Αρτηριακή πίεση: Τροφές που περιέχουν μικρές ποσότητες αλατιού!



Ακόμη και αν προσέχουμε το αλάτι που προσθέτουμε στο φαγητό μας ή στις σαλάτες μας, δεν είναι πάντα σίγουρο ότι η συνολική καθημερινή μας πρόσληψη σε αλάτι θα είναι η ενδεδειγμένη.

Και αυτό γιατί οι επεξεργασμένες τροφές, αλλά και πολλά ακόμη προϊόντα που βρίσκουμε στα ράφια του σούπερ μάρκετ, περιέχουν αλάτι, πολλές φορές σε μεγάλες ποσότητες, ακόμη και αν δεν γίνεται αντιληπτό από εμάς.

Ποιες τροφές, λοιπόν, είναι ασφαλείς και θα μας βοηθήσουμε να το περιορίσουμε, ώστε να προσέχουμε την αρτηριακή μας πίεση, αλλά και την υγεία μας από κάθε άποψη;
  1. Όλα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι από φυσικού τους χαμηλά σε νάτριο
  2. Τα κατεψυγμένα λαχανικά που δεν έχουν μαριναριστεί ή προμαγειρευτεί
  3. Για λαχανικά σε κονσέρβα, φροντίστε η ετικέτα να λέει «χαμηλά σε νάτριο» ή να μην περιέχουν προσθήκες αλατιού
  4. Τα κατεψυγμένα ή αποξηραμένα φρούτα
  5. Τα φρούτα σε κονσέρβα, αλλά χωρίς σιρόπι
  6. Το ρύζι και τα ζυμαρικά
  7. Η βρώμη που δεν περιέχει γλυκαντικά
  8. Ποπκόρν χωρίς αλάτι
  9. Τα ψάρια και τα οστρακοειδή
  10. Το στήθος κοτόπουλου ή γαλοπούλας, χωρίς την πέτσα
  11. Τα άπαχα κομμάτια βοδινού ή χοιρινού κρέατος
  12. Σπόροι και ξηροί καρποί χωρίς αλάτι
  13. Φασόλια και όσπρια (αν είναι σε κονσέρβα, προσέξτε να μην περιέχουν έξτρα αλάτι)
  14. Τα αβγά
  15. Το γάλα με χαμηλά ή 0% λιπαρά, όπως και το γιαούρτι
  16. Επιλέξτε τυριά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Θα το γράφει στη συσκευασία ή μπορείτε να ρωτήσετε τον υπάλληλο του καταστήματος, για χύμα προϊόντα.
  17. Τα γάλατα καρπών, όπως η σόγια και το αμύγδαλο
  18. Αν χρειαστεί να αγοράσετε βούτυρο ή μαργαρίνη, επιλέξτε μόνο ανάλατα και χωρίς τρανς λιπαρά
  19. Το ελαιόλαδο και το ξύδι
  20. Η μουστάρδα και η κέτσαπ μπορεί να περιέχουν νάτριο, οπότε ελέγξτε προσεκτικά τις ετικέτες
  21. Τα έτοιμα dressings για σαλάτες μπορεί να είναι πνιγμένα στο αλάτι και στα κορεσμένα λιπαρά, οπότε καλό θα ήταν να τα αποφεύγετε
  22. Μπορείτε, για να περιορίσετε ακόμα περισσότερο το αλάτι που βάζετε στο μαγειρεμένο φαγητό σας, να χρησιμοποιήσετε μυρωδικά ή μπαχαρικά, τα οποία έχουν και ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία μας, όπως η ρίγανη, το θυμάρι αλλά και το ginger. Ξανά, για τυποποιημένα προϊόντα (ειδικά για mix μπαχαρικών, που είναι ιδιαίτερα βολικά στην κουζίνα) ελέγξτε ότι δεν υπάρχει αλάτι μέσα.


Πηγή: iatronet.gr
_