Πόσο υγιεινά είναι για τον οργανισμό μας τα αποξηραμένα φρούτα;


Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν μια υγιεινή επιλογή, όμως δεν είναι όλα τα ίδια.

Τα πιο συνηθισμένα αποξηραμένα φρούτα που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι οι σταφίδες, τα δαμάσκηνα, τα βερίκοκα, τα σύκα και οι χουρμάδες, αλλά και άλλα, λιγότερο γνωστά όπως είναι τα cranberries, τα γκότζι μπέρι, τα ακτινίδια, οι φράουλες, ο ανανάς κ.ά.

Μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί απέδειξαν ότι είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες, όπως η E και η C, καθώς και σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ο σίδηρος, ο χαλκός, το σελήνιο και το κάλιο, αλλά και σημαντικά φλαβονοειδή και καροτενοειδή συστατικά. Όμως δεν είναι όλα τα ίδια, αφού πολλά αποξηραμένα φρούτα έχουν επιπλέον ζάχαρη, γλυκαντικές ουσίες και λιπαρά.

Για το λόγο αυτό επιβάλλεται να ελέγχετε πάντα τα συστατικά τους και να αποφύγετε όσα περιέχουν επιπλέον ζάχαρη ή πρόσθετα.

Ποια όμως είναι τα πιο υγιεινά;

Σταφίδες


Οι σταφίδες μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης, ενώ χαρακτηρίζονται από χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και καθόλου λιπαρά.

Βερίκοκο


Το βερίκοκο είναι ένα από τα πιο θρεπτικά αποξηραμένα φρούτα, καλή πηγή φυτικών ινών, ενώ επίσης περιέχει βιταμίνη Α, C και σίδηρο.

Σύκα


Είναι πλούσια σε σίδηρο, φολικό οξύ και κάλιο.

Δαμάσκηνο


Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα αποτελούν σημαντική πηγή βιταμινών και έχουν το πρόσθετο πλεονέκτημα της ρύθμισης του πεπτικού συστήματος.

Παπάγια


Η παπάγια είναι καλή πηγή σιδήρου και ασβεστίου. Βοηθάει στη διαδικασία της πέψης και στην αφομοίωση πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λιπών, ενώ καταπολεμά το διαβήτη.


Πηγή: healthreport.gr
_