Ύπνος και ανθυγιεινή διατροφή: Πώς συνδέονται μεταξύ τους;


Ένας απολαυστικός ύπνος μας ξεκουράζει και βοηθά στη συνολικότερη υγεία μας.

Τώρα έχει αποδειχτεί ότι αποτελεί ένα σημαντικό όπλο ακόμη και για και τις λιγούρες που έχουμε για junk food μέσα στην ημέρα ή αργά τη νύχτα, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Applied Psychology.

«Ανακαλύψαμε πως οι εργαζόμενοι που έχουν βιώνουν μια αγχωτική μέρα στη δουλειά, τείνουν να μεταφέρουν τα αρνητικά αισθήματά τους από το χώρο εργασίας στο τραπέζι του βραδινού φαγητού», λέει η συν-συγγραφέας της έρευνας, Chu-Hsiang Chang, από το Michigan State University.

«Ωστόσο, ένα άλλο σημαντικό εύρημα έδειξε πως ο ύπνος βοηθά σημαντικά τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν τη συναισθηματική υπερφαγία που προκύπτει το βράδυ, μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά. Όταν οι εργαζόμενοι κοιμόντουσαν καλύτερα την προηγούμενη νύχτα, είχαν την τάση να τρώνε πιο υγιεινά αν βίωναν στρες στην επόμενη ημέρα».

Η έρευνα, η οποία έγινε πάνω σε ένα δείγμα 235 εργαζομένων στην Κίνα, ανακάλυψε πως όσο πιο αγχωμένος είναι ένας εργαζόμενος, τόσο περισσότερο junk food θα καταναλώσει αργότερα μέσα στην ημέρα. Εκτός κι αν είχε απολαύσει ένα χορταστικό ύπνο το προηγούμενο βράδυ.

«Ένας καλός βραδινός ύπνος μπορεί να αναζωογονήσει τους εργαζόμενους και να τους κάνει να νιώσουν και πάλι δυνατοί, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν καλύτερα το στρες στη δουλειά την επόμενη ημέρα και να τους κάνει λιγότερο ευάλωτους στην ανθυγιεινή διατροφή», λέει η Chang.

Ο δεύτερος συγγραφέας της έρευνας, Yihao Liu, από το University of Illinois, σημειώνει πως το φαγητό ως αντιμετώπιση του στρες είναι μια φυσική αντίδραση που χρησιμοποιείται για να απαλύνει και να σταθεροποιήσει την αρνητική διάθεση. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και σημάδι μειωμένου αυτό-έλεγχου.

«Όταν νιώθουν αγχωμένοι από τη δουλειά, οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν συνήθως ανεπάρκεια στην άσκηση αποτελεσματικού ελέγχου πάνω στις γνωστικές τους ικανότητες και συμπεριφορές, οι οποίες συγχρονίζονται με τους προσωπικούς τους στόχους και τους κοινωνικούς κανόνες», σχολιάζει.

Πηγή: huffingtonpost.gr
_