Ένας blogger
είναι ουσιαστικά ένα άτομο το οποίο καταγράφει τις σκέψεις και τις εμπειρίες
του σε έναν δικό τους διαδικτυακό χώρο.
Ο αριθμός των ανθρώπων που δηλώνει κατ’ επάγγελμα blogger αυξάνεται
τα τελευταία χρόνια με γεωμετρική πρόοδο. Fashion blogger, food blogger, travel
blogger κάνουν την παρουσία τους όλο και πιο ευδιάκριτη στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης και αναγκάζουν όλους μας να αναρωτιόμαστε: από πού βγάζουν λεφτά;
Καταρχάς, μόλις ένας blogger αποκτήσει έναν ικανοποιητικό
αριθμό αναγνωστών ή ακολούθων στα social media μπαίνει στο στόχαστρο εταιρειών
που επιθυμούν να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους μέσω των
ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης και είναι διατεθειμένες να πληρώσουν γι’ αυτό αδρά.
Παρόλα αυτά, το blogging δεν αποτελεί πάντα μία κερδοφόρα
επιλογή. Γι’ αυτό, άλλωστε, και πολλοί το έχουν ως χόμπι ή ως παράλληλη
δραστηριότητα. Έρευνα του 2015 κατέδειξε πως μόλις το 11% των blogger λαμβάνει
περισσότερα από 30.000 δολάρια το χρόνο.
Ένας ακόμη τρόπος να βγάλει χρήματα κάποιος blogger είναι
μέσω της τοποθέτησης χορηγούμενου περιεχομένου στο blog ή στις σελίδες του στα
μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να βγάζουν από 25 έως
1.000 δολάρια ανά χορηγούμενη ανάρτηση. Επίσης, δεν είναι λίγοι οι blogger που
βγάζουν χρήματα μέσω της παρουσίας τους σε σεμινάρια.
Για τους blogger που έχουν πολύ μεγάλο κοινό, τα πράγματα
γίνονται ακόμη πιο εύκολα γιατί μπορούν να λανσάρουν δικές τους σειρές
προϊόντων, από βιβλία και μπλούζες μέχρι δίσκους και έργα τέχνης.
Παράλληλα, οι δημοφιλείς blogger απολαμβάνουν προνόμια, όπως
τα δωρεάν ταξίδια που διοργανώνουν κατά καιρούς οι εταιρείες για δημοσιογράφους
και εργαζόμενους στο χώρο του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων. Σε πολλές
περιπτώσεις, μάλιστα, πληρώνονται για να παραστούν σε αυτά τα ταξίδια και να
μοιραστούν με το κοινό τους την εμπειρία τους. Εκτιμάται πως λαμβάνουν από
2.000-10.000 δολάρια για κάθε τέτοιο ταξίδι.
Οι blogger μπορούν, επίσης, να βγάλουν χρήματα ακόμη και
στην περίπτωση που θα παραθέσουν στο blog τους ή σε ανάρτησή τους στα social
media ενεργό σύνδεσμο (λινκ) για την αγορά ενός προϊόντος. Σε αυτήν την
περίπτωση μπορούν να βγάλουν από 100 έως 7.000 δολάρια το μήνα.
Όπως φαίνεται, το δυσκολότερο κομμάτι για ένα blogger είναι
να «χτίσει» ένα κοινό που θα κάνει τις εταιρείες να τον προσέξουν. Υπολογίζεται
πως χρειάζεται περίπου ένας χρόνος για να αποκτήσει ένας blogger κοινό που θα
του επιτρέψει να βγάζει ένα αξιοπρεπές εισόδημα από το blogging.
Πηγή: enikonomia.gr
_
0 Σχόλια