Ποια διατροφή ταιριάζει στο … χαρακτήρα μας;


Όταν θέλετε να ακολουθήσετε μία διατροφή, συνήθως παραπονιέστε ότι στερείστε πράγματα που σας αρέσουν.

Και σίγουρα ένας σωστός διατροφολόγος θα σας πει ότι είναι πολύ πιο εύκολο να ακολουθήσετε ένα διατροφικό πλάνο με συνέπεια όταν αυτό το πλάνο ταιριάζει στην προσωπικότητα και τον χαρακτήρα σας.

Πριν λοιπόν αποφασίσετε τι θα κάνετε για να χάσετε κιλά, δείτε αν ανήκετε σε κάποια από τις παρακάτω κατηγορίες και πράξτε αναλόγως.

Ο «αγαπώ τα σνακ»

Μένετε αρκετές ώρες στο σπίτι ή το γραφείο και χρειάζεστε οπωσδήποτε ένα πλάνο διατροφής για να χάσετε το βάρος που σας… φόρτωσαν τα σνακ που τσιμπολογάτε από δω και από εκεί και κάθε άλλο παρά υγιεινά είναι -τοστ, σοκολάτες, μπισκότα, πατατάκια, κρακεράκια κ.α. Πιθανότατα δεν σας αρέσει καθόλου το μαγείρεμα ή δεν έχετε χρόνο γι’ αυτό.


Η κατάλληλη διατροφή: Όντας άνθρωποι του «τσιμπολογήματος» είθισται να τρώτε λόγω συνήθειας και όχι πείνας. Η λύση για να χάσετε βάρος; Αγοράστε υγιεινές τροφές (φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης) και τοποθετήστε τα σε εύκολα προσβάσιμες θέσεις στο σπίτι ή στο γραφείο. Από την άλλη, κρύψτε μπισκοτάκια και λοιπά τρόφιμα στο… μπουντρούμι ή πετάξτε τα τελείως από το σπίτι.

Ο «δε θέλω να μετράω θερμίδες»

Αρνείστε να φάτε οτιδήποτε «ελαφρύ» επειδή κάποιος σας είπε ότι έχει λιγότερες θερμίδες. Γενικά, δεν τα πάτε καλά με το μέτρημα θερμίδων, υδατανθράκων, λιπαρών και θέλετε να επαναστατήσετε στην όλη τυρρανίδα του ζυγίσματος. Το αδυνάτισμα κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι απλό και φυσικό, με λίγους κανόνες και πάντα ανοιχτό σε αλλαγές.


Η κατάλληλη διατροφή: Όντας… ελεύθερο πνεύμα σίγουρα δεν θα σας συγκινήσει καμία διατροφή η οποία θα σας αναγκάζει να μετράτε θερμίδες και να αλλάξετε τον τρόπο που τρώτε και τι τρώτε. Το καλύτερο για εσάς λοιπόν είναι να κάνετε μικρές, και απλές αλλαγές στη διατροφή σας και κυρίως στον τρόπο που τρώτε. Φάτε αργά και με.. σκέψη, αξιολογώντας την πείνα σας πριν και μετά το φαγητό. Έτσι δεν θα αφήσετε τον εαυτό σας να λιμοκτονήσει, ούτε να «σκάσει».

Ο «γλυκατζής»

Αγαπάτε τα γλυκά και σας έχουν πάρει χαμπάρι όλοι. Σιγά μην αντικαταστήσετε τα σοκολατάκια με φρούτα. Θα τα φάτε όλα και θα πάρετε κι άλλα.


Η κατάλληλη διατροφή: Θα πρέπει -κάπως- να περιορίσετε την ορμή σας για οτιδήποτε γλυκό. Αντί να καταναλώνετε περιττές θερμίδες από οτιδήποτε κυκλοφορεί στο σπίτι ή στο γραφείο σε μορφή γλυκού, βρείτε ποια γλυκά σας αρέσουν και προγραμματίστε πόσο θα τρώτε από το καθένα και πότε. Αντικαταστήστε τα γλυκά του εμπορίου με πιο υγιεινές επιλογές και αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε σε γλυκούς πειρασμούς, τουλάχιστον φροντίστε να μην τους προμηθεύεστε σε ντουζίνες. Βάλτε φρούτα που «γλυκίζουν» στη διατροφή σας  (μπανάνες, φράουλες, ροδάκινα) για να αντισταθμίσετε κάπως την ανάγκη σας για γλύκα.

Ο «δε σκέφτομαι τι τρώω»

Το multitasking είναι καλό για να γλιτώσετε χρόνο, αλλά σίγουρα δεν κάνει καλό στην υγεία ή την περιφέρειά σας. Αν έχετε την τάση να κάνετε τουλάχιστον δυο ή τρία πράγματα ταυτόχρονα και ένα εξ’ αυτών είναι να τσιμπολογάτε, τότε ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που τρώνε αφηρημένα, χωρίς να σκέφτονται τι ακριβώς είναι αυτό που τρώνε.


Η κατάλληλη διατροφή: Προετοιμάστε προσεκτικά τα γεύματα και τα σνακ σας. Προτιμήστε μικρά γεύματα, όπως μισό σάντουιτς και μια χούφτα λαχανικά και αποφύγετε σνακ όπως πατατάκια και κουλουράκια, είναι πολύ εύκολο να «τσακίσετε» μια σακούλα στην καθισιά σας αν είστε αφηρημένοι. Επιλέξτε σνακ που τρώγονται εύκολα και είναι κατάλληλα για μεταφορά: π.χ. κομμένα φρούτα και τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες και ει δυνατόν 100% ολικής άλεσης.


Πηγές: webmd.com, in2life.gr
_