Έξι «μοδάτες» τροφές και τι πρέπει να προσέξουμε!


Υπάρχουν τροφές που ανά διαστήματα «τραβούν», δίκαια ή άδικα, τα φώτα της δημοσιότητας και γίνονται μόδα.

Ακούγονται παντού και φωτογραφίζονται περισσότερο από διασημότητες σε Instagram και περιοδικά. Με τον τρόπο αυτό διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος στη διατροφή μας και εμείς τα καταναλώνουμε αφειδώς χωρίς, όμως, να συμβουλευτούμε κάποιον ειδικό.

Δίτε παρακάτω έξι τρόφιμα που θεωρούνται… cool αυτήν την περίοδο, τα θρεπτικά τους συστατικά, αλλά και τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε.

Τσιπς λαχανικών


Αρχής γενομένης με τα kale chips, τα τσιπς με βάση διάφορα λαχανικά είναι άκρως δημοφιλή για όσους θέλουν να τσιμπήσουν κάτι εύκολο, νόστιμο και υγιεινό. Πέρα από το ότι μπορούν να γίνουν εύκολα στο σπίτι και να μπουν στην τσάντα μας για κατανάλωση ανά πάσα στιγμή, είναι άκρως θρεπτικά και χορταστικά.

Ροφήματα χωρίς λακτόζη


Ιδανικά για όσους έχουν δυσανεξία στο γάλα, ροφήματα όπως το γάλα σόγιας, το γάλα αμυγδάλου, το γάλα ρυζιού και το γάλα καρύδας αποτελούν νόστιμες εναλλακτικές που όμως αν και εμπλουτισμένες με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, δεν προσφέρουν το πλήρες θρεπτικό προφίλ του γάλακτος. Αντιθέτως, σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να περιέχουν σημαντικές ποσότητες ζάχαρης, επομένως ένα τσεκάρισμα στον πίνακα συστατικών είναι απαραίτητο για όσους προσέχουν τις θερμίδες που καταναλώνουν.

Κινόα


To πιο δημοφιλές δημητριακό των τελευταίων χρόνων, θεωρείται… νέο super food και όχι άδικα. Περιέχει σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ασβέστιο, βιταμίνη Ε και φυτικές ίνες. Είναι από τα λίγα φυτικά τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και περιέχει όλα τα σημαντικά αμινοξέα, κάτι που το καθιστά ιδανική επιλογή για όσους ασκούνται.

Σιρόπι Αγαύης


Χρησιμοποιείται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια ως πιο υγιεινό υποκατάστατο της ζάχαρης, τόσο στην παρασκευή γλυκών, όσο και ως συνοδευτικό σιρόπι για πάσης φύσεως γλυκίσματα (δημητριακά, τηγανίτες κ.ά.). Παράγεται από κακτοειδή και έχει 1,5 φορά τη γλυκύτητα της ζάχαρης, επομένως με μικρότερη ποσότητα (και θερμίδες) δίνει την ίδια γλυκάδα. Επίσης, έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τη ζάχαρη, άρα δεν προκαλεί απότομες αυξομοιώσεις στο σάκχαρο, έχει, όμως, και θερμίδες λόγω φρουκτόζης: περί τις 60 ανά κουταλιά της σούπας.

Αβοκάντο


Το βλέπουμε σχεδόν σε κάθε συνταγή. Πέρα από νόστιμο, είναι άκρως θρεπτικό. Έχει περισσότερο κάλιο από μια μπανάνα, ικανοποιητική ποσότητα πρωτεΐνης, βιταμίνες Β, Κ, Ε, μπόλικες φυτικές ίνες και «καλά» λιπαρά. Είναι, όμως, και αρκετά πλούσιο σε θερμίδες, επομένως θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο από όσους θέλουν να χάσουν βάρος.

Chia


Το ανθοφόρο φυτό chia, ανήκει στην οικογένεια της μέντας και αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές Ω λιπαρών οξέων καθώς και πρωτεΐνης, την οποία περιέχει περίπου σε διπλή δόση από κάθε άλλο καρπό ή σπόρο. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες μπορεί να βοηθήσει σε προβλήματα δυσκοιλιότητας, ενώ η ευκολία με την οποία μπορούν να συνδυαστούν με οποιοδήποτε φαγητό/συνταγή τούς έχει κάνει ανάρπαστους.


Πηγή: in2life.gr
_