Σας αρέσει η διεθνής κουζίνα; Δείτε ποιες επιλογές μπορείτε να κάνετε χωρίς να ξεφύγετε από τη δίαιτά σας!


Στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής μπορούμε να συμπεριλάβουμε μία πληθώρα τροφίμων και επιλογών.

Σε οποιαδήποτε κουζίνα υπάρχουν, σύμφωνα με τη Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Μαριαλένα Γαλανού, υγιεινές επιλογές και επιλογές που πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Αν είμαστε, λοιπόν, λάτρεις της διεθνής κουζίνας, αλλά ακολουθούμε μια πιο ισορροπημένη διατροφή, θα πρέπει να ξέρουμε τι επιλογές μπορούμε να κάνουμε, καθώς και τι πρέπει να αποφύγουμε.

ΚΙΝΕΖΙΚΗ

Mπορείτε να παραγγείλετε:
  • Ρύζι στον ατμό ή βραστό με λαχανικά (λίγο ελαιόλαδο)
  • Ψάρια και οστρακοειδή
  • Tόφου (όχι τηγανιτό), πουλερικά (χωρίς πέτσα) και
  • Ρολάκια με αβγό


Περιορισμός: Σε οτιδήποτε τηγανιτό (π.χ. τηγανιτό ρύζι ή τραγανά noodles), με γλυκιά και ξινή σάλτσα. Επίσης πιάτα με αβγά ή αλμυρές σούπες. Αποφυγή στις σούπες με πάπια, βόειο ή χοιρινό κρέας. Τέλος, η υπερβολική σάλτσα σόγιας μπορεί να συμβάλει στη μείωση της χρήσης σύνθετων υδατανθράκων, ζάχαρης και αλατιού.

ΙΝΔΙΚΗ

Mπορείτε να παραγγείλετε:
  • Επιλογή καυτερών (προτείνεται με μάνγκο)
  • Σάλτσα με κάρυ (με βάση το γιαούρτι)
  • Ψάρια (χωρίς επάλειψη από βούτυρο)
  • Ρύζι basmati με γιαούρτι και ψιλοκομμένα λαχανικά
  • Biryane (πιάτο λαχανικών με ρύζι)
  • Chapatti ή papadum (ινδικό ψωμί)
  • Ινδικό πιάτο tandoori (κοτόπουλο)
  • Φακές ή σούπες mulligatawny


Περιορισμός: Αποφύγετε τις κρεμώδεις ή αλμυρές σούπες, το βούτυρο (ghee), το ελάφι, το ψωμί (poori ή paratha) και τα τηγανιτά samosa. Προτιμήστε τα πιάτα χωρίς υπερβολικό αλάτι και αποφύγετε το γάλα καρύδας και αν είναι δυνατόν να παραλείπετε τις γαρνιτούρες από ξηρούς καρπούς ή αποξηραμένα φρούτα.

ΙΤΑΛΙΚΗ

Mπορείτε να παραγγείλετε:
  • Ιταλικό ορεκτικό antipasto (χωρίς λάδι ή ζωμός από κρέας)
  • Παξιμάδι (χωρίς λάδι ή βούτυρο)
  • Ψάρια ψητά ή στη σχάρα, θαλασσινά
  • Κρέας (π.χ. κοτόπουλο) με σκόρδο και ζυμαρικά λαχανικών
  • Φρέσκο ανάλατο τυρί μοτζαρέλα
  • Φυλλώδη λαχανικά στον ατμό (με καλαμπόκι και μπρόκολο)
  • Σαλάτες με φρέσκια ντομάτα και κολοκυθάκια.


Περιορισμός: Στο σκορδόψωμο, στα γεμιστά ζυμαρικά (ραβιόλια και λαζάνια) και στα κεφτεδάκια ή στα λουκάνικα. Επιπλέον στις σάλτσες με βούτυρο, κρέμα γάλακτος και λάδι. Επίσης αποφύγετε τη σάλτσα πέστο, τα πιάτα με τυρί ή παρμεζάνα, το παγωτό (spumoni ή tortoni). Προσέξτε επίσης το ριζότο, την polenta (χυλός) και τις τροφές υψηλές σε λίπος. Τέλος, προσοχή στα αλμυρά όπως ζαμπόν, πανσέτα, μοσχαρίσια παϊδάκια και σαλάτα του Καίσαρα.

ΙΑΠΩΝΙΚΗ

Mπορείτε να παραγγείλετε:
  • Ρύζι
  • Sushi
  • Σούπα miso
  • Ωμά λαχανικά με τόφου (ανακατεμένα)
  • Yakimono (ψητό ψάρι)


Περιορισμός: Στο Ιαπωνικό πιάτο Τempura (λαχανικά ή θαλασσινά τηγανισμένα σε μεγάλη ποσότητα λαδιού και σε πολύ υψηλή θερμοκρασία) και άλλα τηγανιτά τρόφιμα, φιστίκια και σως teriyaki, μαριναρισμένες τροφές, μεγάλη ποσότητα αλατιού και ζάχαρη στις σάλτσες, μεγάλη ποσότητα αλατιού σε μαρινάδα σόγιας.

ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ

Mπορείτε να παραγγείλετε:
  • Κουσκούς
  • Πλιγούρι και πίτες
  • Όσπρια όπως ρεβίθια, φάβα και φακές
  • Χούμους
  • Αμπελόφυλλα
  • Γιαούρτι


Περιορισμός: Στο φύλλο ζύμης για γλυκά και επιδόρπια όπως μπακλαβά, επίσης στη φέτα και το κασέρι, τις μεγάλες ποσότητες σαρδέλας και ελιών και γενικότερα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Επίσης προσοχή πρέπει να δώσετε στα λουκάνικα, το υπερβολικό λίπος από το βούτυρο, τις μεγάλες ποσότητες ελαιολάδου και το ταχίνι.


Πηγή: logodiatrofis.gr
_