Η "κοπέλα", η "όπισθεν", το λογισμικό από τη Βουλγαρία και τα 60'' - Πώς δρούσαν οι κλέφτες των πολυτελών αυτοκινήτων

"Επαγγελματίες" φαίνεται πως ήταν τα μέλη της σπείρας, που έκλεβε πολυτελή αυτοκίνητα, την



 οποία εξάρθρωσαν τα στελέχη του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων Κατά Ιδιοκτησίας. "Επαγγελματίες" όχι μόνο γιατί μέσα σε εξήντα δευτερόλεπτα εξαφάνιζαν το αυτοκίνητο, που είχαν βάλει στο στόχαστρό τους, όχι μόνο γιατί ήταν δύσκολος ο εντοπισμός τους, αλλά και γιατί όλοι τους είχαν συλληφθεί στο παρελθόν συλληφθεί για κλοπές αυτοκινήτων.

Οι αστυνομικοί εντόπισαν τα εννέα μέλη του κυκλώματος και τα έθεσαν υπό φυσική παρακολούθηση. Διαπίστωσαν ότι είχαν διαχωρίσει στη συμμορία τους τους ρόλους, όπως είπε ο αναπληρωτής Διευθυντής της Ασφάλειας Αττικής:
Εκείνο το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που έχει η ομάδα αυτή είναι η οργάνωσή της με διακριτή κατανομή ρόλων. Άλλος έχει τον ρόλο για τον εντοπισμό των οχημάτων, άλλος έχει τον ρόλο της κλοπής των οχημάτων, άλλος έχει τον ρόλο της αποθηκεύσεως προσωρινώς ή και επί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα των οχημάτων και άλλος έχει τον ρόλο της πλαστογραφίας των χαρακτηριστικών των οχημάτων, κυρίως αριθμό πλαισίου και λοιπά, ούτως ώστε να τεθούν στην κυκλοφορία εκ νέου ως πωληθέντα.

Οι κλέφτες χρησιμοποιούσαν ένα ειδικό λογισμικό, που προμηθεύτηκαν από τη Βουλγαρία έναντι 2.600€. Το είχαν εγκαταστήσει σε έναν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, που τον συνέδεαν με μία φίσα και κατάφερναν έτσι να απενεργοποιούν συναγερμούς, immobilizer κλπ.
Αμέσως μετά, μετέφεραν το κλεμμένο ΙΧ σε μία άσχετη περιοχή προκειμένου να δουν εάν είχε GPS. Εκεί το άφηναν για 3-4 μέρες με πλαστές πινακίδες, συνήθως ξένες. Στο επόμενο στάδιο, αποθήκευαν το αυτοκίνητο με κουκούλα σε πάρκινγκ των Αθηνών και των Πατησίων.


Στη συνέχεια -όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος τύπου της ΕΛ.ΑΣ- προέβαιναν, είτε στην αποσυναρμολόγηση των οχημάτων ώστε να τα διαθέσουν ως ανταλλακτικά, είτε στην απευθείας διάθεσή τους προς πώληση, αφού προηγουμένως πλαστογραφούσαν τους αριθμούς πλαισίου.
Μάλιστα τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, εισήγαγαν από το εξωτερικό οχήματα ιδίου τύπου, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφά τους για την πλαστογράφηση των οχημάτων ιδίου τύπου που αφαιρούσαν.
Για την απόκρυψη της δράσης τους και την αποφυγή του εντοπισμού τους από τις διωκτικές Αρχές, χρησιμοποιούσαν τηλεφωνικές συνδέσεις, ενεργοποιημένες σε αλλοδαπούς υπηκόους ( ghost phones), ενώ συνομιλούσαν με κωδικοποιημένες εκφράσεις και ειδική ορολογία.

Για παράδειγμα, "κοπέλα" αποκαλούσαν το κλεμμένο ΙΧ, η έκφραση "πάμε να πιούμε κανένα καφέ" ήταν για να ξεκινήσουν την επιχείρηση κλοπής, ενώ με τη λέξη "όπισθεν" έλεγαν τη διαδικασία επιστροφής του οχήματος στο νόμιμο ιδιοκτήτη του, που είχε καταφέρει να βρει δίαυλο επικοινωνίας με τους κακοποιούς.

Τα στελέχη της Ασφάλειας εντόπισαν 12 αυτοκίνητα και 10 μοτοσικλέτες, αλλά ταυτοποίησαν προς το παρόν μόνον 11 κλοπές, καθώς τα υπόλοιπα οχήματα έχουν παραποιημένους τους αριθμούς πλαισίου. 

Αν και οι επτά ήταν άεργοι, ενώ οι άλλοι δύο οδηγοί σε μεταφορική εταιρεία (κούριερ), έκαναν διακοπές σε πανάκριβα ξενοδοχεία, είχαν τζετ σκι και γενικά σπαταλούσαν χρήματα.

Μανώλης Ασαριώτης


_