Ο ρόλος των αντιοξειδωτικών στη διατροφή μας


Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία ενισχύουν τη δράση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, προστατεύοντάς μας από κάθε είδους παθήσεις.

Επιπλέον, καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες του οργανισμού, καθυστερώντας την εμφάνιση σημαδιών πρόωρης γήρανσης, κάτι που πρέπει να προσέχουν (και να λαμβάνουν περισσότερα από τη διατροφή τους) όσοι ασκούνται τακτικά, καθώς η γυμναστική προκαλεί τη δημιουργία περισσότερων ελεύθερων ριζών.

Ο καλύτερος τρόπος, όπως είπαμε, να προσλάβουμε περισσότερα αντιοξειδωτικά είναι να τρώμε καθημερινά άφθονα φρούτα και λαχανικά, αλλά και να λαμβάνουμε συμπληρώματα που περιέχουν βιταμίνη A, C, Ε και σελήνιο. Αν θέλετε να πιείτε χυμό, θα ήταν καλύτερα να τον φτιάξετε μόνοι σας, καθώς θα περιέχει πολύ λιγότερη ζάχαρη και συντηρητικά, αν και εμείς θα προτείναμε να αξιοποιούσατε τα φρούτα σας σε ένα ωραίο και δροσερό smoothie, που θα σας προσφέρει και τις φυτικές ίνες που έχει ανάγκη ο οργανισμός σας.

Όταν μαγειρεύετε λαχανικά, μην το παρακάνετε, καθώς χάνουν μεγάλες ποσότητες από τα θρεπτικά συστατικά και τα αντιοξειδωτικά τους. Είναι πολύ καλύτερα αν τα μαγειρέψετε στον ατμό, σε κινέζικο τηγάνι, ή -πιο απλά- αν τα καταναλώσετε ωμά.

Προσπαθήστε να καταναλώνετε περισσότερα λιπαρά οξέα ω-3, καθώς ελαχιστοποιούν τις ζημιές που προκαλεί η περιβαλλοντική μόλυνση. Οι καλύτερες πηγές ω-3 είναι τα ψάρια, όπως ο σολομός και οι σαρδέλες, αλλά και ο λιναρόσπορος, η σόγια, ο κολοκυθόσπορος και τα αμύγδαλα. Αν μαγειρεύετε με λάδι, επιλέξτε μόνο ελαιόλαδο, καθώς είναι η πιο ασφαλής και υγιεινή επιλογή.


Πηγή: iatronet.gr
_