Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Αναλογικά τέλη κυκλοφορίας και απαλλαγή από την ασφάλιση για λεωφορεία σε ακινησία

Εξοικονόμηση άνω των 2 εκατ. ευρώ ετησίως από τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας των λεωφορείων και των τρόλεϊ της Αθήνας προβλέπεται ότι θα επιφέρει η τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή για την εκούσια ακινησία οχημάτων. Πρόκειται για οχήματα της Ο.ΣΥ. ΑΕ που παραμένουν ακινητοποιημένα στα κατά τόπους αμαξοστάσια, οχήματα τα οποία μάλιστα σήμερα υπερβαίνουν σε αριθμό εκείνα που κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας.

Βασικές αιτίες της ακινησίας οχημάτων είναι οι τεχνικές βλάβες, οι οποίες δεν μπορούν να επισκευαστούν λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, καθώς και η συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου, που έχει επέλθει στα χρόνια της κρίσης. Ειδικότερα, ενώ το 2014 τα λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας διένυσαν 145,8 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, το 2015 περιορίστηκαν στα 141,3 εκατ. Μείωση που αντανακλάται κατά κύριο λόγο στα λεωφορεία, τα οποία εκτέλεσαν για το ίδιο έτος 4 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα λιγότερα, δηλαδή από 84,05 εκατ. το 2014 σε 80,06 εκατ. το 2015.

Με τη νέα ρύθμιση δίνεται στην Ο.ΣΥ ΑΕ η δυνατότητα να θέτει σε εκούσια ακινησία οχήματα για χρονικό διάστημα από 3 μήνες έως και 2 χρόνια, συνέπεια τεχνικών βλαβών ή λόγω πλεονάζοντος αριθμού οχημάτων, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες. Όπως αναφέρεται μάλιστα στην αιτιολογική έκθεση, οι ανάγκες δρομολόγησης οχημάτων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες μειώνονται από 25% έως 40% σε σχέση με το χειμώνα.

Με την προσωρινή κατάθεση των στοιχείων κυκλοφορίας, δηλαδή άδεια και κρατικές πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, όπως προβλέπεται στην τροπολογία που ψηφίστηκε μαζί με το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, θα εκδίδεται ανάλογη βεβαίωση ακινησίας. Βάσει αυτής θα εξαιρούνται από την υποχρεωτική ασφάλιση για αστική ευθύνη τα οχήματα για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, ενώ εξαίρεση θα υπάρχει αναλογικά και για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Κατά την άρση της ακινησίας των λεωφορείων δημόσιας χρήσης καταβάλλονται τα υπόλοιπα δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας από το μήνα της άρσης.

Σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης της ρύθμισης, η οικονομική επιβάρυνση της Ο.ΣΥ. από την υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων, τα οποία παραμένουν ανενεργά, προσεγγίζει τα 2,2 με 2,6 εκατ. ευρώ ετησίως. Περαιτέρω, η συνολική επιβάρυνση για την καταβολή τελών κυκλοφορίας ανέρχεται σε 750.000 κατ' έτος, εντός της οποίας υπολογίζονται και τα τέλη λεωφορείων και τρόλεϊ που βρίσκονται σε ακινησία.

Η εξοικονόμηση δίνει μόνο μια «ανάσα» στην Ο.ΣΥ. ΑΕ, το έλλειμμα της οποίας για το 2017 έχει  προϋπολογισθεί σε 35,8 εκατ. ευρώ. Μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα, το Υπουργείο Οικονομικών ενέκρινε κονδύλι ύψους 41,7 εκατ. ευρώ για την κάλυψη ληξιπρόθεσμων οφειλών της εταιρείας προς προμηθευτές ανταλλακτικών, καυσίμων και ασφαλειών. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της Ο.ΣΥ. ΑΕ ανέρχονταν τον Ιανουάριο του 2016 σε 103,8 εκατ. ευρώ, τα οποία και μειώθηκαν κατά 11,6 εκατ., δηλαδή στα 92,2 εκατ. στα τέλη της ίδιας χρονιάς.

Μάλιστα, στις «κόκκινες» οφειλές αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό η έλλειψη ανταλλακτικών για τα οχήματα. Αρκετοί προμηθευτές αρνούνται να ανταποκριθούν σε  παραγγελίες, καθώς δεν λαμβάνουν ούτε το έναντι. Σήμερα, στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν μόλις 850 από τα 2.200 οχήματα της Ο.ΣΥ. ΑΕ, ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν στα αμαξοστάσια, είτε επειδή δεν υπάρχουν ανταλλακτικά, είτε η επισκευή τους κρίνεται ασύμφορη, είτε λόγω της έλλειψης οδηγών. Ενδεικτικά, στα αμαξοστάσια παραμένουν 60 οχήματα, που έχουν υποστεί βανδαλισμό και η επισκευή τους έχει κριθεί ασύμφορη.

tovima.gr
_


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια