Υπερκατανάλωση καφέ: Tips για να απαλλαγείτε εύκολα από τις παρενέργειες!


Η κούραση μας καταβάλλει καθώς οι υποχρεώσεις μοιάζουν να μην έχουν τελειωμό.

Σε τέτοιες περιπτώσεις ο καφές είναι για πολλούς ανθρώπους το απαραίτητο συνοδευτικό ρόφημα που θα τους βοηθήσει να αντέξουν τη δύσκολη καθημερινότητα. Όλο αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο ένας καφές να διαδέχεται τον άλλον.

Η καφεΐνη είναι ουσία που διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα, ώστε να προσφέρει ένα αίσθημα ενεργητικότητας και τόνωσης. Σε μεγάλες δόσεις, όμως, προκαλεί νευρικότητα, αύξηση των παλμών της καρδιάς ή ακόμη και ζαλάδες και πονοκέφαλο.


Οι ειδικοί συνιστούν σε γενικές γραμμές να μην καταναλώνουμε πάνω από 400 mg καφεΐνης την ημέρα, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου σε τέσσερα φλιτζάνια καφέ. Αν και ο κάθε άνθρωπος παρουσιάζει διαφορετικά επίπεδα ανοχής στην καφεΐνη, η κατανάλωση ποσότητας μεγαλύτερης από την προαναφερθείσα πιθανότατα θα έχει δυσάρεστα αποτελέσματα.

Τι πρέπει να κάνετε λοιπόν, όταν εμφανιστούν οι «πρώτες» παρενέργειες από την υπερκατανάλωση καφέ;

Αρχικά, το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι η ενυδάτωση. Το νερό ως γνωστόν αυξάνει τη συχνότητα επισκέψεων στην τουαλέτα κι έτσι μαζί με τα ούρα απορρίπτεται σιγά σιγά και η καφεΐνη από τον οργανισμό. Επίσης, βοηθητική είναι η ήπια σωματική άσκηση για να εκτονώσετε την υπερβολική διέγερση που νιώθετε. Τέλος, συνιστάται η κατανάλωση τροφών με κάλιο και μαγνήσιο (π.χ. μπανάνα, αβοκάντο, ξηροί καρποί, πασατέμπος). Η καφεΐνη εξαντλεί τα δύο αυτά συστατικά στον οργανισμό, συμβάλλοντας στη νευρικότητα και στο τρέμουλο.

Σε σοβαρές περιπτώσεις υπερκατανάλωσης, όταν δηλαδή εκδηλώνεται δύσπνοια, πνευματική σύγχυση, εμετός, επίμονη ταχυπαλμία/αρρυθμία ή μυϊκός σπασμός, απαιτείται η επίσκεψη στο γιατρό.


Πηγές: womenshealthmag.com, onmed.gr
_