Κυνηγούν το έγκλημα με σαράβαλα ( φωτό)

Είναι γεγονός ότι μετά την εκπαίδευση και την επιχειρησιακή αρτιότητα, το σημαντικότερο «όπλο» των



 ανδρών της ΕΛ.ΑΣ. απέναντι στην -όλο και αυξανόμενη- εγκληματικότητα είναι ο εξοπλισμός και κυρίως τα οχήματα, τα οποία διασφαλίζουν την άμεση, έγκαιρη και αποτελεσματική παρέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων στα σημεία ενδιαφέροντος. 

Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα τα μνημονιακά, ο εξοπλισμός αυτός έχει απαξιωθεί και αφεθεί στη μοίρα του. Και αν μέχρι τώρα η κατάσταση ήταν κάπως ελέγξιμη, τους τελευταίους μήνες έχει πια ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Αδιάψευστος μάρτυρας είναι οι εικόνες που θα δείτε παρακάτω και οι αριθμοί, οι οποίοι είναι σαφείς, τρομακτικοί και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. 

Οι αριθμοί λοιπόν αποδεικνύουν και καταδεικνύουν ότι είναι καθαρά θέμα τύχης τόσο ότι υπάρχουν ακόμη στον δρόμο αστυνομικοί, όσο και ότι δεν έχουμε γίνει μάρτυρες τραγικών περιστατικών λόγω της κατάστασης των οχημάτων.

Ας γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι...

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η ΔΙ.ΑΣ. στην Αττική καταγράφει ιστορικό ρεκόρ μειωμένου στόλου. Ειδικότερα, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του zougla.gr, από τις 1253 μηχανές που έχει -ή μάλλον είχε- στη διάθεση της η υπηρεσία, λειτουργικές είναι μόλις οι 470!

Και ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για την υπηρεσία - «βιτρίνα» της ΕΛ.ΑΣ. Την υπηρεσία δηλαδή που -τις περισσότερες φορές- φτάνει πρώτη στα σημεία δράσης και έρχεται, περισσότερο από τον καθένα, σε επαφή με τους πολίτες. 

Όσον αφορά δε στα οχήματα που έχει στη διάθεσή της η ΟΠΚΕ, η οποία μάλιστα είναι επιφορτισμένη και με την αστυνόμευση της «δύσκολης» και επικίνδυνης Δυτικής Αττικής, υπάρχουν ελλείψεις που ξεπερνούν το 50%. Ή, για να το πούμε αλλιώς, από τα 103 οχήματα που έχουν διατεθεί στην υπηρεσία, τα 52 είναι ακινητοποιημένα! Αναφορικά τώρα με τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης, και εκεί η κατάσταση είναι απελπιστική, καθώς από τα 106 περιπολικά, αυτά που είναι λειτουργικά δεν ξεπερνούν τα 30! 

Στην ίδια  ή μάλλον χειρότερη, κατάσταση βρίσκονται και τα οχήματα που έχουν στη διάθεσή τους οι άνδρες της ΔΙΑΣ που περιπολούν στον Πειραιά, με τα νούμερα να προκαλούν ανησυχία και οργή. 

Όπως είναι λοιπόν σε θέση να γνωρίζει το zougla.gr, από τις 150 μηχανές που έχουν διατεθεί στη ΔΙΑΣ Πειραιά, λειτουργούν μόνο οι 22(!), ενώ οι υπόλοιπες 128 έχουν αφεθεί στα γκαράζ περιμένοντας... service και ανταλλακτικά. Το ίδιο ισχύει και για τα τέσσερα περιπολικά της υπηρεσίας, τα οποία μετά από αλλεπάλληλη χρήση πολλών ετών «παρέδωσαν πνεύμα» και, ένεκα της έλλειψης κονδυλίων για συντήρηση, παραμένουν τους δύο τελευταίους μήνες ακινητοποιημένα. 

Παράλληλα, απελπιστική είναι η κατάσταση και στη Θεσσαλονίκη. Όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες που εξασφάλισε το zougla.gr, τα περιπολικά βρίσκονται σε άθλια κατάσταση αφού αναγκάζονται να λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο χωρίς την παραμικρή διακοπή. «Έχουν υπάρξει φορές που οχήματα έκαναν 10.000 χιλιόμετρα σε μία εβδομάδα» θα πει στο zougla.gr αστυνομικός που υπηρετεί στη συμπρωτεύουσα. 

Από Φεβρουάριο και βλέπουμε...

Στην ερώτηση δε των στελεχών της αστυνομίας πότε προβλέπεται να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να επισκευαστούν οι ζημιές, η απάντηση είναι καθηλωτική. Τον Φεβρουάριο, αφού πρώτα κατατεθεί ο προϋπολογισμός και εγκριθούν τα απαιτούμενα κονδύλια!

Πρωτοφανές: Περιφρούρησαν το Μαξίμου με... ιδιωτικό αυτοκίνητο
Ενδεικτικό δε της αδιαφορίας και της ανεπάρκειας των αρμόδιων φορέων, αποτελεί το πρωτοφανές περιστατικό που συνέβη πριν από μερικές ημέρες στον νούμερο ένα στόχο προστασίας, δηλαδή στο Μέγαρο Μαξίμου. 

Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες του zougla.gr, άντρες αστυνομικής υπηρεσίας που φρουρούν το Μαξίμου αναγκάστηκαν, ένεκα της έλλειψης οχημάτων, να χρησιμοποιήσουν ιδιωτικό όχημα αστυνομικού καθώς δεν υπήρχε διαθέσιμο ούτε ένα υπηρεσιακό. Έτσι κάποια μέλη της ομάδας επιβιβάστηκαν σε ένα περιπολικό και τα υπόλοιπα αναγκάστηκαν να περιπολούν το Μαξίμου με το ιδιωτικό αυτοκίνητο ενός εκ των αστυνομικών!

Ποιο ΚΤΕΟ;

Αν τώρα κάποιος αδαής αναρωτηθεί αν τα οχήματα της ΕΛ.ΑΣ. περνούν ΚΤΕΟ ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπιστία τους, η απάντηση είναι ένα μεγαλοπρεπές και απόλυτο όχι. Ποτέ! Τι και αν το Άρθρο 11 του Προεδρικού Διατάγματος 45/2008 ορίζει ότι πρέπει να περνούν; Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας αυτά δεν έχουν καμία απολύτως σημασία. Ίσως να είναι και καλύτερα λένε κάποιοι, καθώς σε περίπτωση που αποφασιζόταν να γίνει έλεγχος σε κάποιο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, τα μισά από τα οχήματα που διαθέτει η Αστυνομία δεν θα περνούσαν τον έλεγχο και θα κρίνονταν ακατάλληλα. 

Δείτε το σχετικό Π.Δ.



Στα δίχτυα της γραφειοκρατίας

Ακόμη όμως και αν κάποιος πολίτης επιθυμούσε να δαπανήσει κάποια χρήματα από την τσέπη του προκειμένου να βοηθήσει στη συντήρηση των αστυνομικών οχημάτων, σύντομα θα απογοητευόταν καθώς θα έπεφτε πάνω στον τοίχο που ακούει στο όνομα «Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου».

Πρόκειται για υπηρεσία που υπάγεται στο υπουργείο Οικονομικών, επιφορτισμένη με το έργο της έγκρισης κονδυλίων. Όπως εξηγούν καλά ενημερωμένες πηγές στο zougla.gr, από τη στιγμή που γίνει ενημέρωση για τη διάθεση κάποιας δωρεάς μέχρι αυτή η δωρεά να εγκριθεί, μπορεί να μεσολαβήσουν ακόμη και έξι μήνες, ανεξαρτήτως του ύψους του ποσού!

Σχολιάζοντας μάλιστα την κατάσταση άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, ανέφεραν στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα, ότι για την επιδιόρθωση μιας ζημιάς που είχε γίνει στο κάρτερ ενός περιπολικού χρειάστηκε να μεσολαβήσουν δύο μήνες παρόλο που το απαιτούμενο ποσό ήταν της τάξης των 50 ευρώ!


Για καταστάσεις που παραπέμπουν σε τριτοκοσμικές χώρες έκανε λόγο ο πρόεδρος του Σωματείου των Ειδικών Φρουρών, κ. Βασίλης Ντούμας, μιλώντας στο zougla.gr για την κατάσταση των αστυνομικών οχημάτων.

Ο πρόεδρος των ειδικών φρουρών σημείωσε πως οι ελλείψεις σε τροχαίο υλικό είναι τεράστιες, ενώ αναφέρθηκε και στην κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα λεωφορεία των ΜΑΤ, χαρακτηρίζοντάς την ως τραγική. 
«Υπάρχουν λεωφορεία των ΜΑΤ σε τραγική κατάσταση τα οποία χρήζουν είτε άμεσης επισκευής είτε άμεσης απόσυρσης» σημείωσε χαρακτηριστικά. 

Από τη μεριά του, ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΠΟΑΣΥ, κ. Θεόφιλος Παπαδάκης, μιλώντας στο zougla.gr, κάνει λόγο για περιπολικά-δεινοσαύρους τα οποία βρίσκονται στον δρόμο από το 95 και το 97 έχοντας διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. 

«Πολλά από αυτά τα οχήματα δρουν σε τουριστικές περιοχές και δεν είναι λίγες οι φορές που και οι ίδιοι οι τουρίστες έχουν προβληματιστεί με την όψη τους. Να σκεφτείτε ότι πολλά από αυτά κάνουν 1.000 χιλιόμετρα την ημέρα» αναφέρει μεταξύ άλλων. 

zougla.gr


(Aπό τις 1253 μηχανές που ήταν στη διάθεση της ΔΙΑΣ στην Αττική, λειτουργικές είναι οι 470)

(Ακινητοποιημένες μηχανές σαπίζουν στα γκαράζ της υπηρεσίας)



(Το εσωτερικό λεωφορείου των ΜΑΤ - Χωρίς σχόλια)

(Μία από τα ίδια)

(Από τις 150 μηχανές της ΔΙΑΣ Πειραιά λειτουργούν μόνο οι 22 - Οι υπόλοιπες στο... γκαράζ)

(Στην... αναμονή οι μηχανές της ΔΙΑΣ Πειραιά) 



(Ακινητοποιημένο περιπολικό)









(Χωρίς σχόλια)




(Οχήματα που έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα)


(Οικτρή η κατάσταση των περιπολικών)









_