Συνταγματική Αναθεώρηση - άρθρο Αντιστρατήγου ΕΑ

Άνοιξε επιτέλους η συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Το Σύνταγμα του 1975 (αναθεωρήσεις 1986,2001,2008) θα κλείσει την μεταπολίτευση. Εγκαθίδρυσε την Προεδρευόμενη
Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Χάρισε στον λαό ελευθερία και δημοκρατία, κοινωνική ειρήνη και δημιουργία. Είναι το πιο μακρόβιο και δημοκρατικό στην Συνταγματική μας Ιστορία. Προϊόντος του χρόνου η ελεύθερη οικονομία της αγοράς , συνεχώς παγκοσμιοποιημένη, με άκρατο ανταγωνισμό, με συνεχή τεχνολογική πρόοδο γκρέμισε σύνορα στην επικοινωνία και στο εμπόριο. Το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα επεκράτησε, γκρέμισε αγορές και κράτη. Κράτη αδύναμα ανταγωνιστικά με χαμηλή παραγωγή και επιχειρηματικότητα. Μα προ πάντων κράτη αδύναμα θεσμικά.
Στο ερώτημα "Γιατί αποτυγχάνουν τα κράτη" ( σχετ. βιβλ. Ντάρον Ατζέμογλου-Τζέιμς Ρόμπινσον-ΗΠΑ) η απάντηση είναι: από έλλειψη ισχυρών πολιτικών και οικονομικών θεσμών. Είναι λάθος οι θεσμοί να συγκεντρώνουν ισχύ και ευκαιρίες στα χέρια κάποιων ολίγων. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει και στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Για την χρεωκοπία της Ευρώπης και της Ελλάδας φταίει και το Σύνταγμα. Οι Ευρωπαίοι απέρριψαν με τα Δημοψηφίσματά τους (Γαλλία, Ολλανδία κ.λ.π.) ένα συνολικό, δημοκρατικό, Ευρωπαϊκό Σύνταγμα και σήμερα πελαγοδρομούν (Γερμανική ηγεμονία, υποβαθμισμένο Κοινοβούλιο κ.λ.π.). Στην Ελλάδα ομοίως, βασικός λόγος χρεωκοπίας η έλλειψη θωρακισμένου Συνταγματικού Χάρτη. Έχουμε Σύνταγμα δομημένο Πρωθυπουργικοκεντρικό, με μειωμένη λαϊκή κυριαρχία, με μια Βουλή και μια σχετική πλειοψηφία (χωρίς συναίνεση) που εκλέγει Ανώτατο Άρχοντα, νομοθετεί, κυβερνά, ορίζει την Δικαιοσύνη και καθιστά τον Πρωθυπουργό παντοδύναμο και ''ανεξέλεγκτο'' διαχειριστή της κρατικής εξουσίας. Έχει έλθει ο καιρός για βασικές πολιτειακές αλλαγές. Για ένα εκσυγχρονισμένο, πιο οργανωμένο θεσμικά και οικονομικά κράτος. Χρέος όλων, αρχές, κόμματα, επιστημονικοί (συνταγματολόγοι) και κοινωνικοί φορείς και όλοι οι ενεργοί πολίτες να πάρουν πρωτοβουλίες και να προτείνουν ένα νέο σύγχρονο Σύνταγμα. Να ασκήσουν πιέσεις και να θέσουν στο περιθώριο αυτούς που δεν θέλουν εκσυγχρονισμό του κράτους για ίδιον όφελος, δεν θέλουν ένα νέο επικαιροποιημένο δημοκρατικό Σύνταγμα προσαρμοσμένο στις σύγχρονες συνθήκες, λένε όχι στην ουσία της Αναθεώρησης, κωλυσιεργούν χρονικά και όταν αναγκαστικά θα έρθει η ώρα θα επιχειρήσουν μια χλωμή, ευκαιριακή και αναποτελεσματική σκόπιμη προσπάθεια και η χώρα θα συνεχίσει να σέρνεται.
Με βάση τις αρχές της αρχαίας κλασικής Δημοκρατίας μας και του πρωτοπόρου του Γαλλικού Διαφωτισμού Μοντεσκιέ (σχετ. βιβλ. Το Πνεύμα των Νόμων) στηριζόμενοι στην αρχή της ΛΑΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ και της αρχής της ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΞΟΥΣΙΩΝ (Εκτελεστική, Νομοθετική, Δικαστική Εξουσία) στα πλαίσια των προτάσεων για την ασθμένως αναμενόμενη Συνταγματική αναθεώρηση προτείνονται ενδεικτικές προτάσεις χωρίς περιγραφή λόγου χώρου.
-Η διαδικασία Αναθεώρησης του Συντάγματος σε μια Βουλή(2/3 των Βουλευτών).
-Κατοχύρωση της αρχής της Πλειοψηφίας αλλά και της Μειοψηφίας (νομοθετημένες συναινετικές διαδικασίες στη Βουλή, νομοσχέδια, Κανονισμός, επιτροπές κ.λ.π. )
-Mόνιμο απλό αναλογικό σύστημα στις βουλευτικές, αυτοδιοικητικές, συνδικαλιστικές εκλογές.
-Συνταγματικός και νομοθετικός κανόνας περί  δημοκρατικής λειτουργίας των κομμάτων (καταστατικό, τρόπος εκλογής οργάνων, τρόπος επιλογής υποψηφίων βουλευτών κ.λ.π. )
-Συνταγματικός κανόνας για διενέργεια μορφών άμεσης δημοκρατίας και δημοκρατικής συμμετοχής (εθνικά, περιφερειακά, τοπικά δημοψηφίσματα).
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Με αυξημένες αρμοδιότητες ρυθμιστής του πολιτεύματος των τριών Συνταγματικών εξουσιών
-Άμεση εκλογή από τον λαό
-Επιλέγει την Ηγεσία της Δικαιοσύνης
-Επιλέγει την Ηγεσία της Ανεξάρτητης Ανώτατης Αρχής εποπτείας Δημοσιοϋπαλληλικού Σώματος, για μια ακομμάτιστη, αξιοκρατική Κρατική Δημόσια Διοίκηση.
-Επιλέγει την Ηγεσία των Ανεξάρτητων Αρχών (ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, ΑΣΕΠ, Συνήγορος του Πολίτη κ.λ.π.)
-Εποπτεύει συνυπεύθυνα με την Κυβέρνηση και την Δικαιοσύνη (αντίστοιχα κατά αρμοδιότητα) για τον Δημόσιο Δανεισμό της Χώρας (η θεσμική ανεπάρκεια της χώρας μας οδήγησε στον υπερδανεισμό και την υπερχρέωση της Χώρας).
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
-Συνταγματικός κανόνας για πλήρη εξάντληση της τετραετίας.
-Σταθερή ημερομηνία των εκλογών, κάθε τετραετία (όπως ΗΠΑ, Γερμανία, Ρωσία, Γαλλία κ.λ.π. )
-Συνταγματικός κανόνας για συγκεκριμένο ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ με αντίστοιχο οργανόγραμμα με απόφαση των 2/3 της Βουλής. Όχι στο Πρωθυπουργικό σύστημα εξουσίας. Αποφάσεις για μεταβολές σχήματος από τα 2/3 της Βουλής (μόνιμοι υφυπουργοί επί θητεία, γενικοί γραμματείς Υπουργείων κ.λ.π. ).
Συνταγματικός κανόνας για χρονικό όριο θητείας σε ΠτΔ, Πρωθ/γούς, Βουλευτές, Περιφερειάρχες, Δημάρχους, συνδικαλιστές (2 τετραετίες).
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
-Ίδρυση δύο αντιπροσωπευτικών Σωμάτων. ΒΟΥΛΗ(200 Βουλευτές) και ΓΕΡΟΥΣΙΑ(100), όπως είναι στις ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο κ.λπ.
-Ασυμβίβαστο Βουλευτικής και Υπουργικής ιδιότητας. Ο Βουλευτής όχι Υπουργός. Έχουμε διασταύρωση λειτουργιών, η Βουλή γίνεται προθάλαμος υποψηφίων Υπουργών, με ''τυφλή’’ υπηρέτηση του υπερσυγκεντρωτικού Πρωθυπουργού. Η Βουλή να γίνει πραγματική συνέλευση του λαού. Σε περίπτωση υπουργοποίησης βουλευτή, παραίτηση και κώλυμα εκλογιμότητας στην αμέσως επόμενη βουλή.
-Κώλυμα εκλογιμότητας στους υπουργούς στις αμέσως επόμενες εκλογές.
-Κατάργηση βουλευτικής ασυλίας. Ασυλία μόνο για πράξεις πολιτικές κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
-Κατάργηση προνομίων βουλευτών.
-Ενίσχυση του ρόλου των βουλευτών σε νομοθετικό και εκτελεστικό επίπεδο.
ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
Η Δικαιοσύνη είναι μια από τις τρείς λειτουργίες του πολιτεύματος. Πρέπει να έχει αυτοδιοίκητο και να είναι ανεξάρτητη.
-Επιλογή της Ηγεσίας της Δικαιοσύνης από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μετά πρόταση από το Ανώτατο Δικαστήριο. Όχι επιλογή από την Κυβέρνηση η την Βουλή. Όχι κομματική Δικαιοσύνη, Δικαιοσύνη ανεξάρτητη και δίκαιη για όλους.
-Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου, για έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων, περί λειτουργίας κομμάτων, κύρωση εκλογών, έλεγχος για εσωκομματική λειτουργία, τήρηση νομιμότητας για υπέρμετρο δανεισμό της χώρας, αυτοδιοικητικών, οργανισμών κ.λ.π.
Πέραν των ανωτέρω και Συνταγματικές ρυθμίσεις για
-Σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας
-Ελληνική παιδεία-Πανεπιστήμια
-Επίπεδο διαβίωσης και οικονομικές ανισότητες
-Διαφάνεια στη χρηματοδότηση των κομμάτων
-Αποκέντρωση εξουσιών από Κεντρική Διοίκηση στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
-Άσκηση εκλογικού δικαιώματος για τους εκλογείς του εξωτερικού
-Έλεγχος της αυτοδιοίκησης στη νομιμότητα των πράξεων όχι από διοικητικούς, αλλά από την δικαιοσύνη
-Συνταγματικός κανόνας για το Χρέος της χώρας
-Κατοχύρωση Δημόσιου ελέγχου επιχειρήσεων κοινού οφέλους η στρατηγικής σημασίας για την χώρα (νερό, ρεύμα κ.λ.π.) με απόφαση των2/3 της Βουλής, όχι ξεπούλημα της χώρας από τις εκάστοτε ισχνές πλειοψηφίες
-Συνταγματική υπόσταση στα συνδικάτα(εθνικές συλλογικές συμβάσεις κ.λ.π.)
-Θεσμοί συμμετοχής και πρωτοβουλίας των πολιτών.
Υπάρχει χρέος όλων μας, για ένα αντάξιο, σύγχρονο, ισόρροπο στις εξουσίες Σύνταγμα, που θα οργανώσει έτι περαιτέρω και καλύτερα πολιτικά και οικονομικά την χώρα, θα την καταστήσει περισσότερο θεσμική και ανταγωνιστική για ανάπτυξη και πρόοδο.
                              1 Ιούνη 20017
                              Βασίλης ΓΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
                              Αντ/γος (ε.α) ΕΛ.ΑΣ
                              Πτυχ. ΠΑΝΤΕΙΟΥ(Πολιτικό Τμήμα)

_