Επιστροφές Αλλοδαπών : Τα πολλά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι αστυνομικοί - συνοδοί

Τα νομοθετικά κενά και τα προβλήματα στις αστυνομικές συνοδείες αλλοσαπών στις ώρες τους, 


η ασφάλεια και η υγιεινή των αστυνομικών που συμμετέχουν αλλά και τα θέματα της ημερήσιας αποζημίωσης θίγει η Ενωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Διεύθυνσης Αλλοδαπών Νομού Αττικής με ένα υπόμνημα το οποίο   έστειλε στο Γραφείο της Γενικής Επιθεωρητού Αστυνομίας Αλλοδαπών και Προστασίας Συνόρων  
Κοιν.:   Γραφείο κ. Αρχηγού Ελληνικής Αστυνομίας
              -Προϊστάμενο Κλάδου Αλλοδαπών κ Προστασίας Συνόρων   
             - Δ/νση Οικονομικών /ΑΕΑ
              -Δ/νση Αλλοδαπών Αττικής 
 Κοιν.:   Γραφείο κ. Άναπλ Υπουργού       Προστασίας του Πολίτη
 Κοιν.:  Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής /Γραφείο κ. υπουργού    
 Κοιν.: Υπουργείο Εξωτερικών /Γραφείο κ. Υπουργού 
Κοιν.:   ΠΟΣΥΦΥ  
Θέμα :Επιχειρήσεις  επιστροφών αλλοδαπών υπηκόων στις χώρες τους. Έλλειψη  κατάλληλου νομοθετικού κανονιστικού πλαισίου μεταγωγών εξωτερικού .
      Μένοντας πιστοί σους σκοπούς του σωματείου μας σχετικά με την προάσπιση των δικαιωμάτων των μελών μας αλλά και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους, ευρισκόμενοι καθημερινά δίπλα τους και βιώνοντας   και οι ίδιοι, ως ασκούντες τα υπηρεσιακά μας καθήκοντα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, μεταφέρουμε την πραγματική κατάσταση προς την Διοίκηση ώστε να δρομολογηθούν άμεσα οι απαραίτητες ενέργειες για επίλυσή τους . 
     Στο πλαίσιο αυτό  η ένωση μας   απέστειλε χτες υπόμνημα σε όλους τους αρμοδίους φορείς (Φυσική και Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας όπως επίσης στο Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολίτικης αλλά και στο Υπουργείο Εξωτερικών) το οποίο περιλαμβάνει συνολικά τις αιτιάσεις τους προβληματισμούς και τις προτάσεις μας για την συνολική ρύθμιση του εν λόγω ζητήματος .
     Τέθηκαν τα ζητήματα που ανακύπτουν από την έλλειψη νομοθετικών προβλέψεων (νομοθετικά κενά) στις αστυνομικές αποστολές συνοδειών αλλοδαπών στις χώρες τους , αναπτύχθηκαν εκτενώς οι προβληματισμοί μας  από τις συνεπεία των ως άνω ελλείψεων/ νομοθετικών κενών  αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν οι αστυνομικοί συνοδοί του τμήματος επιστροφών σε κοινές και μη αποστολές συνοδειών –επιστροφών αλλοδαπών υπηκόων στις χώρες τους , οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν , η έλλειψη κατάλληλου νομοθετικού/κανονιστικού πλαισίου όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ,  η  ασφάλεια και υγιεινή των συνόδων  αλλά και των υπό απέλαση αλλοδαπών.
     Επιπλέον από την ένωση μας επισημανθήκαν   οικονομικά ζητήματα  όπως οι ημερήσιες  αποζημιώσεις εξωτερικού (αρ.17 του Ν.4336/2015)που λαμβάνουν οι συνοδοί αστυνομικοί  και τις όποιες παραμέτρους σχετίζονται με αυτές.
    Στόχος  μας είναι η συνολική ρύθμιση του εν λογω ζητήματος , και αυτή δεν  είναι  άλλη από την έκδοση κανονιστικού πλαισίου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα αλλά και την  άρση των αδικιών που προκύπτουν από τις σχετικές  διατάξεις  του Ν.4336/2015 είτε ερμηνευτικά όπου αυτές χρήζουν ερμηνείας είτε  με νομοθετική παρέμβαση σε κάθε άλλη περίπτωση .
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Διαβάστε παρακάτω σχετικό υπόμνημα της Ε.Α.Υ.Δ.Α.Ν.Α.

 ΘΕΜΑ: «Επιχειρήσεις επιστροφής αλλοδαπών στις   χώρες τους, διαπιστώσεις-προβληματισμοί-προτάσεις»
ΣΧΕΤ:  διατάξεις του Ν4336/2015 όπως ισχύει.

                              *******************************
   .- Με αφορμή τις επιχειρήσεις  επιστροφής αλλοδαπών υπηκόων που πραγματοποιούνται από το Τμήμα Επιστροφών της Δ.ΑΛΛ.Αττικής
επιθυμούμε να σας παραθέσουμε και να σας γνωστοποιήσουμε προβλήματα, δυσερμηνείες  και παραλείψεις που αφορούν το γενικό πλαίσιο των επιστροφών/μεταγωγών. Τα προβλήματα και οι κατά το δοκούν ερμηνείες του νόμου όπως έχουν προκύψει, έχουν αντληθεί από μέλη μας που έχουν συμμετάσχει είτε ως απλοί συνοδοί (ESCORTS) είτε ως αρχηγοί συνοδών (ESCORT LEADER) και οι οποίοι τα έχουνε αντιμετωπίσει. Σας παραθέτουμε παρακάτω συγκεκριμένα παραδείγματα που χρήζουν διευκρίνησης, βελτίωσης ή ακόμα και κατάργησης.
   Καταρχάς οι περιπτώσεις προσμέτρησης ημερών εκτός έδρας που ισχύουν για μεταγωγή ενός ή περισσοτέρων κρατούμενων είναι οι εξής:
  • Αναχώρηση σήμερα
          Παράδοση κρατουμένου σήμερα
          Επιστροφή σήμερα
          Σύνολο ημερών εκτός έδρας(1)
         Αποζημίωση εκτός έδρας (1) 50% λόγω αυθημερόν επιστροφή
  • Αναχώρηση σήμερα
          Παράδοση κρατουμένου σήμερα
          Επιστροφή αύριο
          Σύνολο ημερών εκτός έδρας(1)
          Αποζημίωση εκτός έδρας (1) ημέρας
  • Αναχώρηση σήμερα
Παράδοση κρατουμένου αύριο
          Επιστροφή αύριο
          Σύνολο ημερών εκτός έδρας(2)
         Αποζημίωση εκτός έδρας (2) ημέρας
  • Αναχώρηση σήμερα
         Παράδοση κρατουμένου αύριο
         Επιστροφή μεθαύριο
         Σύνολο ημερών εκτός έδρας(3)
         Αποζημίωση εκτός έδρας (2) ημέρας

     Α) Κριτήριο της προσμέτρησης των ημερών εκτός έδρας αποτελεί όπως έχουμε ενημερωθεί, η λήξη των εργασιών.   Η μέχρι τώρα όμως πρακτική πληρωμής των ημερών εκτός έδρας, αντιβαίνει την λογική του άνωθεν κριτηρίου.
-Στην περίπτωση  μεταγωγής  κρατουμένων στο Πακιστάν η λήξη των εργασιών, θεωρείται  η σφράγιση του φύλλου πορείας κατά την επιστροφή στο αεροδρόμιο.
  -Σε άλλη περίπτωση μεταγωγής κρατουμένων π.χ με τελικό προορισμό  τη Νιγηρία (συνοδεία με διανυκτέρευση κατά την επιστροφή σε ενδιάμεση χώρα, Ισπανία)  η λήξη των εργασιών θεωρείται η στιγμή παράδοσης των κρατουμένων στη Νιγηρία και όχι η σφράγιση του φύλλου πορείας. Τοιουτοτρόπως τόσο η διανυκτέρευση στην αλλοδαπή όσο και η επιστροφή στη Χώρα μας ΔΕΝ αποζημιώνονται ως εκτός έδρας.
   Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις  διαπιστώνεται μια διαφορετική φιλοσοφία  στην προσέγγιση  του νόμου.
   Ως λύση που προσεγγίζει περισσότερο τη φύση και τη δυσκολία της συγκεκριμένης αποστολής θεωρούμε πως θα πρέπει και στην περίπτωση των μεταγωγών με διανυκτέρευση σε ενδιάμεση χώρα, να θεωρείται ως  λήξη εργασιών η σφράγιση του φύλλου πορείας κατά την επιστροφή στο Ελληνικό αεροδρόμιο και να προσμετρούνται όλες οι μέρες εκτός έδρας που προκύπτουν.
   Θεωρούμε αφύσικο να τελειώνει η υπηρεσία Έλληνα συναδέλφου σε έδαφος ξένου κράτους. Κι αν δεν θεωρείται ότι βρίσκεται σε υπηρεσία από την στιγμή που έχει παραδώσει τους κρατούμενους, τότε τι θεωρείται νομικά;
   Β) Ακολούθως,  βασική παράλειψη αποτελεί η απουσία ταξιδιωτικής ασφάλισης συνοδών αλλά και κρατουμένων. Θεωρούμε πως η προστασία του αγαθού της ζωής και της ασφάλειας, μέσω μιας ταξιδιωτικής ασφάλειας κατά τη διάρκεια του ταξιδίου τόσο για συνοδούς όσο και για κρατούμενους πρέπει να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα σε κάθε παρόμοια επιχείρηση. Επίσης στις περιπτώσεις συνοδειών όπου τα μέλη της αποστολής διανυκτερεύουν σε ενδιάμεση χώρα υφίσταται ο κίνδυνος ο κάθε συνάδελφος  σε περίπτωση έκτακτου περιστατικού ή ατυχήματος να βρεθεί αίφνης νομικά αδύναμος και απροστάτευτος, όντας ανασφάλιστος. Σίγουρα δεν αποτελεί δικαιολογία ότι τελείωσε τυπικά η υπηρεσία του…
   Στο παρόν θέμα προτείνεται να υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη και για συνοδούς και για κρατούμενους.
   Γ) Έχει παρατηρηθεί επίσης η πρακτική να χορηγείται εκτός έδρας  χώρας τελικού προορισμού και όχι της χώρας που θα διανυκτερεύσει η εκάστοτε Ελληνική αποστολή.   Δανειζόμενοι  το παραπάνω παράδειγμα, της μεταγωγής στη Νιγηρία με διανυκτέρευση σε ενδιάμεση χώρα (Ισπανία) κατά την επιστροφή, δίνεται το εκτός έδρας της χώρας του τελικού προορισμού ,δηλαδή της Νιγηρίας (που εντάσσεται στο πίνακα των Χωρών Γ΄ κατηγορίας για τη λήψη /δικαιολόγηση των εκτός έδρας και δικαιολογείται αποζημίωση ύψους 50€/ημέρα), και όχι το εκτός έδρας στη χώρα διανυκτέρευσης, δηλαδή της Ισπανίας ( που αντιστοιχεί σε κατηγορία  Α΄ και δικαιολογείται αποζημίωση ύψους 80€/ημέρα) .
    Εν προκειμένω, θεωρούμε πως θα πρέπει να χορηγείται το εκτός έδρας της χώρας διανυκτέρευσης και όχι αυτού του τελικού προορισμού.
   Σίγουρα για λόγους ασφαλείας τα μέλη της εκάστοτε αποστολής δεν μπορούν να διανυκτερεύουν στη χώρα τελικού προορισμού, φοβούμενοι πράξεις αντεκδίκησης από τους κρατούμενους που πλέον θα κυκλοφορούν ελεύθεροι στη χώρα τους. Επίσης οι περισσότερες χώρες  τελικού προορισμού  δεν θεωρούνται ασφαλείς οπότε νομοτελειακά η διανυκτέρευση είναι αναγκαίο να γίνεται στην ενδιάμεση χώρα. 
   Δ) Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση επιχείρησης επιστροφής/μεταγωγής οι συνάδελφοι που λαμβάνουν μέρος  προσέρχονται αρκετές ώρες νωρίτερα από την ώρα πτήσης που θεωρείται έναρξη εργασιών. Το συγκεκριμένο γεγονός έχει αρνητικό αντίκτυπο στον οργανισμό των συναδέλφων με αποτέλεσμα  την  εξαντλητική κόπωση. Για παράδειγμα, σε μεταγωγή στο Πακιστάν οι συνάδελφοι προσέρχονται 8 ώρες νωρίτερα από την προκαθορισμένη ώρα πτήσης και ακολούθως καλούνται να μείνουν ξύπνιοι για άλλες τόσες σχεδόν ώρες,  επιτηρώντας τον κρατούμενο που έχουν χρεωθεί. Χωρίς βέβαια να προσμετρήσουμε και τις τυχόν καθυστερήσεις από διάφορους παράγοντες, που αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον ώρες καθυστέρησης άρα και κόπωσης.
   Καθίσταται έτσι σαφές ότι το συγκεκριμένο ωράριο-πρόγραμμα απευθύνεται σε υπεράνθρωπους και όχι σε κανονικούς ανθρώπους. Αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι η αμοιβή είναι 25 ευρώ (μείον τις κρατήσεις, 18 ευρώ ορισμένες φορές) λόγω της αυθημερόν αναχώρησης-παράδοσης-επιστροφής, δημιουργείται μια κατάφωρη αδικία για το προσωπικό όσον αφορά την σχέση απόδοσης, κόπωσης και αμοιβής του προσωπικού.
   Ως λύση του συγκεκριμένου θέματος προτείνεται να οριστεί  ως ώρα έναρξης εργασιών η ώρα προσέλευσης των συναδέλφων στην υπηρεσία και όχι η ώρα πτήσης στην προσμέτρηση των εκτός έδρας. Ως εναλλακτική λύση προτείνεται στις αυθημερόν μεταγωγές η αποζημίωση του ενός εκτός έδρας, να δίνεται στο 100% και όχι στο 50%.
   Ε) Άλλο ένα πολύ σημαντικό θέμα αποτελεί το ζήτημα της αυτοπροστασίας αλλά και των μέσων δέσμευσης των επιστρεφόμενων αλλοδαπών.
   Το Ελληνικό μέσο δέσμευσης είναι οι μεταλλικές χειροπέδες. Όμως στον τομέα των  αεροπορικών επιστροφών  η χρήση των μεταλλικών μέσων χειροπέδησης παρουσιάζει αρκετά μειονεκτήματα. Πρώτο και κύριο σε περίπτωση δέσμευσης  εν πτήση προβληματικού κρατουμένου, η αποδέσμευση του σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης καθίσταται σχεδόν αδύνατη. Επίσης ο κώδικας δεοντολογίας της επιστροφής των αλλοδαπών υπηκόων που θέτει τα αξιοπρεπή όρια  της επιστροφής τους, αποκλείει την ανάγκη χρησιμοποίησης τόσο πιεστικώς ψυχαναγκαστικών μέσων δέσμευσης, χαρακτηριστικό του οποίου αποτελεί το μέταλλο.
   Στον τομέα της προστασίας των συναδέλφων από απείθαρχους κρατουμένους δεν υπάρχει επίσης καμία πρόβλεψη για την προστασία τους. Από τη στιγμή που ένας συνοδός καλείται να συνοδεύσει έναν κρατούμενο ο οποίος είναι δύστροπος  και πρόθυμος να συμπεριφερθεί βίαια, δεν έχει την κατάλληλη κάλυψη για την σωματική του ακεραιότητα αλλά και για την υγιεινή του. Συμπεριφορές όπως επίθεση με δάγκωμα, φτυσιές κτλ στον συνοδό αλλά και ως μέθοδος αυτοτραυματισμού, δεν μπορούν να καλυφθούν με το υπάρχον μέτρο δέσμευσης.
   Προτείνεται στον τομέα των αεροπορικών μεταγωγών/επιστροφών να υιοθετηθούν σύγχρονα μέτρα δέσμευσης  και προστασίας από απείθαρχους κρατούμενους τα οποία να είναι εναρμονισμένα και με τα πρότυπα της FRONTEX (χειροπέδες Velcrohandcuffs με επιλογή δέσμευσης των χεριών στη μέση, μέσο κάλυψης του στόματος για αδυναμία φτυσίματος χωρίς να διακόπτεται η ανάγκη για αναπνοή κ.τ.λ). Άλλωστε με τα συγκεκριμένα μέσα δέσμευσης γίνεται η εκπαίδευση στο σχολείο των συνοδών FRONTEX για λόγους ομοιογένειας λειτουργικότητας των συνοδών. Στην διαδικασία επιλογής αναγκαία καθίσταται και η παρουσία του Συνηγόρου του Πολίτη.
  ΣΤ)  Περαιτέρω, διαπιστώνεται το φαινόμενο συνάδελφοι να κατέχουν υπηρεσιακό διαβατήριο (SERVICEPASSPORT) του οποίου η ισχύς του είναι σύμφωνα με τον εκδότη (ΥπΕξ) ενιαύσια ενώ, σε ορισμένες χώρες (κυρίως αραβικές και Αφρικανικές) δέχονται μόνο για τρίμηνης ή εξάμηνης διάρκειας ισχύος πριν την λήξη των ως άνω εγγράφων, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι προκειμένου να προλάβουν οποιοδήποτε λόγο ακύρωσης της αποστολής (για τυπικούς κυρίως λόγους) προβαίνουν με πρωτοβουλία τους σε πρόωρη ανανέωση.
   Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος προτείνεται όπως από τούδε και εφεξής  η ισχύς των υπό έκδοση υπηρεσιακών διαβατηρίων παραταθεί πλέον του έτους.
 Ζ) Τέλος έχει διαπιστωθεί από τη μέχρι σήμερα εμπειρία και ενασχόλησή μας  με τις εν λόγω μεταγωγές στο εξωτερικό ότι, ενώ από τον αρχηγό της αποστολής /μεταγωγής στο εξωτερικό ζητείται συγκεκριμένος αριθμός συνοδών ανάλογος του αριθμού των προς μεταγωγή προσώπων, της χρονικής διάρκειας αυτής και του βαθμού επικινδυνότητας των μεταγόμενων, από τη Διοίκηση τροποποιείται το παραπάνω αίτημα (κυρίως λόγω υπέρβασης των οικονομικών δυνατοτήτων) με αποτέλεσμα οι υπό κρίση αποστολές να αξιολογούνται ως υψηλού ρίσκου για τους συνοδούς αστυνομικούς.
  Για να κατανοηθεί καλύτερα η διαμορφούμενη κατάσταση σας αναφέρουμε το παράδειγμα της μεταγωγής προσώπου (1 αλλοδαπού) στον Άγιο Δομήνικο (διάρκειας άνω των 30 ωρών, με ενδιάμεσες στάσεις και αλλαγές μέσου), ο οποίος συνοδεύτηκε από τον αρχηγό της αποστολής  και δύο συνοδούς (σύμφωνα με όσα ισχύουν για εσωτερικές μεταγωγές και διάρκειας μέχρι 8 ωρών). Οι συγκεκριμένοι αστυνομικοί –συνοδοί είχαν να αντιμετωπίσουν το φάσμα της εξάντλησης /υπερκόπωσης, του κινδύνου απόδρασης του συνοδευόμενου προσώπου και της πτήσης εν γένει.
 Από τη  πλευρά μας προτείνεται  ο επαναπροσδιορισμός του κανονιστικού πλαισίου για τις ειδικές αυτές καταστάσεις σύμφωνα πάντα και με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς συμβάσεις (FRONTEX κλπ)
   Κοινή βάση για όλες αυτές τις αλλαγές που προτείνονται παραπάνω, αποτελεί η ιδιαίτερη φύση της αεροπορικής επιστροφής/μεταγωγής. Και η ιδιαίτερη αυτή φύση δύναται να εξηγηθεί υπηρεσιακά αλλά και επιστημονικά.
   Καταρχάς δεν γίνεται να εξομοιώνεται μια οποιαδήποτε μετάβαση στο εξωτερικό, για λόγους εκπαίδευσης είτε για άλλους λόγους, με το ξεχωριστό αντικείμενο της αεροπορικής μεταγωγής. Μια αεροπορική μεταγωγή διέπεται από κανόνες και πλαίσια τα οποία θα πρέπει να εφαρμοστούν αυστηρά. Αυτή η αυστηρή εφαρμογή απαιτεί την ανάγκη για  επαγρύπνηση, επαγγελματισμό και συνέπεια. Εφόσον μιλάμε και για μεταγωγές υπό την αιγίδα της  FRONTEX, η πίεση για αυστηρή εφαρμογή κανόνων αυξάνεται κατακόρυφα.
   Η κοινή λογική υπαγορεύει ότι στην ιδιαίτερη φύση της εργασίας αυτής υπάρχουν ετερόκλητες δυνάμεις, που απαιτούν από τον ανθρώπινο παράγοντα να τις προσαρμόσει στα αεροπορικά δεδομένα. Αποστολή δύσκολη, η οποία πρέπει να τερματιστεί επιτυχώς λαμβάνοντας και ως δεδομένο την επιστημονική πλευρά του ζητήματος, της αεροπορικής ιατρικής. Η καταπόνηση που υφίσταται ο ανθρώπινος οργανισμός όταν βρίσκεται εν πτήση είναι αποδεδειγμένα μεγάλη. Και αυξάνεται κατακόρυφα όταν υφίσταται συνεχόμενες απογειώσεις και προσγειώσεις.
   Η συλλογιστική αυτή καταλήγει στην ανάγκη συμπλήρωσης του υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου που διέπει τις μεταγωγές τόσο στην ημεδαπή όσο και στην αλλοδαπή ή και στη  δημιουργία ξεχωριστού Π.Δ αεροπορικών μεταγωγών/επιστροφών λύνοντας με κρυστάλλινη σαφήνεια τα προβλήματα που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Η αίτηση μας για  Π.Δ αεροπορικών μεταγωγών αποτελεί πλέον μια αναγκαιότητα αν λάβουμε υπόψη ότι απουσιάζει εκκωφαντικά από το νομικό μας οπλοστάσιο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
    Παρόλη την απουσία εξειδικευμένου κανονιστικού πλαισίου, το προσωπικό που φέρνει εις πέρας το συγκεκριμένο έργο έχει επιδείξει αποδεδειγμένα  αξιοζήλευτες ικανότητες καλύπτοντας με τον επαγγελματισμό του την έλλειψη αυτή, φθάνοντας πολλές φορές στο σημείο να <<ξεπερνά>> σε απόδοση άλλα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη. Τρανή απόδειξη του γεγονότος αυτού είναι τα ευμενή σχόλια, οι θετικές αναφορές καθώς και τα συγχαρητήρια που έχουμε αποσπάσει από τον οργανισμό της FRONTEX όχι μόνο ως κράτος-μέλος  που συμμετέχει PMS(PARTICIPATING MEMBER STATE) αλλά και ως κράτος-μέλος που διοργανώνει OMS(ORGANISING MEMBER STATE) μια JRO(JOINT RETURN OPERATION) κοινή επιχείρηση επιστροφής. Το γεγονός αυτό αυτομάτως μας δίνει λαβή και κύρος το οποίο καλούμεθα  πρώτον να  προστατεύσουμε και δεύτερον να ενισχύσουμε, δημιουργώντας ένα σύγχρονο κανονιστικό και εξειδικευμένο πλαίσιο για τις αεροπορικές επιστροφές σύμφωνα πάντα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα καθώς και τα  επιστημονικά και κοινωνιολογικά  δεδομένα.  
     Τοιουτοτρόπως, με τη παρούσα  επιθυμούμε να ενημερώσουμε άπαντες τους συναρμόδιους φορείς (και μάλιστα ενόψει λήψης νομοθετικής πρωτοβουλίας για τροποποίηση διατάξεων που αφορούν μόνο στη χορήγηση ½ ημέρας για τα εκτός έδρας αγνοώντας ή και παραλείποντας κρίσιμα θεσμικά ζητήματα) για όσα έχουμε από την εμπειρία μας βιώσει.  
   Γι’ αυτό λοιπόν σας καλούμε μαζί με όλους τους φορείς, σε ένα γόνιμο διάλογο, αποτέλεσμα του οποίου θα είναι ένα σύγχρονο κανονιστικό πλαίσιο το οποίο θ’ ανταποκρίνεται στις ανάγκες των συναδέλφων αλλά και των επιστρεφόμενων υπηκόων και θα σέβεται την ασφάλεια, την υγιεινή καθώς και την αξιοπρέπεια τους.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

_