Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

«Στην ασφάλεια δε χωρούν εκπτώσεις» - Τι γίνεται με τα περιπολικά και τα καύσιμα στις Κυκλάδες

Προς επίλυση προσωρινά το ζήτημα με τους κατά 40%-50% προϋπολογισμούς των αστυνομικών 


υπηρεσιών των Κυκλάδων, για τα καύσιμα, εμμένει όμως το ζήτημα της παλαιότητας και συντήρησης των οχημάτων, σύμφωνα με την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Κυκλάδων.
Η ευρεία και σε πανελλαδικό επίπεδο δημοσιοποίηση της σημαντικής μείωσης, σχεδόν στα μισά, των δαπανών για τα καύσιμα, η οποία επιβλήθηκε, μεταξύ άλλων και στις αστυνομικές υπηρεσίες των Κυκλάδων, καθώς υπήρξε καθυστέρηση στις διαδικασίες προμήθειας καυσίμων, φαίνεται να συνέβαλε στην αποκατάσταση του θέματος, τουλάχιστον για το μήνα Αύγουστο, αφού εγκρίθηκαν κονδύλια, στα ίδια με το 2016 επίπεδα, για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων.
Ωστόσο, το πρόβλημα των καυσίμων κατέστη ευκολότερα αντιμετωπίσιμο, σε σχέση με άλλα ζητήματα, που ταλανίζουν την καθημερινότητα των υπαλλήλων, που αφορούν στην ομαλότητα λειτουργίας των αστυνομικών υπηρεσιών, αλλά και την ασφάλειά τους.

Στα κανονικά επίπεδα τα κονδύλια για τα καύσιμα
Όπως επισημαίνει στην εφημερίδα ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Κυκλάδων, κ. Ευάγγελος Κεφάλας, «με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις περί δημοσίων δαπανών, αναθέσεων και διαγωνισμών, έχει αυξηθεί κατά πολύ η γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα, να μην είναι πρόθυμοι και πολλοί προμηθευτές στα νησιά να συνεργαστούν με την ΕΛ.ΑΣ.».
Κατά συνέπεια της καθυστέρησης στη προμήθεια, μετά τα καθιερωμένα αιτήματα για χρηματοδότηση των δαπανών για τα καύσιμα, τα οποία υποβλήθηκαν και φέτος για τους καλοκαιρινούς μήνες, να δοθεί η κατεύθυνση, να συγκεντρωθούν τα πλεονάζοντα και μη χρησιμοποιημένα κονδύλια για τα καύσιμα, από προηγούμενους μήνες του έτους και να κατανεμηθούν στις υπηρεσίες των Κυκλάδων. Το ύψος των πλεοναζόντων κονδυλίων, ωστόσο, μετά βίας έφτανε το 40%-50% των κανονικών αναγκών των υπηρεσιών, με αποτέλεσμα, να απαιτηθεί η χρήση των οχημάτων με τεράστια φειδώ.
Όπως είχε δηλώσει στην εφημερίδα ο κ. Κεφάλας, «στερούμαστε της δυνατότητας να πραγματοποιούμε περιπολίες, το κύριο δηλαδή αποτρεπτικό και προληπτικό έργο της Αστυνομίας, εφόσον προκειμένου να γίνει οικονομία στην κατανάλωση των καυσίμων, πολλές φορές τα περιπολικά μας κινούνται μόνο, όταν αυτό κριθεί απολύτως απαραίτητο, όπως όταν χρειάζεται να επέμβουν σε διάφορα περιστατικά».
Προκειμένου να επαρκέσουν τα καύσιμα, φορείς και πολίτες των νησιών, ανέλαβαν το ρόλο των «χορηγών», για τις κατά τόπους δομές της Αστυνομίας. Ενδεικτικά, στην Πάρο, τοπικός Σύλλογος, συνέβαλε οικονομικά, ώστε να υπάρξει προμήθεια καυσίμων και να κινηθούν περισσότερο τα αστυνομικά οχήματα.
Παρ’ όλα αυτά, κατόπιν της μειωμένης χρηματοδότησης και χρήσης των καυσίμων για τον Ιούλιο, εγκρίθηκε σχετική πίστωση, για το μήνα Αύγουστο, στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, για όλα τα νησιά, αποκαθιστώντας την ομαλότητα, σε ό,τι αφορά στη χρήση των περιπολικών οχημάτων, αλλά και των αστυνομικών υπηρεσιών στις Κυκλάδες.

Με ελαστικά 3ετίας τα περιπολικά
Εντούτοις, το ζήτημα των καυσίμων, αποτελεί ήσσονος σημασίας πρόβλημα, σε σχέση με την ασφάλεια των οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ., όπως τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων.
«Τα διαθέσιμα οχήματα στις υπηρεσίες των Κυκλάδων, είναι τουλάχιστον 10ετίας ή και 15ετίας. Έχουν να αλλάξουν τα ελαστικά τους τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια. Οι διαγωνισμοί, για την αγορά ελαστικών, οι οποίοι γίνονται πλέον σε πανελλαδικό επίπεδο, έχουν κηρυχθεί άγονοι», σημειώνει ο κ. Κεφάλας.
Όπως εξηγεί, «ως ενιαία κρατική δομή, η Ελληνική Αστυνομία, οφείλει να προμηθεύεται αναλώσιμα, με διαγωνισμούς, οι οποίοι περιλαμβάνουν όλες τις υπηρεσίες πανελλαδικά. Παλαιότερα, υπήρχε άλλος τρόπος αγοράς, για παράδειγμα, ελαστικών, σε τοπικό επίπεδο, καθώς διενεργούνταν από την τοπική υπηρεσία πρόχειρος διαγωνισμός, ενώ τώρα, οι διαγωνισμοί προκηρύσσονται κεντρικά και αφορούν στο σύνολο των υπηρεσιών της χώρας, με αποτέλεσμα, όπως σε όλους τους μεγάλους διαγωνισμούς, να υπάρχουν καθυστερήσεις, λόγω ενστάσεων, διαφωνιών κλπ».
Ο κ. Κεφάλας διευκρινίζει, πως, ενώ είναι γνωστά τα προβλήματα που δημιουργούνται, με τη συγκεκριμένη πρακτική, η σχετική νομοθεσία, εκπορεύεται από αντίστοιχες Ευρωπαϊκές Οδηγίες, που έχουν εκδοθεί και με τις οποίες η ελληνική νομοθεσία οφείλει να συμμορφωθεί. «Η ΕΛ.ΑΣ. είναι υποχρεωμένη, επειδή η Αστυνομία θεωρείται μία υπηρεσία, να διενεργεί έναν διαγωνισμό κεντρικό και η εταιρεία που θα αναλάβει την προμήθεια, ή την υπηρεσία, να είναι μόνο μία εταιρεία. Άρα, όπως είναι λογικό, είναι και αυτό αρκετά δύσκολο. Πόσες εταιρείες στην Ελλάδα, θα μπορούσαν να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις; Ελάχιστες», σημειώνει.

Καθυστερήσεις ακόμη και στην προμήθεια αναλώσιμων υλών
Αντίστοιχο πρόβλημα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΑΥΚ, υπήρξε και με την καθαριότητα, καθώς «η καθαριότητα για όλους τους Αστυνομικούς Σταθμούς και τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας, θα ανατίθεντο σε μία εταιρεία. Και πάλι αυτό, δημιούργησε μεγάλα προβλήματα». Δεδομένου, ότι οι αστυνομικοί υπάλληλοι, όχι μόνο των Κυκλάδων, αλλά όλης της χώρας έβαζαν «ρεφενέ» χρήματα, προκειμένου να καθαρίζονται οι υπηρεσίες και λόγω των έντονων αντιδράσεων που είχε εγείρει το θέμα, με προσωρινές νομοθετικές ρυθμίσεις, δόθηκε το δικαίωμα στις κατά τόπους Αστυνομικές Διευθύνσεις, να διενεργήσουν πρόχειρους διαγωνισμούς για την καθαριότητα, για μικρά διαστήματα και επαναλαμβανόμενους, έως ότου τελεσφορήσει ο κεντρικός διαγωνισμός.
Όπως τονίζει ο κ. Κεφάλας, η τρέχουσα νομοθεσία περί διαγωνισμών και αναθέσεων του Δημοσίου, έχει προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις σε πολλά επίπεδα της καθημερινής λειτουργίας των υπηρεσιών της Αστυνομίας, αφού «ακόμη και για τα αναλώσιμα, τα χαρτιά τύπου Α4 ας πούμε, πρέπει να γίνει πανελλήνιος διαγωνισμός. Ενδεχομένως, για τη Στερεά Ελλάδα, αυτός ο τρόπος, μπορεί να εξυπηρετεί, ωστόσο για τις Κυκλάδες, πέρα από το κομμάτι των καθυστερήσεων, θα πρέπει να έρθει φορτηγό από την Αθήνα, γεμάτο με κούτες χαρτιά Α4 και εμείς, είμαστε υποχρεωμένοι το φορτίο αυτό να το κατανείμουμε και με την ακτοπλοϊκή σύνδεση να τα στείλουμε σε Νάξο, Πάρο, Αμοργό, Σαντορίνη, Φολέγανδρο, Σίκινο, σε όλες τις υπηρεσίες των νησιών. Ουσιαστικά, πρέπει να γίνουμε εμείς μεταφορική εταιρεία».
Όπως σημειώνει κλείνοντας ο πρόεδρος της ΕΑΥ Κυκλάδων, η μέριμνα για τη διατήρηση σε καλό επίπεδο, των πολύτιμων υπηρεσιών, που προσφέρει η Ελληνική Αστυνομία, δεν θα πρέπει, ούτε να σταματά, ούτε να καθυστερεί. Τονίζοντας, πως «στην ασφάλεια δεν χωρούν εκπτώσεις», κλείνει, εξηγώντας, πως η υψηλού επιπέδου ασφάλεια στα νησιά, που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη τουριστική επισκεψιμότητα, αλλά και στην υπόλοιπη χώρα, είναι «κλειδι», τόσο για την αύξηση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας, αφού τονίζεται το αίσθημα ασφάλειας των επισκεπτών, όσο και για την προσέλκυση επενδύσεων και εν γένει για την ευημερία της χώρας.

koinignomi.gr
_


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια