Υπ.Προστασίας του Πολίτη: Σημαντική η συμβολή της ομάδας «Θησέας» της Πυροσβεστικής

Ιδιαίτερα σημαντική χαρακτηρίζει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη την συμβολή της ομάδας δικυκλιστών του Πυροσβεστικού Σώματος «Θησέας» σε έγγραφο που απέστειλε στη Βουλή ως απάντηση σε ερώτηση που κατέθεσε για το θέμα ο βουλευτής με το «Ποτάμι» κ. Γιώργος Μαυρωτάς μετά από δημοσίευμα του Βήματος. Ωστόσο απέφυγε να καταθέσει στατιστικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα της καθώς η συγκεκριμένη ομάδα υπολειτουργεί κυρίως λόγω ελλείψεως προσωπικού με αποτέλεσμα πολλές μοτοσικλέτες να είναι «παροπλισμένες».

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο κ. Μαυρωτάς ζητούσε ενημέρωση «για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εν λόγω ομάδα του ΠΣ και ειδικά για τον αριθμό των πυροσβεστών που έχουν διατεθεί, τον αριθμό των περιπολιών που γίνονται καθώς επίσης εάν υπάρχουν και ποια προβλήματα στον εξοπλισμό της. Το μεγάλο ερώτημα το οποίο τίθεται, είναι ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου για την Ομάδα «Θησέας» και εάν τη θεωρεί ως απαραίτητο επιχειρησιακό βραχίονα για την πρόληψη και αντιμετώπιση των πυρκαγιών. Όπως σημειώνει ο βουλευτής του Ποταμιού, δεν νοείται να υπάρχουν εκπαιδευμένα και άξια στελέχη τα οποία θα μπορούσαν να συνδράμουν τα μέγιστα στον άμεσο εντοπισμό των πυρκαγιών και την έγκαιρη κινητοποίηση των πυροσβεστικών δυνάμεων, ειδικά κατά τη θερινή περίοδο, και να μην ενεργοποιούνται. Το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό (μοτοσυκλέτες) ο οποίος δεν είναι δυνατόν να παραμένει σε μεγάλο βαθμό σε αχρηστία και να αφήνεται στη φθορά του χρόνου.»

Σύμφωνα με την απάντηση του υπουργείου «το Πυροσβεστικό Σώμα μερίμνησε για την επικαιροποίηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού, όλων των, ανά την επικράτεια, Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.), ο οποίος προβλέπει την πλήρη και άμεση δραστηριοποίηση του διατιθέμενου ανθρωπίνου δυναμικού, αλλά και την - κατά το βέλτιστο βαθμό - εκμετάλλευση όλων των διαθέσιμων εναέριων και επίγειων υλικοτεχνικών μέσων, συμπεριλαμβανομένης της ομάδας «ΘΗΣΕΑΣ». Επισημαίνεται δε ότι η συμβολή της συγκεκριμένης ομάδας κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική τόσο στο μέτρο της ενδυνάμωσης της επιτήρησης ευαίσθητων δασικών περιοχών, όσο και στην αποτροπή της εκδήλωσης του φαινομένου των δασικών πυρκαγιών».

Και επισημαίνει, μεταξύ άλλων, «ειδικότερα, αναφορικά με την επάνδρωση της εν λόγω ομάδας, αξιοποιούνται στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος που διαθέτουν δίπλωμα μηχανής και έχουν λάβει σχετική εκπαίδευση οδήγησης εκτός δρόμου. Σημειώνεται δε ότι τα εν λόγω στελέχη δεν αποτελούν ειδική κατηγορία προσωπικού και δεν διατίθενται αποκλειστικά και μόνο για την οδήγηση μοτοσικλετών της εν λόγω ομάδας, αλλά χρησιμοποιούνται από τους εκάστοτε Διοικητές των Υπηρεσιών όπου υπηρετούν, με γνώμονα την αποτελεσματικότερη υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού».

Επιπροσθέτως το υπουργείο δεν απάντησε σε ερωτήματα του κ. Μαυρωτά όπως «πόσες πυρκαγιές δασικές και μη, αλλά και πιθανά άλλα συμβάντα αρμοδιότητας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας έχει εντοπίσει η εν λόγω ομάδα ανά έτος από την έναρξη λειτουργίας της; Κατά την τρέχουσα περίοδο, ποια είναι τα στατιστικά στοιχεία από τη δράση της;»  

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μια υπηρεσία που συστήθηκε πριν από επτά χρόνια με το σκεπτικό να δημιουργηθούν ομάδες μοτοσικλετιστών οι οποίες θα περιπολούν στα δάση και θα επεμβαίνουν σε περίπτωση που αντιληφθούν εστίες φωτιάς και στο κάθε δίκυκλο θα επιβαίνουν δύο άτομα, εκ των οποίων ο συνεπιβάτης θα φέρει σακίδιο με τον απαραίτητο εξοπλισμό. Στόχος ήταν να ενημερώνουν άμεσα το κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής προκειμένου να σταλούν δυνάμεις, ενώ θα είχαν και δυνατότητα εντοπισμού και ελέγχου ατόμων που θεωρούνταν ύποπτα για εμπρησμό.

Σήμερα οι συγκεκριμένες ομάδες υπολειτουργούν κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού, όπως λένε συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των πυροσβεστών. Λίγες υπηρεσίες χρησιμοποιούν τις μοτοσικλέτες και έτσι πολλές από αυτές βρίσκονται σε μια άκρη σε κάποια γωνιά πυροσβεστικής υπηρεσίας θυμίζοντας σε όσους τις κοιτούν μια ακόμη εξαγγελία που σταδιακά έμεινε στα λόγια ενώ οι συνδικαλιστές της Πυροσβεστικής σημειώνουν ότι αν και έχουν κάνει λίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με τον σκοπό που χρησιμοποιούνται, εν τούτοις για να μπουν ξανά σε επιχειρησιακή δράση χρειάζονται οπωσδήποτε αλλαγή ελαστικών.

tovima.gr
_