Ποιο μέρος του κοτόπουλου είναι καλύτερο και γιατί;



Το κοτόπουλο είναι ένα από τα κρέατα με τη μεγαλύτερη ζήτηση και κατανάλωση παγκοσμίως.

Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους λάτρεις της γυμναστικής και της υγιεινής διατροφής επειδή είναι μια πλούσια πηγή πρωτεΐνης που μπορεί να συμβάλλει στην οικοδόμηση και διατήρηση των μυών αλλά και την απώλεια λίπους.

Ωστόσο, όπως όλοι ξέρουμε, το κοτόπουλο που βρίσκουμε στα καταστήματα έχει διάφορες κοπές, όπως τα μπούτια, το στήθος, τις φτερούγες και τα κοπανάκια και η καθεμιά από αυτές περιέχει μια διαφορετική ποσότητα πρωτεΐνης, λίπους και θερμίδων.

Στήθος

Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή κομμάτια του κοτόπουλου. Ένα μαγειρεμένο, χωρίς πέτσα, στήθος κοτόπουλου (172 γραμμάρια) περιέχει 54 γραμμάρια πρωτεΐνης. Έχει επίσης 284 θερμίδες ή 165 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Το 80% των θερμίδων αυτών προέρχεται από πρωτεΐνες, ενώ το 20% προέρχεται από λίπος. Το προτιμούν όσοι γυμνάζονται και εκείνοι που θέλουν να χάσουν βάρος. Ο συνδυασμός υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες με τις χαμηλές θερμίδες το κάνει να ξεχωρίζει.


Μπούτι

Άλλο ένα δημοφιλές κομμάτι κρέατος που είναι ελαφρώς φθηνότερο από το στήθος του κοτόπουλου και για κάποιους πιο νόστιμο. Ένα μαγειρεμένο μπούτι χωρίς κόκαλα (52 γραμμάρια) περιέχει 13,5 γραμμάρια πρωτεΐνης και 209 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Το 53% των θερμίδων προέρχεται από πρωτεΐνες, ενώ το 47% προέρχεται από λίπος. Έχει ελαφρώς πιο σκούρο χρώμα από το στήθος γιατί τα πόδια του κοτόπουλου είναι πιο ενεργά και περιέχουν περισσότερη μυοσφαιρίνη. Αυτό το μόριο βοηθά στην παροχή οξυγόνου στους ενεργούς μυς και τους προσδίδει και πιο σκούρο χρώμα.

Κοπανάκι

Το πόδι του κοτόπουλου έχει δύο μέρη, το μπούτι και το κάτω μέρος του, το κοπανάκι. Ένα κοπανάκι, χωρίς την πέτσα και τα κόκκαλα (44 γραμμάρια) περιέχει 12,4 γραμμάρια πρωτεΐνης και 172 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Το 70% των θερμίδων προέρχεται από πρωτεΐνες, ενώ το 30% από λίπος.


Φτερούγες

Αγαπημένο σνακ, συνήθως τρώγονται με την πέτσα. Μια φτερούγα (με την πέτσα) περιέχει 99 θερμίδες από τις οποίες το 39% προέρχονται από πρωτεΐνες και το υπόλοιπο από λίπος. Αν καταφέρετε να αφαιρέσετε την πέτσα και τα κόκκαλα, μια φτερούγα (21 γραμμάρια) έχει 6,4 γραμμάρια πρωτεΐνης και 42 θερμίδες.

Αν θέλετε να χάσετε βάρος ή να διατηρήσετε τη μυϊκή σας μάζα, το στήθος κοτόπουλου είναι ιδανικό. Είναι άπαχο και έχει τις περισσότερες πρωτεΐνες κατά βάρος. Τα άλλα μέρη του κοτόπουλου μπορεί να είναι καλύτερα για όσους ακολουθούν δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες ή κετονική διατροφή, καθώς και για εκείνους που προσπαθούν να κερδίσουν βάρος ή να χτίσουν μυς.


Πηγή: itrofi.gr
_