Δύο εβδομάδες μετά την έξοδο του Πάσχα
η Τροχαία λαμβάνει από την Παρασκευή έκτακτα μέτρα για την έξοδο του
τριημέρου της Πρωτομαγιάς. Αν και η κίνηση εκτιμάται ότι θα είναι
μικρότερη, εν τούτοις στελέχη της Τροχαίας θα βρίσκονται επί ποδός για
να είναι αναίμακτες η αναχώρηση και η επιστροφή των εκδρομέων στα μεγάλα
αστικά κέντρα.
Προβληματισμό έχει προκαλέσει στα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. το γεγονός ότι
από 7 έως 17 Απριλίου έχασαν τη ζωή τους 26 άνθρωποι, ενώ πέρυσι κατά
την έξοδο του Πάσχα είχαν σκοτωθεί 31.
Επίσης, ενδεικτικό της νοοτροπίας αρκετών οδηγών είναι το γεγονός
ότι παρότι λαμβάνονται μέτρα από την Τροχαία και κατά καιρούς υπάρχουν
δημοσιεύματα για τα τροχαία δυστυχήματα, σεμινάρια και ημερίδες, όπως
αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αστυνομίας για τα ατυχήματα του 2016, ως
προς τα αίτια των δυστυχημάτων «οι επικίνδυνες παραβάσεις εξακολουθούν
να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους».
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., για το
2016 καταγράφηκε μείωση του συνολικού αριθμού των παθόντων, αλλά και των
τροχαίων ατυχημάτων, σε σχέση με το 2015. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν
121 λιγότερα τροχαία ατυχήματα, ωστόσο αυξήθηκαν τα θανατηφόρα και οι
θανόντες.
Πιο αναλυτικά, το 2016 σε σύγκριση με το 2015 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια:
«752 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 739 το 2015 (13 περισσότερα, αύξηση σε
ποσοστό 1,8 %), 743 σοβαρά ατυχήματα έναντι 924 το 2015 (181 λιγότερα,
μείωση σε ποσοστό 19,6 %), 9.901 ελαφρά ατυχήματα έναντι 9.854 το 2015
(47 περισσότερα, αύξηση σε ποσοστό 0,5%)».
Επίσης το 2016 σε σχέση με το 2015 σε όλη τη χώρα καταγράφηκαν 804
θάνατοι από δυστυχήματα έναντι 789 το 2015 (15 περισσότερα), 856 σοβαρά
τραυματίες έναντι 1.068 το 2015 (212 λιγότεροι) και 12.798 ελαφρά
τραυματίες έναντι 12.872 (74 λιγότεροι).
Επιπλέον, από τα 752 θανατηφόρα ατυχήματα τα 95 έχουν ως κύρια
αιτία τους πεζούς, 91 την υπερβολική ταχύτητα, 90 την απόσπαση προσοχής,
69 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 36 την παραβίαση προτεραιότητας, 12
το αντικανονικό προσπέρασμα, 9 με την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και
350 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.).
Επιπροσθέτως, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων
προκύπτει ότι οφείλονται (κατά είδος): 279 σε σύγκρουση, 226 σε εκτροπή,
145 σε παράσυρση πεζού, 79 σε πρόσκρουση και 23 σε ανατροπή.
Ακόμη, από τα τροχαία δυστυχήματα 18 συνέβησαν στη Νέα Εθνική Οδό
Αθηνών - Θεσσαλονίκης, 13 στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών - Πατρών, 11 στην
Εγνατία Οδό, 263 στις κατοικημένες περιοχές και 447 στο λοιπό οδικό
δίκτυο.
Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα συνέβησαν τις νυχτερινές ώρες
και ειδικά από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί (167 ατυχήματα) και
ακολούθως κατά τις ώρες 17.00 έως 21.00 (166 ατυχήματα) και 13.00 έως
17.00 (153 ατυχήματα).
Ακόμη το 2016 από τις κατά τόπους υπηρεσίες της Τροχαίας
βεβαιώθηκαν συνολικά 409.656 παραβάσεις σε όλη τη χώρα. Πιο
συγκεκριμένα, αφορούν: 176.592 παραβάσεις ταχύτητας, 63.971 μη χρήση
κράνους, 34.831 μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 33.192 οδήγηση υπό την επήρεια
μέθης, 25.381 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου, 18.238 παραβάσεις
οχημάτων (ΚΤΕΟ), 16.152 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη, 12.329 κίνηση
στο αντίθετο ρεύμα, 10.042 αντικανονικό προσπέρασμα, 6.348
αντικανονικούς ελιγμούς, 5.140 φθαρμένα ελαστικά, 3.733 παραβίαση
προτεραιότητας, 2.728 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, 613 μη χρήση
παιδικών καθισμάτων και 366 κίνηση στην αριστερή λωρίδα - μη κίνηση στο
δεξιό άκρο.
Παράλληλα, στο πλαίσιο των παραβάσεων διαπιστώθηκε ότι 35.958
οχήματα διαφόρων τύπων (αυτοκίνητα - φορτηγά - μοτοσικλέτες)
κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα.
Διονύσης Βυθούλκας
ΒΗΜΑ
0 Σχόλια