Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Ο σχεδιασμός της απαγωγής Λεμπιδάκη, η διαφυγή και η ενδοεπικοινωνία των δραστών


Στη δικογραφία γίνεται εκτενής αναφορά για τον σχεδιασμό της απαγωγής του Μιχάλη Λεμπιδάκη, το τρόπο που διέφυγαν οι δράστες αφού είχαν στα χέρια τους τον επιχειρηματία αλλά και την ενδοεπικοινωνία των απαγωγέων.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α

 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΠΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ ΜΙΧΑΗΛ (30/03/2017)

       Από την προδικαστική έρευνα προκύπτει ότι η αρπαγή του ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ πραγματοποιήθηκε την 30/03/2017, με την μέθοδο της πρόσκρουσης και εγκλωβισμού του υπ΄ αριθμ. ΗΚΧ5905 οχήματος (MERCEDES), στο οποίο επέβαινε ως οδηγός. Εφαρμόστηκε επίσης η μέθοδος της καταστροφής των επιχειρησιακών οχημάτων με εμπρησμό και της μετεπιβίβασης του θύματος και των δραστών, σε τρίτο όχημα (όχημα διαφυγής). Η καταστροφή των δύο (2) οχημάτων πραγματοποιήθηκε στο σημείο αρχικής απόκρυψης τους (ΠΑ.Γ.Ν.Η. / ΟΚΑΝΑ), όπου την ίδια ημέρα πριν την τελική φάση της αρπαγής, είχε συγκλίνει το σύνολο των οχημάτων (MAZDA, BMW και JEEP).

       Συνεπώς, η αρπαγή διεκπεραιώθηκε με την χρήση δύο οχημάτων (Ι.Χ.Φ. και Ι.Χ.Ε.) καθώς επίσης με την χρήση ενός τρίτου οχήματος διαφυγής. Τα οχήματα μεταφέρθηκαν την ίδια ημέρα και ώρα μεσημβρινή (πριν την αρπαγή) στο σημείο απόκρυψης βοηθητικής οδού της περιοχής ΠΑ.Γ.Ν.Η./ΟΚΑΝΑ. Η οδική απόσταση ανάμεσα στο σημείο απόκρυψης και το σημείο ενέργειας της αρπαγής εκτιμάται σε (6,2) km.

       Από το σύνολο του μέχρι σήμερα υλικού προδικαστικής έρευνας, προκύπτει ότι φυσική παρουσία στα ως άνω σημεία είχαν τουλάχιστον τέσσερις (4) άνδρες. Όπου κατέστη εφικτή η μαρτυρία τρίτων ατόμων, διακριβώθηκε για δύο (2) εκ των δραστών, ότι έφεραν καλυμμένα χαρακτηριστικά προσώπων φορώντας κουκούλες. Από την εξέταση του ίδιου του απαχθέντος προκύπτει η χρήση οπλισμού από ένα άτομο και συγκεκριμένα η κατοχή πολεμικού τυφεκίου τύπου KALASHNIKOV, ενώ διακριβώθηκε ότι ένας εκ των εμπλεκομένων έφερε στο αριστερό χέρι βαριοπούλα, με την οποία προέβη στη θραύση του υαλοπίνακα της θέσεως οδηγού του υπ’ αριθμ. ΗΚΧ5905 Ι.Χ.Ε. αυτ/του του απαχθέντος, κατά την ακινητοποίηση του οχήματος.

       Σημειώνεται ότι η Π.Υ. Ηρακλείου (199) κλήθηκε για κατάσβεση στον τόπο του εμπρησμού από διερχόμενους μάρτυρες την 15:37 ώρα της 30/03/2017. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το απώτερο χρονικό σημείο ενέργειας της αρπαγής είναι η 15:29 ώρα της 30/03/2017, εκτιμάται ότι η οδική μετάβαση (επιστροφή) των δύο επιχειρησιακών οχημάτων (MAZDA και BMW) στον τόπο του εμπρησμού και η πρόκληση πυρκαγιάς έλαβε χώρα εντός σύντομου χρονικού διαστήματος, μικρότερου των οκτώ (8) λεπτών, γεγονός που καταδεικνύει την επαγγελματική δράση των απαγωγέων και την κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου που επέτρεπε στους απαγωγείς να εκτελέσουν την έκνομη δραστηριότητά τους με «χειρουργική» ακρίβεια και σε χρόνο ικανό που θα απέτρεπε κάθε πιθανότητα διακρίβωσης της πράξης τους από τις αστυνομικές αρχές που θα κατέφθαναν στο σημείο μετά την ειδοποίηση για το εγκαταλελειμμένο όχημα του απαχθέντος και την πρόκληση πυρκαγιάς στα δύο οχήματα.

       Κατά την προανακριτική έρευνα λήφθηκαν επιπλέον υπ’ όψιν δηλώσεις αυτοπτών μαρτύρων και τα ευρήματα βιντεοληπτικού υλικού από σημεία: α) του οδικού δικτύου στην οδική διαδρομή του απαχθέντος, β) στην περιοχή ΠΑ.Γ.Ν. Ηρακλείου, γ) στην οδική διαδρομή των οχημάτων (MAZDA, BMW) από τον χώρο (ΠΑ.Γ.Ν.Η./ΟΚΑΝΑ) προς τον τόπο της αρπαγής (Δ.Δ. Καλεσίων), δ) στην οδική διαδρομή διαφυγής του οχήματος (JEEP) και δ) στις υφιστάμενες επί των προαναφερόμενων σημείων περαιτέρω επιλογές κίνησης.

 

Α1. Οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν για την εκτέλεση του σχεδίου της απαγωγής

       Από την μέχρι σήμερα έρευνα διακριβώθηκε ότι οι απαγωγείς χρησιμοποίησαν (i) το υπ΄ αριθμ. .... Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο, μάρκας MAZDA, χρώματος μπλε, (ii) ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, μάρκας BMW 318i, χρώματος μαύρου, καθώς επίσης και (iii) ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, μάρκας JEEP GRAND CHEROKEE, χρώματος μαύρου, αγνώστων στοιχείων. Διαπιστώθηκε ότι τα οχήματα δεν έφεραν πινακίδες κυκλοφορίας στο σημείο εγκατάλειψης και εντοπισμού τους.

 

       (ΗΚΙ-... Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητο)

       Τα στοιχεία κυκλοφορίας του υπ΄ αριθμ. ... Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτου διακριβώθηκαν από τον αριθμό πλαισίου ...., καθώς δεν βρέθηκαν πινακίδες κυκλοφορίας στο σημείο εμπρησμού και εντοπισμού του (ΠΑ.Γ.Ν.Η./ΟΚΑΝΑ). Το όχημα κατά την εξερεύνησή του έφερε ίχνη πρόσκρουσης στην εμπρόσθια αριστερή επιφάνεια, στο αριστερό φανάρι και στο αριστερό τμήμα του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, ενώ διακριβώθηκε ότι πρόκειται για το όχημα που προσέκρουσε στο υπ΄ αριθμ.... Ι.Χ.Ε. αυτ/το του απαχθέντος.

       Το υπ΄ αριθμ. ... Ι.Χ.Ε. αυτ/το είναι ιδιοκτησίας του υπηκόου Αλβανίας   κατοίκου Πετροκεφάλι Ηρακλείου, κατόχου του υπ΄ αριθμ. ... Διαβατηρίου, ο οποίος την 28/02/2017 κατήγγειλε στο Α.Τ. Μοιρών Ηρακλείου την κλοπή του οχήματος, δηλώνοντας ότι η κλοπή έλαβε χώρα κατά το χρονικό διάστημα από την 18:00 ώρα έως την 22:30 ώρα της 28/02/2017, από το σημείο στάθμευσης έξωθεν της κατοικίας του στο Πετροκεφάλι Ηρακλείου. Το όχημα δεν έφερε πινακίδες κυκλοφορίας λόγω καταθέσεως τους στο Μηχανολογικό Μοιρών το έτος 2012.

       Όπως προέκυψε, το ανωτέρω όχημα υπέστη τροχαίο ατύχημα το έτος 2010 και παρέμεινε κατά περιόδους για επισκευή σε φανοποιεία ιδιοκτησίας Χ.Μ στις Μοίρες Ηρακλείου και Κ.Ι στο Πετροκεφάλι Ηρακλείου, οπότε τον Ιανουάριο 2017 παραδόθηκε από τον τελευταίο στον ιδιοκτήτη του, χωρίς το κλειδί του διακόπτη εκκίνησης το οποίο σύμφωνα με τον Κ.Ι.  απωλέσθηκε κατά τον Ιούλιο του έτους 2016. Η παραλαβή και στάθμευση του οχήματος σε σημείο έναντι της κατοικίας του ιδιοκτήτη, πραγματοποιήθηκε με την χρήση δεύτερου κλειδιού εκκίνησης. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του οχήματος, η κλοπή του οχήματος την 28/02/2017 εκτιμήθηκε ότι πραγματοποιήθηκε με την χρήση κλειδιού εκκίνησης, καθότι στο σημείο στάθμευσης δεν βρέθηκαν ίχνη από θραύση υαλοπίνακα.

 

       (Όχημα μάρκας BMW)

       Το επιχειρησιακό όχημα μάρκας BMW τύπου 518i, δεν έφερε πινακίδες κυκλοφορίας στο σημείο εμπρησμού και εντοπισμού του (ΠΑ.Γ.Ν.Η./ΟΚΑΝΑ). Από τον τεχνικό έλεγχο, προέκυψε ότι το όχημα έφερε αριθμό πλαισίου ... και κινητήρα τύπου 184Ε2 με αριθμό σειράς 01348133. Από τον αριθμό πλαισίου ..., δεν προέκυψε αντιστοίχιση με καταχωρημένο όχημα στην ηλεκτρονική εφαρμογή οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας. Σύμφωνα με το τηρούμενο αρχείο της Διεύθυνσης Μεταφορών Ηρακλείου, ο αριθμός κινητήρα ... ανήκει στο υπ΄ αριθμ. ... όχημα μάρκας BMW μοντέλου 518i χρώματος μαύρου, το οποίο έφερε κατά την πρώτη ταξινόμηση του (09/06/1995), τον αρχικό αριθμό πλαισίου ....

       Από την περαιτέρω διερεύνηση, διαπιστώθηκε ότι το όχημα BMW με αριθμό κινητήρα ... και αριθμό πλαισίου ... εισήχθη στην Χώρα μας την 23/02/1995 και ταξινομήθηκε το ίδιο έτος με αριθμό κυκλοφορίας .... Έως το έτος 2000 μεταβλήθηκε τρεις (3) φορές το καθεστώς ιδιοκτησίας του οχήματος, ενώ την 19/04/2006 αποκτήθηκε από τον φανοποιό Σ.Κ . Ο Σ.Κ πραγματοποίησε συνολικά τρεις (3) αλλαγές πινακίδων κυκλοφορίας με αιτιολογία την φθορά και την καταστροφή από την ΔΟΥ. Πραγματοποίησε επίσης αλλαγή πλαισίου οχήματος (από 518i σε 520i), εκδίδοντας για τον σκοπό αυτό νέο έντυπο αδείας κυκλοφορίας, διατηρώντας τον αριθμό κυκλοφορίας .... Η έκδοση της νέας αδείας κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε την 17/08/2010 και σε αυτήν καταχωρήθηκε ο νέος αριθμός πλαισίου ... . H εκτύπωση της νέας αδείας κυκλοφορίας ... πραγματοποιήθηκε την 27/08/2010 και είναι το τελευταίο καταγεγραμμένο γεγονός ιστορικότητας του οχήματος.

       Ως εκ τούτου, διαπιστώθηκε ότι ο κινητήρας του επιχειρησιακού οχήματος των απαγωγέων είναι ο ίδιος κινητήρας που αντιστοιχεί στο όχημα (BMW) που τελευταία φορά είναι καταγεγραμμένο ότι βρισκόταν στην κατοχή του φανοποιού Σ.Κ.

       Εξετασθείς σχετικά την 02/10/2017 ο Σ.Ι του Κων/νου, υιός του φερομένου ως ιδιοκτήτη του οχήματος, δήλωσε ότι το όχημα με αριθμό κυκλοφορίας ... το αγόρασε ο ίδιος και ένεκα σοβαρών υλικών ζημιών πούλησε διάφορα μηχανικά μέρη αυτού, μεταξύ των οποίων και ο κινητήρας με αριθμό ..., στον Λ.Κ., ο οποίος διατηρεί κατάστημα με ανταλλακτικά στην πλατεία Σινάνη στο Ηράκλειο.

       Εξετασθείς σχετικά την 02/10/2017 ο Λ.Κ, δήλωσε ότι ουδέποτε αγόρασε είτε μηχανικά μέρη είτε τον κινητήρα με αριθμό από τον Σ.Ι

 

       (Όχημα μάρκας JEEP GRAND CHEROKEE)

       Το τρίτο όχημα που χρησιμοποίησαν οι απαγωγείς, ήτοι το όχημα διαφυγής από το σημείο εμπρησμού των δύο (2) πρώτων επιχειρησιακών οχημάτων, βάσει κατάθεσης αυτόπτη μάρτυρα ο οποίος αντιλήφθηκε την μετεπιβίβαση του απαχθέντος στο συγκεκριμένο όχημα, προσδιορίστηκε σύμφωνα με τα ευρήματα βιντεοληπτικού υλικού ότι φέρει χαρακτηριστικά οχήματος μάρκας JEEP τύπου GRAND CHEROKEE, χρώματος μαύρου, τα στοιχεία κυκλοφορίας του οποίου δεν έχουν διακριβωθεί μέχρι σήμερον.

 

Α2. Κίνηση δραστών πριν και μετά την τέλεση της απαγωγής

       Η κινητικότητα των οχημάτων (MAZDA, BMW και JEEP) προκύπτει, από δηλώσεις αυτοπτών μαρτύρων στους τόπους ερευνητικού ενδιαφέροντος, καθώς επίσης και από το βιντεοληπτικό υλικό που περισυλλέχθηκε από σημεία του κύριου και επαρχιακού οδικού δικτύου στο Νομό Ηρακλείου. Η έρευνα και ο εντοπισμός των κρίσιμων σημείων, πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με την προδικαστική έρευνα, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα οδικής κίνησης του απαχθέντος από την άφιξη του στον αερολιμένα Ηρακλείου έως την τέλεση της αρπαγής στο Δ.Δ. Καλεσίων, καθώς επίσης και από τα συνολικά στοιχεία που εμπεριέχονται στη δικογραφία.

       Από την αξιολόγηση των σχετικών ευρημάτων, διαμορφώθηκε η χρονική αλληλουχία κίνησης των οχημάτων που χρησιμοποίησαν οι απαγωγείς, βάσει της οποίας καταδεικνύεται ο συντονισμός των αυτών κατά την χρήση των οχημάτων σε σχέση με τις κινήσεις του απαχθέντος, καθώς επίσης και το οργανωμένο σχέδιο δράσης, με τους απαγωγείς να κινούνται προς τα σημεία εκτέλεσης της αρπαγής με απόλυτη ακρίβεια. Διαπιστώθηκε επίσης ότι η παραμικρή καθυστέρηση στην ανάπτυξη της δράσης εκ μέρους των απαγωγέων δύνατο να οδηγήσει σε αναβολή της αρπαγής, δεδομένου ότι η πράξη έλαβε χώρα σε μικρή απόσταση από την οικία του ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ, γεγονός που καταδεικνύει τον απόλυτο επαγγελματισμό αυτών και την προσεκτική επιλογή εκ μέρους τους των δρομολογίων, τον υπολογισμό των απαιτούμενων χρόνων για την μετάβαση σε έκαστο σημείο και την εκ των προτέρων απόφαση για τον τρόπο με τον οποίο θα εκδήλωναν την έναρξη του σχεδίου τους. Σημειώνεται ότι από τα μέχρι σήμερα διαθέσιμα στοιχεία, δεν έχει διακριβωθεί η αρχική αφετηρία των οχημάτων.

       Από την προανακριτική αρχή περισυλλέχθηκε βιντεοληπτικό υλικό, βάσει του οποίου προέκυψε η κίνηση των οχημάτων (φορτηγό όχημα μάρκας MAZDA - όχημα μάρκας BMW – όχημα μάρκας JEEP) των απαγωγέων προ και μετά την τέλεση της αρπαγής του ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ. Επισημαίνεται ότι, από το σύνολο του βιντεοληπτικού υλικού, δεν κατέστη δυνατό να εξακριβωθούν χαρακτηριστικά των επιβαινόντων προσώπων – δραστών. Ως προς την κίνηση των απαγωγέων διαπιστώθηκαν συγκεκριμένα τα εξής:

      

       (Κίνηση προς το σημείο αναμονής πριν την εκτέλεση της απαγωγής)

       Η κίνηση των απαγωγέων προς το σημείο αναμονής, ήτοι στην περιοχή του ΠΑ.Γ.Ν. Ηρακλείου, σχετίζεται με την αναχώρηση του ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ από τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών με προορισμό το Ηράκλειο. Η άφιξη του ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ στον αερολιμένα Αθηνών από το εξωτερικό τοποθετείται περί ώρα 12:02 της 30/03/2017, με την εκεί παραμονή του να διαρκεί μέχρι την 14:03 ώρα, οπότε και πραγματοποιήθηκε η αναχώρηση της πτήσης με προορισμό το Ηράκλειο (HER) (προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης  πτήσης την 14:00 ώρα της 30/03/2017).

       Δεκαπέντε (15) λεπτά περίπου πριν αναχωρήσει η πτήση του ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ από τον αερολιμένα Αθηνών προς το Ηράκλειο, εντοπίστηκε η κίνηση του πρώτου εκ των επιχειρησιακών οχημάτων (BMW), στην Λ. Παπαναστασίου του Ηρακλείου. Η κίνηση του συγκεκριμένου οχήματος ήταν αυτοτελής και δεν διαπιστώθηκε να ακολουθείται ή να προπορεύεται άλλου ύποπτου οχήματος. Η σύγκλιση του συγκεκριμένου οχήματος και του έτερου (MAZDA) πραγματοποιήθηκε στον κόμβο Γιόφυρου από όπου και κινήθηκαν σε διαδοχική σειρά, πραγματοποιώντας διέλευση από σημεία λήψης βιντεοληπτικού υλικού. Αμφότερα τα οχήματα, προκύπτει ότι εισήλθαν στον κόμβο Γιόφυρου από την Ε.Ο. Ηρακλείου-Ρεθύμνου. Η περαιτέρω οδική πορεία των δύο οχημάτων ήταν διαδοχική και περιλαμβάνει τις οδούς: α) κόμβος Γιόφυρου, β) Μ. Παρλαμά, γ) Ε.Ο. Ηρακλείου-Μοιρών (Ι.Ν. Εσταυρωμένου), δ) Πανεπιστημίου, ε) Παπαναστασίου και στ) πύλη εισόδου Π.Α.Γ.Ν.Η. Η ανωτέρω κίνηση διήρκησε έως την 13:58 ώρα, όταν ο ΛΕΜΠΙΔΑΚΗΣ Μιχαήλ βρισκόταν στην Αθήνα εν αναμονή αναχώρησης της πτήσεώς του με προορισμό τον αερολιμένα Ηρακλείου.

       Αντίθετα με τα ως άνω οχήματα, το όχημα διαφυγής (JEEP), κινήθηκε από την 13:55 ώρα από την περιοχή της Αμμουδάρας, διερχόμενο των οδών α) Α. Παπανδρέου, β) Λ. 62 Μαρτύρων, γ) Μ. Παρλαμά και κόμβο Γιόφυρου, δ) Ε.Ο. Ηρακλείου-Μοιρών (Ι.Ν. Εσταυρωμένου), δ) Πανεπιστημίου, ε) Παπαναστασίου και στ) πύλη εισόδου ΠΑ.Γ.Ν.Η. Η ανωτέρω κίνηση διήρκησε έως την 14:05 ώρα, οπότε και η πτήση του ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ βρισκόταν στο στάδιο αναχώρησης.

       Σύμφωνα με τα ευρήματα βιντεοληπτικού υλικού, η κίνηση του οχήματος διαφυγής (JEEP) είχε διαφορετική αφετηρία. Ωστόσο, η οδική του πορεία, συμπίπτει με την αντίστοιχη των έτερων οχημάτων (MAZDA και BMW), σε ότι αφορά την κίνηση από την οδό Μ. Παρλαμά έως το ΠΑ.Γ.Ν.Η.. Η χρονική απόσταση διέλευσης μεταξύ των οχημάτων (MAZDA και BMW) και του οχήματος διαφυγής (JEEP) από τα ίδια σημεία, προσδιορίζεται στο εύρος των επτά (7) λεπτών.

 

       (Παραμονή στο σημείο αναμονής)

       Ο ΛΕΜΠΙΔΑΚΗΣ Μιχαήλ αφίχθηκε στον αερολιμένα Ηρακλείου την 02:48 ώρα της 30/03/2017 και επισκέφθηκε ακολούθως την έδρα της εταιρίας «ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ», στην ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου, όπου παρέμεινε έως την 15:11 ώρα.

       Σε αυτό το χρονικό διάστημα δεν προκύπτει οδική μετακίνηση των οχημάτων (MAZDA, BMW και JEEP). Αντιθέτως, σύμφωνα με κατάθεση μάρτυρα, προκύπτει ότι περί ώρα 15:00, στην παράπλευρη βοηθητική οδό του κόμβου ΠΑ.Γ.Ν.Η. – Σταυρακίων, ήταν σταθμευμένα στο σημείο τα οχήματα μάρκας MAZDA και JEEP.

 

       (Εκτέλεση της αρπαγής)

       Περί ώρα 15:11 ο ΛΕΜΠΙΔΑΚΗΣ Μιχαήλ αναχώρησε από την εταιρία «ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ» και κινήθηκε προς τα Καλέσσα Ηρακλείου, όπου βρίσκεται η οικία του. Η πορεία που ακολούθησε ο απαχθείς διαπιστώθηκε ως εξής: (α) διέλευση από Κόμβο Καλλιθέας/Νέας Αλικαρνασσού και είσοδος στον Β.Ο.Α.Κ., (β) κίνηση επί του Β.Ο.Α.Κ, (γ) έξοδος στον κόμβο Γαζίου, (δ) κίνηση προς τον κόμβο Γαζίου-Κρουσώνα (ώρα 15:26), (ε) κίνηση επί της επαρχιακής οδού που οδηγεί στα Καλέσσα.

       Η αναχώρηση των απαγωγέων από το σημείο αναμονής (ΠΑ.Γ.Ν.Η.), πραγματοποιήθηκε την 15:20 ώρα της 30/03/2017, ήτοι όταν ο ΛΕΜΠΙΔΑΚΗΣ Μιχαήλ βρισκόταν ήδη σε κίνηση επί του Β.Ο.Α.Κ., με προορισμό τα Καλέσσα. Οι απαγωγείς, χρησιμοποιώντας τα οχήματα μάρκας MAZDA και BMW, κινήθηκαν από το σημείο σύγκλισης (ΠΑ.Γ.Ν.Η.) προς την οδό Κωνσταντινουπόλεως, χρησιμοποιώντας αρχικά την επαρχιακή οδό Ηρακλείου-Κρουσσώνα και εν συνεχεία την οδό Νικολάου Πλαστήρα. Η κίνηση των απαγωγέων στην οδό Κωνσταντινουπόλεως περί ώρα 15:24, ήταν κατ’ εκτίμηση ταυτόχρονη  με αυτή του απαχθέντος επί του Β.Ο.Α.Κ., λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο ΛΕΜΠΙΔΑΚΗΣ Μιχαήλ αφίχθηκε στον κόμβο Γαζίου-Κρουσσώνα την 15:26 ώρα.

       Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ευρήματα της αυτοψίας, καθώς επίσης τα ίχνη πρόσκρουσης που φέρουν το όχημα MAZDA που χρησιμοποίησαν οι απαγωγείς και το όχημα MERCEDES που οδηγούσε ο απαχθείς, εκτιμάται ότι τουλάχιστον το επιχειρησιακό όχημα (MAZDA) κινήθηκε προπορευόμενο στην επαρχιακή οδό Καλεσίων, πραγματοποίησε αλλαγή κατεύθυνσης στην ίδια οδό και κινήθηκε προς το όχημα στόχο προκειμένου να το πλήξει. Η αλλαγή κατεύθυνσης και για τα δύο (2) επιχειρησιακά οχήματα ενισχύεται από το γεγονός ότι αμφότερα κινήθηκαν με αντίστροφη ως προς την αρχική κατεύθυνση, πορεία.

  

       (Διαφυγή)

       Η επιστροφή των απαγωγέων, έχοντας σε κράτηση τον ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ, πραγματοποιήθηκε ακολουθώντας το αρχικό δρομολόγιο προσέγγισης, με αντίστροφη πορεία και με κατεύθυνση (προορισμό) τον παράδρομο στον κόμβο ΠΑ.Γ.Ν.Η. - Σταυρακίων (ΟΚΑΝΑ/ΠΑΓΝΗ).

       Συγκεκριμένα, την 15:30 ώρα διαπιστώθηκε ότι το όχημα (MAZDA) κινήθηκε προπορευόμενο επί της οδού Νικολάου Πλαστήρα (ελαστικά ΔΕΜΕΤΖΑΚΗ και ευκτήριος οίκος Ιεχωβά) προερχόμενο από την οδό Κωνσταντινουπόλεως. Την ίδια κίνηση πραγματοποίησε με διαφορά δευτερολέπτων και το όχημα (BMW). Η είσοδος των δύο (2) οχημάτων (MAZDA και BMW) στην βοηθητική παράπλευρη οδό του χώρου στάθμευσης ΟΚΑΝΑ/ΠΑΓΝΗ, από την Επαρχιακή οδό Ηρακλείου – Κρουσσώνα, διαπιστώθηκε με την ίδια σειρά, την 15:32 ώρα. 

       Σύμφωνα με μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα, ο οποίος προσέγγισε το σημείο σύγκλισης / εμπρησμού στον παράδρομο του κόμβου ΠΑΓΝΗ – Σταυρακίων, την 15:32 ώρα αντιλήφθηκε την βίαιη αποβίβαση ανδρός, ήτοι του απαχθέντος, και την μετεπιβίβαση του σε διαφορετικό όχημα, στον ίδιο τόπο.

       Την 15:34 ώρα, το όχημα (JEEP) διήλθε από τον χώρο στάθμευσης ΟΚΑΝΑ/ΠΑΓΝΗ, με κατεύθυνση από το σημείο εμπρησμού των έτερων οχημάτων (MAZDA και BMW) προς την συμβολή με την Επαρχιακή οδό Ηρακλείου – Κρουσσώνα. Το ίδιο όχημα εισήλθε στην Επαρχιακή οδό Ηρακλείου – Κρουσσώνα και κινήθηκε με κατεύθυνση προς τον κόμβο ΠΑΓΝΗ -  Σταυρακίων. Εν συνεχεία, πραγματοποίησε διέλευση από τον οικισμό Σταυρακίων και εισήλθε από κατερχόμενη βοηθητική οδό στην Ε.Ο. Ηρακλείου-Μοιρών.

       Ακολούθως, από ώρα 15:42 έως ώρα 15:53 κινήθηκε στην κεντρική οδό του οικισμού  Αγίας Βαρβάρας και κατευθύνθηκε προς τους Αγίους Δέκα του Δήμου Γόρτυνας. Την 16:10 ώρα διαπιστώθηκε ότι κινήθηκε επί της κεντρικής οδού 25ης Μαρτίου των Μοιρών Ηρακλείου με κατεύθυνση προς Τυμπάκι Ηρακλείου, ενώ την 16:13:58 ώρα, διήλθε από την διασταύρωση Μοιρών – Γαλιάς, διατηρώντας την ίδια κατεύθυνση προς το Τυμπάκι Ηρακλείου. Επισημαίνεται ότι, έκτοτε δεν προέκυψε η κίνηση και πορεία του οχήματος μάρκας JEEP.

      

Α3. Ενδοεπικοινωνία ομάδας δραστών

       Από την προανακριτική αρχή πραγματοποιήθηκε έρευνα προκειμένου να εξακριβωθεί (i) ο τρόπος επικοινωνίας των δραστών που είχαν αναλάβει την ακινητοποίηση του απαχθέντος πριν και μετά την τέλεση της απαγωγής την 30/03/2017, και (ii) ο τρόπος ενημέρωσης και συντονισμού των δραστών για τις κινήσεις του απαχθέντος, τόσο κατά την άφιξή του στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών και την μετέπειτα μετεπιβίβασή του σε αεροπλάνο με προορισμό το Ηράκλειο, όσο και κατά το διάστημα που επισκέφθηκε το εργοστάσιο της εταιρίας στην ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου και της μετέπειτα κίνησής του προς την οικία του στα Καλέσσα, ζητήματα που προέκυψαν από την αξιολόγηση της ακρίβειας των κινήσεων των απαγωγέων και της εξακριβωμένης εκ του αποτελέσματος γνώσης τους για την θέση και τον προορισμό του ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ Μιχαήλ την 30/03/2017, ως και το πρόγραμμα των πτήσεών του, δεδομένου ότι ο απαχθείς δεν πραγματοποίησε το συνηθισμένο ημερήσιο πρόγραμμά του, αλλά αντιθέτως επέστρεψε στην Κρήτη μετά από πολυήμερη παραμονή στο εξωτερικό.

       Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν οι ειδικές ανακριτικές πράξεις της άρσης τηλεφωνικού απορρήτου βάσει των εξακριβωμένων κινήσεων τόσο του απαχθέντος όσο και των δραστών, την 30/03/2017, με την αξιολόγηση των μέχρι σήμερα περιελθόντων δεδομένων στην Υπηρεσία μας να συνεχίζεται.

       Επισημαίνεται ότι, κατά την εξερεύνηση και αυτοψία των οχημάτων που χρησιμοποίησαν οι δράστες για την εκτέλεση του σχεδίου τους, στα οποία στην συνέχεια προκάλεσαν πυρκαγιά για την εξάλειψη των ιχνών τους, διαπιστώθηκε ότι στο πορτ-παγκάζ του οχήματος μάρκας BMW, βρέθηκαν πλακέτες χάλκινες οι οποίες έχουν σταλεί για διενέργεια σχετικής πραγματογνωμοσύνης και η προέλευσή τους παραπέμπει πιθανότατα σε ασύρματα μέσα επικοινωνίας.

 




_ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ -->


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια