Υγιεινές προτάσεις για να αντικαταστήσεις τον καφέ!


Το ξεκίνημα της μέρας δεν μπορεί για τους περισσότερους από εμάς να είναι ευχάριστο αν δεν συνοδεύεται από ένα φλιτζάνι αχνιστό καφέ!

Το πρωινό ξεκίνημα της ημέρας πρέπει να είναι δυναμικό και γεμάτο ενέργεια και ο καφές αποτελεί για την πλειοψηφία του πληθυσμού στον πλανήτη την ιδανική πρόταση για όμορφο, γευστικό, μυρωδάτο και κυρίως δυνατό ξεκίνημα, ώστε να ανταπεξέλθουμε στις καθημερινές απαιτήσεις της εργασίας μας, του σπιτιού, των υποχρεώσεών μας, αλλά και να ομορφύνουμε την ημέρα μας με ένα γευστικό και μυρωδάτο ρόφημα που θα μας «συντροφεύει» τις ατελείωτες ώρες της εργασίας μας …

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι λοιπόν για τον καθένα να απαρνηθεί τον καφέ; Τι εναλλακτικές προτάσεις υπάρχουν για ένα δυναμικό «ξύπνημα» του οργανισμού και του μυαλού; Πώς τελικά θα εξασφαλίσουμε ένα δυνατό ξεκίνημα της ημέρας … χωρίς καφεΐνη;

Στην κρίσιμη ερώτηση αν η καφεΐνη είναι επιβλαβής ή όχι για τον οργανισμό, εάν είναι απαραίτητη ή όχι για να πάρει ενέργεια το άτομο για να ξεκινήσει την ημέρα του γεμάτο ζωντάνια και διάθεση, εάν πρέπει ή όχι τελικά να αποφεύγουμε την κατανάλωση καφέ και γενικότερα καφεΐνης … υπάρχει τελικά σαφής απάντηση από τους γιατρούς, τους επιστήμονες και τους διατροφολόγους; Το σίγουρο είναι πως κανένας οργανισμός δεν «απαιτεί» την κατανάλωση καφεΐνης για να δραστηριοποιηθεί! Ο εθισμός σε μια ουσία για να μπορεί να λειτουργεί σωστά αποτελεί εξ’ αρχής λανθασμένη στάση και κατακρίνεται!

Τι συμβαίνει όμως πραγματικά με τον καφέ;

Γιατί τα τελευταία χρόνια οι ειδικοί μας ωθούν στην απομάκρυνση από τον καφέ και στην κατανάλωση άλλων ροφημάτων; Ποια η επίδραση της καφεΐνης στον οργανισμό κι στο ανοσοποιητικό σύστημά του;

Ο καφές -αν και παρέχει κάποια σημαντικά οφέλη στον οργανισμό- ωστόσο προωθεί και ορισμένα εξίσου (αν όχι και περισσότερο) σημαντικά μειονεκτήματα, με αποτέλεσμα να συνίσταται η μη κατανάλωση ή έστω η περιορισμένη κατανάλωσή του (όταν αυτή γίνεται σε καθημερινή βάση). Μπορεί οι περισσότεροι από εμάς να πίνουμε έναν καφέ για το πρωινό μας ξύπνημα … αλλά υπάρχουν και πολλοί που θα πιουν μία και δύο και τρεις -ή ακόμα και περισσότερες- κούπες καφέ σε καθημερινή βάση, που θεωρούν τον καφέ όχι μόνο αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους αλλά και αναγκαίο για την ομαλή και ικανοποιητική έκβασή της … και μάλιστα δεν είναι λίγοι αυτοί! Όσο όμως και αν αγαπάμε τον καφέ όλοι μας -ακόμα και αυτοί που δεν έχουμε εξάρτηση από την καφεΐνη- για το απερίγραπτο άρωμά του και τη γεμάτη γεύση του, όλοι μας λοιπόν αντιλαμβανόμαστε τις αρνητικές συνέπειες της κατάχρησης της καφεΐνης στην καθημερινή μας ρουτίνα!


Μερικές από τις σημαντικότερες συνέπειες που όλοι πρέπει να λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας είναι οι ακόλουθες:
  • η σταδιακή δημιουργία εξάρτησης από την ουσία καφεΐνη
  • ο οργανισμός παρουσιάζει την τάση να «συνηθίζει» πολύ εύκολα την ουσία καφεΐνη
  • η καφεΐνη είναι μια από τις σημαντικότερες ψυχοδραστικές ουσίες της καθημερινότητάς μας και μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε παραισθήσεις (ηχητικές κυρίως)
  • ανεβάζει τους καρδιακούς παλμούς
  • αυξάνει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης
  • η υπερκατανάλωση καφεΐνης μπορεί να καταστρέψει το συκώτι
  • προκαλεί συναισθηματική «απομόνωση» του ατόμου και το κάνει εσωστρεφές
  • προκαλεί νευρικότητα και υπερδιέγερση
  • πυροδοτεί προβλήματα ύπνου και προκαλεί αϋπνίες
  • η καφεΐνη εμποδίζει (και όμως!) τη ροή του οξυγόνου προς τον εγκέφαλο
  • μπορεί να προκαλέσει επεισόδιο κρίσης πανικού
  • η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης προκαλεί αναπνευστικά προβλήματα και δύσπνοια
  • η μη λήψη της τακτικής δόσης καφεΐνης από ένα «εθισμένο» άτομο μπορεί να πυροδοτήσει δυνατούς πονοκεφάλους
  • αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης (ειδικά στις γυναίκες)
  • μπορεί να προκαλέσει καρδιαγγειακά προβλήματα

Προσοχή: ο συνδυασμός του καφέ με τη ζάχαρη αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο αφού ανοίγει τον «ασκό του Αιόλου» αυξάνοντας την πιθανότητα για πολλές και σοβαρές ασθένειες, όπως η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης, οι ημικρανίες, η πίεση … ακόμα και ο καρκίνος!

Προτάσεις αντί … του καφέ

Αντί για καφέ μπορείτε να δοκιμάσετε τα παρακάτω ροφήματα, που μπορούν να σας προσφέρουν και εξαιρετικά ευεργετικά οφέλη για τον οργανισμό σας:
  1. το πράσινο τσάι (και πάλι με μέτρο γιατί περιέχει μια ουσία αντίστοιχη της καφεΐνης … την ουσία τεΐνη)
  2. το τσάι από ginseng
  3. το τσάι από schisandra
  4. το τσάι από matcha green tea
  5. το κόκκινο τσάι (rooibos)
  6. το νερό καρύδας
  7. το νερό της αλόης
  8. το γάλα από κινόα
  9. το ζεστό ρόφημα κακάο (επίσης περιέχει καφεΐνη το κακάο και θέλει κατανάλωση σε λογικά πλαίσια)


Πηγή: health-fitness.gr
_