Οι καλύτερες τροφές για τα παιδιά


Το να πείσει ένας γονιός το παιδί του να μάθει να τρέφεται υγιεινά δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου.

Ειδικά αν σκεφτούμε την επιμονή των παιδιών να ζητούν (νόστιμα αλλά) ανθυγιεινά σνακ, μάλλον κάνει τη δουλειά του γονιού να φαίνεται ακατόρθωτη. Δεν είναι, όμως, και το πρώτο βήμα που έχετε να κάνετε είναι να ανακαλύψετε ποιες είναι εκείνες οι τροφές που το παιδί σας πρέπει να καταναλώνει τακτικά. Έπειτα, πρέπει να γίνετε δημιουργικοί…

Φρούτα

Όσο περισσότερα φρούτα δίνετε στα παιδιά σας, τόσο μεγαλύτερη ποικιλία θρεπτικών συστατικών θα λαμβάνουν. Τα μούρα, για παράδειγμα, είναι πλούσιες πηγές φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Το καρπούζι ενυδατώνει και περιέχει πολλές βιταμίνες. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα σνακ με φρούτα και δώστε στα παιδιά σας φρέσκα φρούτα.

Λαχανικά

Πολλά παιδιά αντιπαθούν τα λαχανικά, επειδή η γεύση τους φαίνεται περίεργη ή μπορεί να μην τους αρέσει η εμφάνισή τους. Βοηθήστε το παιδί σας να δοκιμάζει τουλάχιστον. Δοκιμάστε να τα κόψετε σε μικρά κομμάτια, να βουτήξετε τα λαχανικά σε νόστιμα dips και να πειραματιστείτε με μπαχαρικά που θα τους δώσουν ιδιαίτερη γεύση.


Δημητριακά

Αποφύγετε τα επεξεργασμένα δημητριακά του εμπορίου και προτιμήστε ολικής άλεσης. Η βρώμη και η κινόα είναι εξαιρετικές επιλογές. Επίσης, μπορείτε να εμπλουτίσετε το πρωινό του παιδιού σας με φρούτα και ξηρούς καρπούς για να το κάνετε ακόμα πιο χορταστικό. Γενικότερα πρέπει να είστε προσεκτικοί με τους υδατάνθρακες. Για παράδειγμα, αν θέλετε να κάνετε μακαρόνια, επιλέξτε μακαρόνια ολικής και βράστε μόνο μισή μερίδα, γεμίζοντας το υπόλοιπο πιάτο με χορταστικά λαχανικά.

Γαλακτοκομικά

Το ασβέστιο και η βιταμίνη D είναι αναγκαία για την ανάπτυξη δυνατών οστών. Επιλέξτε γάλα χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά, χωρίς προσθήκες ζάχαρης και που να περιέχει καλές ποσότητες πρωτεΐνης. Επίσης, μπορείτε να επιλέξετε γάλα από καρπούς, όπως το γάλα αμυγδάλου, αλλά με προσοχή. Αν το παιδί σας δεν ενθουσιάζεται με τη γεύση του γάλακτος, προσθέστε το μέσα σε ένα smoothie με φρούτα.


Πρωτεΐνη

Τα παιδιά μπορούν να προσλάβουν τις απαραίτητες ποσότητες πρωτεΐνης και σιδήρου χωρίς να χρειάζεται να τρώνε τακτικά κόκκινο κρέας. Τα πουλερικά είναι εξαιρετική πηγή, αρκεί να μην τα τηγανίζουμε. Μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας να δοκιμάσει ψάρι, αλλά ίσως θα χρειαστεί να πειραματιστείτε αρκετά με είδη ψαριού και τρόπους μαγειρέματος μέχρι να βρείτε κάτι που αρέσει στο παιδί σας. Και, φυσικά, δεν ξεχνάμε ότι εξίσου καλές πηγές πρωτεΐνης είναι τα όσπρια και τα αυγά.

Λιπαρά

Αν η διατροφή του παιδιού σας περιέχει επεξεργασμένα τρόφιμα, τότε οι πιθανότητες λένε πως λαμβάνει μεγάλες ποσότητες των λάθος λιπαρών. Χρειάζεται να εντάξετε στη διατροφή του μικρές δόσεις υγιεινών λιπαρών, που βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους, στα ψάρια και στο ελαιόλαδο.


Πηγή: iatronet.gr
_