Τα θρεπτικά οφέλη του απόλυτου καλοκαιρινού λαχανικού!


Τα λαχανικά είναι καλό να έχουν μία κυρίαρχη θέση στο διαιτολόγιό σας και τα αγγούρια αποτελούν μια σπουδαία επιλογή.

Προέρχονται από την ίδια οικογένεια με το κολοκύθι, το καρπούζι και το πεπόνι, δηλαδή τα κολοκυνθοειδή. Σαν λαχανικό είναι λίγο παρεξηγημένο, καθώς θεωρείται ότι δεν έχει πολλά οφέλη να μας προσφέρει. Αλλά αυτό είναι λάθος. Είναι νόστιμο, έχει πλούσια σάρκα και είναι χυμώδες, αλλά όχι μόνο αυτό:

Αγγούρι και θρεπτικά οφέλη

Το αγγούρι περιέχει 96% νερό που φιλτράρεται φυσικά. Η φλούδα του είναι πλούσια σε βιταμίνη Α και έτσι είναι καλύτερο να μην το ξεφλουδίζουμε. Το αγγούρι αποτελεί μια πηγή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C, κάλιο, πυρίτιο, μαγγάνιο, φυλλικό οξύ, μολυβδαίνιο, όπως επίσης βιταμίνη Β, φώσφορο, νάτριο και ασβέστιο.

Τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία το αγγούρι

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν περιλαμβάνουν το αγγούρι στην καθημερινή τους διατροφή και δεν γνωρίζουν ότι σαν λαχανικό διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα. Αν και κάποιες φορές μπορεί να μας φαίνεται λίγο άγευστο, είναι πολύ δροσιστικό και μας ξεδιψά. Όταν καταναλώνεται με ψητά στη σχάρα και τηγανητά, δρα ως αντιοξειδωτικό. Ο χυμός αγγουριού μπορεί να αναμειχθεί με χυμό καρότου ή πορτοκαλιού. 


Άλλα οφέλη για την υγεία μας περιλαμβάνουν:
  • Ρυθμίζει το pH: Ο χυμός αγγουριού περιέχει αλκαλικά στοιχεία που μπορούν να ρυθμίζουν το pH του αίματός σας, κάτι που με τη σειρά του ουδετεροποιεί την οξύτητα. Αυτός ο χυμός μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικός όσον αφορά το γαστρικό έλκος και το έλκος δωδεκαδάκτυλου.
  • Αρτηριακή πίεση: Το νάτριο και τα διάφορα μεταλλικά στοιχεία που προαναφέραμε μπορούν αποδεδειγμένα να ρυθμίσουν την αρτηριακή σας πίεση.
  • Συνδετικοί ιστοί: Καθώς αποτελεί μια σπουδαία πηγή πυριτίου, το αγγούρι βοηθά στο σωστό χτίσιμο των συνδετικών ιστών στο σώμα μας όπως στους μύες, στους τένοντες, στα οστά, στους συνδέσμους και στους χόνδρους.
  • Δροσιστικό: Πιείτε ένα ποτήρι χυμό αγγουριού και σέλερι, ώστε να διατηρήσετε τη θερμοκρασία του σώματός σας σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Διουρητικό: Το αγγούρι έχει την ικανότητα να απομακρύνει από τον οργανισμό μας τις άχρηστες ουσίες μέσω των ούρων. Αυτό ωφελεί άμεσα και τα νεφρά, διαλύοντας την πέτρα.
  • Φλεγμονές: Το αγγούρι μπορεί να αντιστρέψει τη δράση του ουρικού οξέος, που είναι υπεύθυνο για τις φλεγμονές στις αρθρώσεις. Μπορεί επίσης να αποδειχθεί αποτελεσματικό και σε άλλες παθήσεις, όπως στο άσθμα και στην ουρική αρθρίτιδα.
  • Ανάπτυξη των μαλλιών: Ο χυμός του αγγουριού περιέχει θείο και σιλικόνη, που μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξη των μαλλιών σας. Μπορείτε να αναμίξετε αυτό το χυμό με σπανάκι, καρότο ή μαρούλι.
  • Πρησμένα μάτια: Η κατακράτηση νερού στο σώμα σας μπορεί να δημιουργεί πρησμένα μάτια, όταν ξυπνάμε το πρωί. Για να μειώσετε το πρήξιμο, απλά τοποθετήστε δύο φέτες αγγουριού στα μάτια σας και αφήστε τες να δράσουν για 10 λεπτά.
  • Δερματικές παθήσεις: Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C, το αγγούρι περιλαμβάνεται σε πολλές κρέμες ομορφιές για την αντιμετώπιση της ακμής, της ψωρίασης, του εκζέματος κλπ.
  • Ηλιακό έγκαυμα: Όπως αναφέραμε, το αγγούρι είναι δροσιστικό και σε συνδυασμό με τις θεραπευτικές του ιδιότητες, μπορεί να σας ανακουφίσει από εγκαύματα του ήλιου. Απλά τρίψτε ελαφρά πάνω στη περιοχή του δέρματος σας που έχει καεί.
  • Κατακράτηση νερού: Το αγγούρι περιέχει απαραίτητους για τον οργανισμό μας ηλεκτρολύτες και επαναφέρει τη φυσιολογική ενυδάτωση στα κύτταρά του οργανισμού μας, κάτι που με τη σειρά του μειώνει την κατακράτηση νερού.

Συμβουλές για την κατανάλωση του αγγουριού

Είναι πολύ σημαντικό να αγοράζετε αγγούρια που είναι σκληρά, όταν τα πιέζετε και με σκούρο πράσινο χρώμα. Ελέγξτε να μην έχουν ζάρες στις άκρες και να μην είναι κιτρινισμένα. Για να τα διατηρήσετε φρέσκα, αποθηκεύστε τα στο ψυγείο. Συντηρήστε τα κομμένα αγγούρια σε αεροστεγείς σακούλες στο ψυγείο. Πρέπει να καταναλώνονται μέσα σε μία με δύο μέρες.


Πηγή: enallaktikidrasi.com
_