Πώς θα σταματήσεις εύκολα το ροχαλητό;



Το ροχαλητό είναι ένα πρόβλημα που δυστυχώς γίνεται υποσυνείδητα και δεν είναι κάτι που μπορείς να ελέγξεις.

Υπάρχουν όμως τρόποι να μπορέσεις να το διορθώσεις ή τουλάχιστον να το ελαττώσεις.

To 45% των ενηλίκων που ροχαλίζουν ή ξέρουν κάποιον που ροχαλίζει, κάνουν αστεία πάνω σε αυτό. Δεν είναι όμως τόσο αστείο καθώς είναι θέμα υγείας και έχουν χαλάσει γάμοι εξαιτίας αυτού. Γι αυτό δες παρακάτω τι μπορείς να κάνεις γι αυτό.

Άλλαξε τη στάση που κοιμάσαι

Αν κοιμάσαι ανάσκελα, κάνει τη γλώσσα σου να πηγαίνει στο πίσω μέρος του λαιμού σου και αυτό δημιουργεί ακόμα πιο δυνατό θόρυβο. Αν ξεκινήσεις να κοιμάσαι στο πλάι είναι πολύ πιθανό να σε βοηθήσει. Για να το καταφέρεις αυτό πρέπει να βρεις κάτι να σε εμποδίζει να γυρίσεις με την πλάτη. Σαν συμβουλή για κάποια εμπόδια είναι ένα μαξιλάρι σώματος για να μπορεί να υποστηρίξει ολόκληρο το σώμα ή μπαλάκια του τένις στο πίσω μέρος της πιτζάμας. Αν το ροχαλητό συνεχίσει ακόμα κι έτσι, ίσως φταίει η αποφρακτική άπνοια ύπνου. Καλό θα ήταν να συμβουλευτείς ένα γιατρό.

Χάσε βάρος

Η απώλεια βάρους βοηθάει κυρίως τους ανθρώπους που έχουν αρκετά περισσότερα κιλά από το φυσιολογικό. Αν έχεις πάρει βάρος και παρατήρησες ότι τότε ξεκίνησε το ροχαλητό, καλό θα ήταν να προσπαθήσεις να χάσεις μερικά κιλά γιατί πολύ πιθανόν αυτό να είναι η λύση στο πρόβλημά σου.

Απέφυγε το αλκοόλ

Τα ηρεμιστικά και το αλκοόλ μειώνουν την ανάπαυση των μυών στο πίσω μέρος του λαιμού προκαλώντας ροχαλητό. Αν κάνεις χρήση αλκοόλ 4-5 ώρες πριν κοιμηθείς το ροχαλητό σου θα είναι χειρότερο. Επίσης, άνθρωποι που δεν ροχαλίζουν θα ξεκινήσουν να ροχαλίζουν μετά από κατανάλωση αλκοόλ.

Κακές συνήθειες ύπνου

Οι κακές συνήθειες ύπνου ή η κακή υγιεινή ύπνου, έχουν παρόμοια αποτελέσματα με το αλκοόλ. Αν εργάζεσαι πολλές ώρες χωρίς καλό ύπνο, όταν έρθει η ώρα να κοιμηθείς το ροχαλητό σου μπορεί να φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Προσπάθησε να ξεκουράζεσαι όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Κράτα τη μύτη σου ανοιχτή

Αν το ροχαλητό σου ξεκινάει από τη μύτη, με το να την κρατήσεις ανοιχτή μπορεί να βοηθηθείς. Αν η μύτη σου είναι φραγμένη λόγω κρύου ή άλλης απόφραξης, ο αέρας είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει ροχαλητό. Ένα ζεστό ντους πριν πας για ύπνο μπορεί να σε βοηθήσει να ανοίξεις τις ρινικές διόδους. Επίσης, μαζί με το μπάνιο μπορείς να χρησιμοποιήσεις θαλασσινό νερό για να καθαρίσεις μέσα και έξω τη μύτη σου.

Άλλαξε μαξιλάρι

Όσο περίεργο και αν σου φαίνεται, τα αλλεργιογόνα στο δωμάτιό σου και στα μαξιλάρια, μπορεί να σου προκαλούν ροχαλητό. Αντικατέστησε τα μαξιλάρια σου και καθάρισε καλά τη σκόνη από κάθε σημείο του δωματίου, ακόμα και από το ταβάνι. Καλό θα ήταν να αλλάζεις μαξιλάρι κάθε 6 μήνες και να το αερίζεις κάθε 2 βδομάδες.

Να ενυδατώνεσαι καλά

Προσπάθησε να πίνεις όσα περισσότερα υγρά μπορείς και κυρίως νερό. Οι εκκρίσεις στη μύτη έχουν μερίδιο ευθύνης για το ροχαλητό σου. Σύμφωνα με έρευνες, οι άντρες πρέπει να πίνουν 16 κούπες νερό τη μέρα και οι γυναίκες 11. Αυτό θα σε βοηθήσει όχι μόνο στο ροχαλητό αλλά και γενικότερα στη ζωή σου.

Πηγή: the-man.gr
_