Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Ναρκωτικά και οδήγηση - Του Κων/νου Τζέκη

Ακόμα το μελάνι από τις δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών για την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν στέγνωσε για να έρθει η νέα κατακόμβη να θολώσει το τοπίο της οδικής
ασφάλειας.
Αναφέρομαι στα Τροχαία ατυχήματα των γιορτών των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους του 2017. Στην μακρόσυρτη κατακόμβη που σχεδόν μεταβάλλει τις οδούς της χώρας σε ένα απέραντο νεκροταφείο με εκκλησάκια στις άκρες τους. Με τον Μολώχ  να καταπίνει τη νεολαία μας σαν ένας σύγχρονος Μινώταυρος στις δαιδαλώδεις στοές του Λαβύρινθου, αφού μάλλον και οι δρόμοι μας παρά την ουσιαστική βελτίωσή τους φαίνεται ότι δεν επαρκούν να μειώσουν αισθητά τα ατυχήματα.
Όμως η Τροχαία κάνει αισθητή την παρουσία της. Κανένας δεν πρέπει να της προσάψει ψόγο. Στις 30.910 παραβάσεις  και στις 1472 περιπτώσεις μέθης, βρίσκεται η άοκνη και αέναη προσπάθειά της.
Τώρα είναι η σειρά των λογικών να αποφασίσουν. Τώρα είναι η ώρα του Μυστικού Δείπνου που θα πρέπει να μυσταγωγήσουν οι κοινωνοί του προβλήματος.
Φαίνεται να μην επαρκούν οι εξαγγελίες ποινών και οι απειλές αφαιρέσεων, γιατί απλούστατα κανέναν δεν φοβίζουν και δεν συγκινούν.
Οι παραβάτες πρώτον δεν πληρώνουν καμία κλήση, περιμένοντας τους Δήμους να μειώσουν τα χρέη τους ή να τα  κάνουν με δόσεις για να πληρωθούν. Το μαρτυρά αυτό το γεγονός των δεκάδων εκατομμύριων που χρωστούν παραβάτες στον Δήμο της Αθήνας και ανάλογα σε άλλες πόλεις.
Δεύτερον η αφαίρεση δεν συγκινεί πλέον γιατί απλούστατα τα οχήματα θα οδηγούνται χωρίς δίπλωμα και σε περίπτωση ατυχήματος θα την πληρώνουν οι άτυχοι εμπλακέντες αθώοι στο ατύχημα, αφού δεν θα έχει ασφαλιστική κάλυψη το ζημιογόνο όχημα.
Συνεπώς θα πρέπει να ριφθούν στη μάχη, αποφασιστικά μέσα ελέγχου.
Ένα από αυτά είναι τα ναρκοτέστ.
Ας μην τρομάζουν οι οδηγοί και ας μην προφθάσουν να εκφέρουν τις αντιρρήσεις τους οι ευαίσθητοι στα προσωπικά δεδομένα πολίτες. Άλλωστε και ο υπογράφων δεν φημίζεται για οποιαδήποτε σκληρότητα.
Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας με πραγματικούς όρους. Ο τροχονόμος στήνεται χαράματα και ελέγχει τη μέθη με αλκοολόμετρο. Ο οδηγός φαίνεται να τα έχει χαμένα. Φαίνεται πασίδηλα ότι κάτι δεν πάει καλά. Τον ευχαριστεί για τη συνεργασία του και τον διώχνει να συνεχίσει την οδήγηση.
Αν όμως οι γενναίοι πολιτικοί μας αποφάσιζαν να εφαρμόσουν το ναρκοτέστ, αφενός κανένας δεν θα οδηγούσε με τον φόβο μήπως συλληφθεί και αποκαλυφθεί η πολιτεία του, αλλά και κανένας δεν θα έκανε χρήση το χρόνο οδήγησης και πριν από αυτόν.
Για την ιστορία το ναρκοτέστ  μπορεί να πραγματοποιείται σε κλειστό van ώστε να μην εκτίθεται κανένας σε δημόσια θέα.
Ο έλεγχος πραγματοποιείται με λίγο σάλιο σε ένα βαμβάκι και σε συνέχεια την εισαγωγή του δείγματος στο μηχάνημα ώστε σε 10 λεπτά, θα γίνεται γνωστή η χρήση για πέντε ουσίες, όπως χασίς, ηρεμιστικά, οποιοειδή, αμφεταμίνες, βαρβιτουρικά. Ουσιαστικά όλα. Ακόμα και αν έκανε χρήση μερικές μέρες πριν.
Το κόστος της εξέτασης είναι όσο μια οδοντογλυφίδα,  το  δε μηχάνημα σε βαλιτσάκι κοστίζει περίπου 5000 ευρώ. Ποσό μηδαμινό μπρός στην πρόληψη.
Για την ιστορία επίσης το 2002 και το 2003 ο υπογράφων προσπάθησε να περάσει στη νομοθεσία, αυτή την εξέταση, αλλά σηκώθηκαν τείχη απόρθητα από διάφορους παράγοντες. Ο σκοπός της αντίδρασης τους άγνωστος και καταστροφικός για τη νεολαία μας. Οι καχύποπτοι μπορούν να ανατρέξουν σε δημοσιεύματα της εποχής εκείνης να πεισθούν, όταν η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών πρόσφερε δύο μηχανήματα τα οποία πιθανώς θα αραχνιάζουν σε κάποιες αποθήκες.
Όμως η Κύπρος από την 15η Ιανουαρίου θέτει τα ναρκοτέστ στη διάθεση της ασφαλούς κυκλοφορίας. Εμείς αντίστοιχα τρομάζουμε τους οδηγούς με απειλές προστίμων και αφαιρέσεων.
Ουσιαστικά θα μπορούσε να υποχρεωθεί ο κάθε χρήστης-οδηγός να υφίσταται την αποτοξίνωση σε δημόσια ή ιδιωτικά κέντρα και να του επιστρέφεται το δίπλωμα. Χωρίς πρόστιμα στα ταλαίπωρα βαλάντια των συγγενών του.
Αν συμβεί αυτό είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξει μείωση πλέον του 20% στα ατυχήματα και μόνο με την απειλή του ελέγχου αυτού.
Διαφορετικά θα εξαγγέλλουμε ποινές και θα μοιάζουμε με τις Δαναΐδες που προσπαθούσαν να γεμίζουν το τρύπιο  πιθάρι. Εν τω μεταξύ θα συνοδεύουμε μαυροφορεμένες μάνες στα νεκροταφεία, σαν χαμογελαστοί νεκροθάφτες..


ΥΓ Ο Αντιστράτηγος εα της ΕΛΑΣ Κωνσταντίνος Τζέκης υπηρέτησε ως Διευθυντής Τροχαίας Αττικής και Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Θεσσαλονίκης.
_



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια