Τα προβλήματα που δημιουργεί στον οργανισμό μας η έλλειψη ιωδίου – Πώς θα το αντιμετωπίσετε;


Για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα είναι απαραίτητο το ιώδιο.

Το ιώδιο μπορούμε να το βρούμε ως πρόσθετο στο επιτραπέζιο αλάτι, αλλά και σε διάφορες τροφές όπως το ψάρι, τα θαλασσινά, η πατάτα, το αβγό, το τυρί και τα όσπρια.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες της Αμερικανικής Εταιρείας Θυρεοειδούς, η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Έτσι μπορεί να προκαλέσει διόγκωση του θυρεοειδούς (βρογχοκήλη), υποθυρεοειδισμό και νοητική καθυστέρηση στα βρέφη και τα παιδιά των οποίων οι μητέρες είχαν ανεπάρκεια ιωδίου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Αναλυτικότερα:

Βρογχοκήλη

Η νούμερο ένα αιτία εμφάνισής της είναι οι χαμηλές τιμές ιωδίου στον οργανισμό τα οποία προκαλούν διόγκωση του θυρεοειδούς αδένα. Συχνά οι πάσχοντες παραπονούνται ότι δεν μπορούν ούτε να καταπιούν αλλά ούτε και να αναπνεύσουν.

Υποθυρεοειδισμός

Το ιώδιο είναι απαραίτητο για την παραγωγή των θυρεοειδικών ορμονών, επομένως η έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει στην εκδήλωση συμπτωμάτων υποθυρεοειδισμού, όπως αδυναμία, ξηρότητα του δέρματος, τριχόπτωση και ανεξήγητη αύξηση του βάρους.

Προβλήματα στην εγκυμοσύνη

Το ιώδιο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο κατά την εγκυμοσύνη και κατά το στάδιο του θηλασμού. Η έλλειψη ιωδίου στις εγκύους έχει συνδεθεί με τις αποβολές, τη θνησιγένεια, τον πρόωρο τοκετό και τις συγγενείς ανωμαλίες στα μωρά.

Διάγνωση

Το ιώδιο απομακρύνεται από τον οργανισμό μέσω των ούρων, οπότε μια απλή ανάλυση ούρων μπορεί να δείξει εάν υπάρχει πρόβλημα.

Αντιμετώπιση

Για να γεμίσετε τις «αποθήκες» του οργανισμού σας με ιώδιο βάλτε στο πιάτο σας τις παρακάτω τροφές:
  • Τυρί
  • Αγελαδινό γάλα
  • Αβγά
  • Γιαούρτι
  • Παγωτό
  • Ψάρια του αλμυρού νερού
  • Οστρακοειδή
  • Γάλα σόγιας


Πηγή: healthreport.gr
_