δυσκολεύει, μιλήστε με το γιατρό σας.

Το… λάθος βλέμμα

Μην αφήνετε το βλέμμα σας να τρέχει στο χώρο όσο γυμνάζεστε, επειδή αυτό μπορεί να προκαλέσει ναυτία. Κρατήστε το μπροστά όσο κάνετε ασκήσεις, προτιμότερα μπροστά από έναν καθρέφτη, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε αν κάνετε τις ασκήσεις σας σωστά και να νιώθετε χαρούμενοι με την πρόοδό σας, προφανώς.

Οι λάθος αναπνοές

Η σημασία της αναπνοής στη γυμναστική είναι τεράστια. Πρέπει να αναπνέουμε βαθιά και να εκπνέουμε τη σωστή στιγμή, αλλά δεν πρέπει να το παρακάνουμε. Αν, δηλαδή, οι αναπνοές μας είναι πολύ έντονες για το είδος γυμναστικής που κάνουμε, είναι πολύ πιθανό να αισθανθούμε ζάλη.


Πηγή: iatronet.gr
_