Σχέδιο προστασίας του κέντρου από ενδεχόμενη επίθεση

Σε συζητήσεις με τον Δήμο της Αθήνας για την τοποθέτηση σταθερών ή βυθιζόμενων εμποδίων 


(κολονάκια) στους δρόμους περιμετρικά του ιστορικού κέντρου βρίσκονται στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Επισήμως, το θέμα αφορά τον έλεγχο της παράνομης στάθμευσης στα πεζοδρομημένα στενά του εμπορικού τριγώνου. Αξιωματούχοι που μετέχουν στις διαπραγματεύσεις, ωστόσο, αποκαλύπτουν στην «Κ» ότι σκοπός του σχεδίου είναι η αποτροπή τρομοκρατικής επίθεσης με αυτοκίνητο, όπως αυτές στη Νίκαια, στο Λονδίνο και πιο πρόσφατα στη Βαρκελώνη.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι πρόσφατες επαφές και συναντήσεις μεταξύ αστυνομίας και Τοπικής Αυτοδιοίκησης γίνονται στο πλαίσιο ενός νέου επικαιροποιημένου μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Δήμου της Αθήνας. Υπεγράφη στα τέλη Ιουνίου και οι λεπτομέρειές του πρόκειται να ανακοινωθούν σε κοινή συνέντευξη Τύπου, στο τέλος Σεπτεμβρίου. Προβλέπει δημιουργία περισσοτέρων μεικτών κλιμακίων αστυνόμευσης και ελέγχων με τη συμμετοχή αστυνομικών και υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας, όπως ήδη συμβαίνει στον πεζόδρομο της οδού Ερμού για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου. Επιπλέον, προωθείται η έναρξη λειτουργίας εντός του ιστορικού κέντρου ενός αστυνομικού σταθμού που θα επανδρωθεί από ενστόλους της ΕΛ.ΑΣ. και της Δημοτικής Αστυνομίας.
Η πορεία υλοποίησης του μνημονίου απασχόλησε τη συνάντηση εργασίας που είχαν την περασμένη Δευτέρα (4 Σεπτεμβρίου) σε ξενοδοχείο της Ομόνοιας μέλη της «Κίνησης Πολιτών Κέντρου Αθήνας» και αξιωματούχοι του Δήμου Αθηναίων με τον γενικό γραμματέα Δημόσιας Τάξης Δημήτρη Αναγνωστάκη και ανώτατους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την τοποθέτηση εμποδίων περιμετρικά του εμπορικού τριγώνου, καλά ενημερωμένες πηγές αποκάλυψαν στην «Κ» ότι από στελέχη του δήμου ζητήθηκε αρχικά να ελέγξουν εάν και κατά πόσον τα βυθιζόμενα κολονάκια που είχε εγκαταστήσει ο Δημήτρης Αβραμόπουλος την περίοδο που είχε διατελέσει δήμαρχος Αθήνας λειτουργούν. Το αποτέλεσμα ήταν μάλλον απογοητευτικό, αφού όπως διαπιστώθηκε το σύστημα βρίσκεται εκτός λειτουργίας: «Πρέπει να στραφούμε σε μονιμότερες λύσεις, όπως είναι για παράδειγμα οι τσιμεντένιες μπάλες», σχολίασε χθες στην «Κ» καλά ενημερωμένη πηγή. Αντίθετοι με τη λήψη μέτρων για τον έλεγχο της κίνησης αυτοκινήτων και φορτηγών στο ιστορικό κέντρο φέρεται πως είναι οι καταστηματάρχες. Προβάλλουν το επιχείρημα ότι θα αντιμετωπίσουν προβλήματα τροφοδοσίας κ.ά.
Σε άλλες χώρες
Πάντως, σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες προχωρούν δήμοι και αστυνομίες και άλλων κρατών-μελών της Ε.Ε. Προσφάτως, οι επικεφαλής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε Αμστερνταμ και Ρότερνταμ ανακοίνωσαν ότι προχωρούν στην εγκατάσταση μεγάλων ζαρντινιέρων που θα αποτρέπουν την είσοδο στην πόλη σε αυτοκίνητα και φορτηγά. Παρομοίως, τσιμεντένια εμπόδια εγκαταστάθηκαν ή σχεδιάζεται να τοποθετηθούν σε Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Μιλάνο, Φλωρεντία, Παρίσι και αλλού.
Γιάννης Σουλιώτης - kathimerini.gr
Έντυπη
_