Ποιο ψάρι έχει ευεργετικές αντιθρομβωτικές ιδιότητες;


Μπορεί να είναι μικρά ψάρια, αλλά η διατροφικής τους αξία είναι πραγματικά ανεκτίμητη.

Ο λόγος για τις σαρδέλες, οι οποίες είναι πλούσιες σε Ω-3 λιπαρά. Παράλληλα, ίσως είναι από τα σπάνια ψάρια που περιέχουν φώσφορο, σελήνιο και συνένζυμο Q10, ενώ η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες είναι υψηλότερη ακόμη και από τα φασόλια, αναφέρει η κ. Αικατερίνη Στεφάνου, Κλινική χημικός.

Έλληνες ερευνητές αποφάσισαν να αποδείξουν τη θαυματουργή δράση της σαρδέλας και δεν είναι άλλη από την προστασία της καρδιάς. Ταυτόχρονα μελέτησαν την αντιθρομβωτική της δράση σε σχέση με το μουρουνέλαιο το οποίο είναι στην κορυφή της λίστας των φυσικών αντιθρομβωτικών ουσιών. Απέδειξαν λοιπόν ότι το έλαιο της σαρδέλας εμπόδισε τη δημιουργία θρόμβου.

Θρόμβοι δημιουργούνται στις αρτηρίες προκαλώντας εγκεφαλικά, κυκλοφορικά προβλήματα ενώ ταυτόχρονα θρόμβους προκαλούν και τα καρκινικά κύτταρα. Αναλογιστείτε μια τέτοια ανακάλυψη τι εφαρμογές στην ιατρική θα μπορούσε να έχει, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί ένα φθηνό προϊόν ιδιαίτερα προσιτό στους καταναλωτές και με αφθονία στην Ελλάδα.

Η σαρδέλα είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη D και σύμπλεγμα βιταμινών Β γεγονός, που ενισχύει το ανοσοποιητικό, αναζωογονεί τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια. Το έλαιό της χρησιμοποιείται από διάφορες εταιρείες κοσμετολογίας υποσχόμενες νεανικό δέρμα.

Η ειδικός συνιστά να προσθέσετε γενικά το ψάρι στη διατροφή σας, τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα. Προτιμήστε φρέσκα ψάρια όχι κατεψυγμένα, ούτε κονσερβοποιημένα, καθώς όχι μόνο αλλοιώνονται τα συστατικά τους αλλά χάνουν και τη θρεπτική τους αξία. Τα μικρά ψάρια είναι πιο θρεπτικά, επισημαίνει η κ. Στεφάνου. Ειδικά η σαρδέλα είναι ένα ψάρι ιδιαίτερα ευαίσθητο, που ο οποιοσδήποτε μπορεί να αντιληφθεί τη φρεσκάδα της, ενώ αποτελεί ίσως τη βάση για μια σωστή διατροφή ιδιαίτερα για τους αθλητές καθώς αποτελεί τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και μέταλλα.


Πηγή: itrofi.gr
_