Οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι πρόληψης του καρκίνου του παχέος εντέρου!


Τους αποτελεσματικότερους τρόπους πρόληψης του καρκίνου στο παχύ έντερο προσπάθησαν να ανακαλύψουν το American Institute for Cancer Research και το World Cancer Research Fund μέσω της επισκόπησης στοιχείων για τη διατροφή, το βάρος και τον τρόπο ζωής 29 εκατομμυρίων ανθρώπων.

Ο καθηγητής Dr. Edward L. Giovannucci, του Harvard T.H. Chan School of Public Health, στη Βοστόνη, δήλωσε ότι ο καρκίνος στο παχύ έντερο είναι ένας από τους πιο συχνούς καρκίνους και η έκθεση δείχνει ότι υπάρχουν πολλά που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο.

Τα ευρήματα είναι ισχυρά και σαφή και δείχνουν ότι η διατροφή και ο τρόπος ζωής παίζουν σημαντικό ρόλο στον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Η έκθεση εστίασε σε 99 έρευνες που περιλάμβαναν στοιχεία 29 εκατομμυρίων ενηλίκων, από τους οποίους 247.000 εμφάνισαν καρκίνο στο παχύ έντερο. Μετά τη μετα-ανάλυση αυτών των ερευνών, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης καθημερινά μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο, ενώ η πρόσληψη κατεργασμένων κρεάτων τον αυξάνει.

Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση περισσότερων των 500 γραμμαρίων κόκκινου κρέατος κάθε εβδομάδα αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο παχύ έντερο, με κάθε 100 γραμμάρια την ημέρα να αυξάνουν τον κίνδυνο κατά 12%.

Η έκθεση επίσης ανακάλυψε ότι η κατανάλωση περισσότερων των 2 ποτών την ημέρα, καθώς και το να είναι κάποιος υπέρβαρος ή παχύσαρκος αυξάνει περαιτέρω τον κίνδυνο.


Αντίθετα, περίπου 3 μερίδες προϊόντων ολικής άλεσης καθημερινά (περιλαμβανομένων του καστανού ρυζιού και του ψωμιού ολικής) μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο κατά 17%.

Φρούτα και λαχανικά με βιταμίνη C, καθώς και ψάρια φάνηκε επίσης να μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο, αν και οι ενδείξεις δεν ήταν τόσο σαφείς και χρειάζονται περισσότερα στοιχεία. Πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, φράουλες, μπρόκολο, σπανάκι είναι καλές πηγές βιταμίνης C.

Τουλάχιστον 30 λεπτά άσκησης καθημερινά φάνηκε επίσης να μειώνουν τον κίνδυνο. Τα υψηλότερα επίπεδα μείωναν τον κίνδυνο κατά 20%.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν σε άρθρο με τίτλο «Diet, nutrition, physical activity, and colorectal cancer».


Πηγή: iatronet.gr
_