Η διατροφή που βοηθάει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών


Οι επιδόσεις ενός παιδιού στο σχολείο εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το διάβασμα, τη συμμετοχή στο μάθημα και τους καλούς δασκάλους.

Ωστόσο, δεν είναι οι μοναδικοί παράγοντες που παίζουν ρόλο στην επίδοση ενός παιδιού στο σχολείο. Η διατροφή παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Συγκεκριμένα, υπάρχουν ορισμένα θρεπτικά συστατικά που είναι πάρα πολύ σημαντικά για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού σας. Ποια είναι, όμως, αυτά;

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη


Αυτά τα δύο συστατικά είναι καροτενοειδή, δηλαδή χρωστικές με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, και έχει αποδειχθεί ότι, σε καλά επίπεδα, ενισχύουν τη μνήμη, την αντίληψη, αλλά ίσως και τις σχολικές επιδόσεις. Οι καλύτερες πηγές τους είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα αυγά, το καλαμπόκι, το ακτινίδιο, τα σταφύλια και τα κολοκυθάκια.

Ακόρεστα λιπαρά


Είναι ανάγκη να λαμβάνουμε ικανοποιητικές ποσότητες καλών, υγιεινών λιπαρών, καθώς ενισχύουν τις γνωστικές δεξιότητες, ειδικά στην παιδική ηλικία. Μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα ω-3, για τα οποία μιλάμε πολύ συχνά. Η δράση τους είναι τόσο αποτελεσματική, που ορισμένοι ειδικοί έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον να τα δοκιμάσουν σε μορφή συμπληρώματος, για να ελέγξουν κατά πόσο θα μπορούσαν να αποτελέσουν μη φαρμακευτική λύση για τη διαχείριση της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας. Τα βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς, στα αβοκάντο και στο ελαιόλαδο. Τα ω-3 βρίσκονται σε ψάρια όπως ο τόνος και ο σολομός, και θα ήταν καλό να μάθετε στο παιδί σας να τα αγαπάει από μικρή ηλικία.

Ανθοκυανίνες


Οι ανθοκυανίνες είναι οι χρωστικές που δίνουν το έντονο μοβ και μπλε χρώμα σε πολλά φρούτα και λαχανικά. Μια φετινή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Nutrition έδειξε ότι οι άνδρες που έπιναν 100% φυσικό χυμό σκούρου σταφυλιού πριν κάνουν τεστ που μελετούσαν τις γνωστικές τους δεξιότητες, τα πήγαιναν καλύτερα σε σχέση με όσους έλαβαν ένα placebo. Τα σταφύλια και τα blueberries είναι από τις καλύτερες πηγές αυτών των ισχυρών αντιοξειδωτικών.

Χολίνη


Η χολίνη είναι σημαντική, επειδή αποτελεί τη βάση αρκετών νευροδιαβιβαστών που ευθύνονται για τις γνωστικές μας δεξιότητες. Έχει αποδεχθεί μέσα από αρκετές μελέτες ότι τα επίπεδα χολίνης μιας γυναίκας που εγκυμονεί μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την εγκεφαλική υγεία του βρέφους. Την βρίσκουμε σε καλές ποσότητες στα φασόλια και στα αυγά.

Βιταμίνη Ε


Η βιταμίνη Ε σχετίζεται με τη μνήμη, την όραση, την ακοή, αλλά και το πόσο εύκολα μαθαίνουμε γλώσσες. Είναι ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά και προστατεύει την υγεία του εγκεφάλου μας. Την βρίσκουμε στα αυγά, στον ηλιόσπορο, στα αμύγδαλα, στα φιστίκια και στο μπρόκολο.


Πηγή: iatronet.gr
_