Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Τέρμα τα αναψυκτικά στα σχολεία από το 2018!


Απόφαση σταθμό για ένα πιο υγιές σχολικό περιβάλλον και κατ’ επέκταση και των παιδιών αποτελεί η απόφαση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αναψυκτικών (UNESDA).

Η UNESDA ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την πώληση αναψυκτικών σε όλα τα σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τα τέλη του 2018.

Το εν λόγω εγχείρημα χαιρέτισαν εκπρόσωποι του τομέα της υγείας, αναφέροντας ότι πρέπει να πραγματοποιηθούν περισσότερες δράσεις για την προώθηση της υγιεινής διατροφής στα σχολεία.

Σύμφωνα με το EurActiv, η απόφαση της UNESDA αφορά τον τερματισμό όλων των πωλήσεων αναψυκτικών σε δημοτικά σχολεία και των σχετικών διαφημίσεων που απευθύνονται σε ανήλικους κάτω των 12 ετών και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής, η οποία περιλαμβάνει ως κεντρικό στόχο τη μείωση της ζάχαρης στα αναψυκτικά κατά 10% έως το 2020.

Ο πρόεδρος της UNESDA, Stanislas de Gramont, δήλωσε ότι η απόφαση «θα διασφαλίσει ότι η βιομηχανία μας δεν θα παρέχει αναψυκτικά με πρόσθετα σάκχαρα στους νέους στη διάρκεια της σχολικής ημέρας».

Από την πλευρά τους, οι οργανώσεις προστασίας καταναλωτών δήλωσαν ότι ενθαρρύνονται από τη συγκεκριμένη απόφαση. «Τα αναψυκτικά δεν έχουν θέση σε ένα υγιές σχολικό περιβάλλον» τόνισε στο EurActiv η εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής οργάνωσης καταναλωτών BEUC, Emma Calvert.

Μεταξύ 2000 και 2015 η UNESDA πέτυχε μείωση της περιεκτικότητας ζάχαρης στα προϊόντα κατά 12%.

Αντιμετώπιση της παχυσαρκίας στην Ευρώπη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η παιδική παχυσαρκία αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα δημόσιας υγείας του αιώνα, αυξάνοντας τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και διαφόρων μορφών καρκίνου.


Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ενέργεια και η έλλειψη σωματικής άσκησης θεωρούνται γενεσιουργός αιτία της παχυσαρκίας στα παιδιά. Σε σχετική έκθεσή του για το 2017, ο ΠΟΥ ανέφερε ότι: «Η πρόσληψη σακχάρων προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία όσον αφορά το υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία».

Ο αντιπρόεδρος της PepsiCo και μέλος της UNESDA, Cesar Melo, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «τα παιδιά και οι έφηβοι αποτελούν ένα ιδιαίτερο κοινό που χρήζει προσοχής. Έχουμε πλήρη επίγνωση του ρόλου μας, προκειμένου να επιτρέψουμε στους νέους καταναλωτές να προβαίνουν σε υγιεινές επιλογές».

Επιπλέον, η κ. Calvert πρόσθεσε ότι πρέπει να υπάρξουν συντονισμένες δράσεις, ώστε οι αυτόματοι πωλητές τροφίμων να περιλαμβάνουν φρούτα και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Τα όρια της αυτορρύθμισης

Η UNESDA δήλωσε ότι η απόφασή της να σταματήσει η προβολή διαφημίσεων σε ανήλικους οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων αναψυκτικών στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από 54% του συνόλου το 2006, σε 38% το 2015.

Ακόμη, η BEUC απηύθυνε έκκληση προς τις κυβερνήσεις της ΕΕ να προχωρήσουν στην επιβολή δεσμευτικών κανόνων.


Πηγή: onmed.gr
_


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια