Μαύρο σουσάμι: Ποιες οι διαφορές του από το λευκό;


Το μαύρο σουσάμι διαφέρει αρκετά από το λευκό και φυσικά η διαφορά τους δεν αφορά μόνο το χρώμα τους.

Το όνομά του προέρχεται από το λατινικό niger που σημαίνει μαύρο, ενώ ο σπόρος προέρχεται από το φυτό Nigella sativa (οικ. Ranuculaceae), αυτοφυές της Νοτιο-Δυτικής Ασίας.

Το μαύρο σουσάμι ήταν ιδιαίτερα γνωστό στην Αρχαία Αίγυπτο, καθώς ανακαλύφτηκαν σπόροι και λάδι από μαύρο σουσάμι, μέσα σε ταφικά μνημεία, μεταξύ αυτών και στου Τουταγχαμών.

Πρώτη γραπτή αναφορά για το μαύρο σουσάμι βρίσκουμε στην Παλαιά Διαθήκη. Ο προφήτης Μωάμεθ συμβούλευε τη χρήση των «μαύρων σπόρων», επειδή «γιατρεύουν όλες τις αρρώστιες, εκτός από το θάνατο».

Έτσι, το μαύρο σουσάμι χρησιμοποιήθηκε ευρέως στη μουσουλμανική λαϊκή ιατρική για την αντιμετώπιση μιας σειράς από ενοχλήσεις. Μάλιστα, οι Άραβες του έδωσαν την ονομασία «habbatul barakah», δηλαδή «ευλογημένος σπόρος».


Χρησιμοποιείται ιδιαίτερα στην ανατολίτικη κουζίνα, ενώ η γεύση του μπορεί να χαρακτηριστεί πικρή, έντονη, λίγο καυτερή με ένα ελαφρύ άρωμα από φράουλα.

Η κύρια χρήση του είναι για παρασκευή λικέρ, καραμελών και γενικότερα γλυκών, αλλά και ως διακοσμητικό αρτοσκευασμάτων, κυρίως στην κουζίνα της Μέσης Ανατολής.

Ακόμη χρησιμοποιείται πολύ στη γιαπωνέζικη κουζίνα, είτε ως αυτούσιο είτε ως πάστα, η οποία παρασκευάζεται πολτοποιώντας τους σπόρους.

Γενικότερα το μαύρο σουσάμι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, ξεπερνώντας το λευκό σουσάμι κατά 60% και είναι πολύ πλούσιο σε μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Μπορείτε να το εντάξετε στη διατροφή σας και να απολαύσετε τα οφέλη του.


Πηγές: forwoman.gr, eirinika.gr
_