Ροζ λάσπη: Τι είναι και πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι για την υγεία μας;


Για αρκετές δεκαετίες η βιομηχανία βοδινού κρέατος έβαζε κρυφά «ροζ λάσπη» στα προϊόντα βοδινού κρέατος.

Η ροζ λάσπη αποτελείται από τυχαία απορρίμματα βοοειδών, βοδινού κρέατος και του συνδετικού ιστού, εμπλουτισμένα με αμμωνία, τα οποία διαμορφώνονται σε πάστα. Συνήθως χρησιμοποιείται ως συμπληρωτικό βοδινού κρέατος, λόγω του ότι έχει χαμηλό κόστος και υποτίθεται ότι είναι λιγότερο επικίνδυνο σε σύγκριση με το συμβατικό βοδινό κρέας.

Οι αρχές υποστηρίζουν ότι η ροζ λάσπη είναι πιο ασφαλής από το συμβατικό βοδινό κρέας εξαιτίας της αμμωνίας σε αυτό, αλλά οι δοκιμές που διενεργήθηκαν μεταξύ του 2005 και του 2009 αποκάλυψαν ότι η ροζ λάσπη ήταν θετική για σαλμονέλα τέσσερις φορές πάνω από το ποσοστό του συμβατικού βοδινού κρέατος. Επίσης, η αμμωνία αποτελεί ένα εξαιρετικά διαβρωτικό δηλητήριο που είναι γνωστό ότι προκαλεί βλάβη στους πνεύμονες, ασθένειες του αναπνευστικού, καρκίνο και προβλήματα στο συκώτι.

Ωστόσο, ο οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ επιμένει ότι η ροζ λάσπη είναι ασφαλής, ακόμα και αν δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία γι’ αυτό. Ο οργανισμός σίτισης φοιτητών και μαθητών και το Υπουργείο Γεωργίας της Αμερικής είχαν παραγγείλει, σύμφωνα με πληροφορίες, εκατομμύρια λίβρες από ροζ λάσπη για να εξυπηρετήσουν φοιτητές και μαθητές, μια συγκλονιστική κίνηση που ακόμη και οι αλυσίδες fast food ήταν απρόθυμες να κάνουν.

Η ροζ λάσπη απέκτησε κακή φήμη, αφού παρουσιάστηκε το 2008 στο ντοκιμαντέρ «Α.ΕFood Inc». Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Robert Kenner, αποκάλυψε μια εσωτερική ματιά σε ένα εργοστάσιο που επεξεργάζεται και παράγει το μεγαλύτερο μέρος της ροζ λάσπης για τις ΗΠΑ.

Όταν το θέμα απέκτησε δημοσιότητα, η αντίδραση των καταναλωτών σταδιακά έγινε τόσο ισχυρή, ώστε μια σειρά από αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εστιατόρια, ακόμα και σχολεία έχουν αποφασίσει να διακόψουν τον εφοδιασμό, πράγμα το οποίο ανάγκασε τη μεγαλύτερη παραγωγό ροζ λάσπης (BPI), να κλείσει τρεις από τις τέσσερις μονάδες παραγωγής της.

Τώρα η BPI ξεκινά μια μεγάλη εκστρατεία δημοσίων σχέσεων για να περάσει στην αντεπίθεση εναντίον των επικριτών της. Η εκστρατεία περιλαμβάνει ισχυρισμούς όπως ότι η ροζ λάσπη είναι «100% βοδινό κρέας», ασφαλής και πολύ θρεπτικό προϊόν.

Από τη δεκαετία του 1990, η ροζ λάσπη έχει προστεθεί σε περίπου 70% όλων των προϊόντων συμβατικού βοδινού κρέατος, αλλά μόνο λίγοι το γνώριζαν αυτό. Η ροζ λάσπη δεν επισημαίνεται στις συσκευασίες βοδινού κρέατος και οι καταναλωτές μπορούν να γνωρίζουν με βεβαιότητα ότι δεν την καταναλώνουν αγοράζοντας βιολογικό ή ντόπιο βοδινό κρέας ή βλέποντας ότι το βοδινό κρέας είναι φρέσκο.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τη διαδικασία παρασκευής αυτού του πρόσθετου και πώς φτάνει στο πιάτο μας (σε αγγλική απόδοση):



Πηγή: ethernews.com
_