Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Combat au bout de la nuit: Ένα ντοκιμαντέρ για την Αθήνα της κρίσης

Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα την ελληνική κρίση προβλήθηκε την Δευτέρα στο τμήμα Πανόραμα της Berlinale.

Έχει τίτλο
Combat au bout de la nuit (Μάχη στην άκρη της νύχτας) και είναι του καναδού σκηνοθέτη Συλβαίν Λ' Εσπεράνς.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της DW, το ντοκιμαντέρ πήρε τον τίτλο του από έναν στίχο του Τάσου Λειβαδίτη από το “Χρονικό της Μακρονήσου”.

Για τις ανάγκες του ντοκιμαντέρ, ο Λ' Εσπεράνς ταξίδεψε έξι φορές στην Αθήνα, από το 2014 ως το 2016, ενώ τα γυρίσματα της ταινίας κράτησαν πάνω από οκτώ μήνες.

Το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς είναι ένα ντοκιμαντέρ 285 λεπτών για μια Αθήνα που είναι εδώ και χρόνια βυθισμένη στην κρίση.

Αρχική του πρόθεση δεν ήταν όμως να γυρίσει μια ταινία για την κρίση, διευκρινίζει ο σκηνοθέτης στη Deutsche Welle “αλλά μια ταινία που “βλέπει” με το μάτι των μεταναστών, των προσφύγων. Με την πάροδο του χρόνου η κατάσταση στη Ελλάδα είχε όμως αρχίσει να αλλάζει ραγδαία - η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα, η συνθηκολόγηση. Έτσι αποφάσισα να τα συμπεριλάβω όλα αυτά στην ταινία”.





“Ο σκηνοθέτης, με τη βοηθό σκηνοθέτη Φιλιώ Χατζηνάκου παρακολουθούν τον αγώνα των απολυμένων καθαριστριών του υπουργείου Οικονομικών, τις συζητήσεις εργατών στα ναυπηγεία, που προσπαθούν να αναλύσουν το φαινόμενο του φασισμού, την προσφορά γιατρών στα κοινωνικά ιατρεία και εθελοντών σε στέκια αστέγων, αλλά και πρόσφυγες από το Αφγανιστάν, τη Συρία, την Αφρική που πολλές φορές έχουν να αντιμετωπίσουν στην Ελλάδα χειρότερες συνθήκες από αυτές που τους ανάγκασαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους”, αναφέρει η DW.

Οι περιπτώσεις των ανθρώπων που παρουσιάζονται στην ταινία είναι τόσο διαφορετικές που δύσκολα αναγνωρίζει κανείς τον κοινό παρονομαστή. Όμως υπάρχει, επιμένει ο Λ' Εσπεράνς: “Για μένα όλοι αυτοί οι άνθρωποι συνδέονται μεταξύ τους. Όλοι τους αγωνίζονται για κοινωνική δικαιοσύνη, εργασία, ψωμί, μια στέγη – για όλα αυτά που όλοι μας τα θέλουμε στη ζωή μας. Ο κάθε ένας με τον τρόπο του ζητά το ίδιο”, λέει.

Αγωνίζονται όμως πράγματι οι Έλληνες; Τα πρώτα χρόνια της κρίσης όντως υπήρξε ένα κύμα διαμαρτυρίας. Τώρα όμως; Για ποιο λόγο λοιπόν δίνει στην ταινία του τόσο μεγάλη έκταση στον αγώνα των απολυμένων καθαριστριών του υπουργείου Οικονομικών; «Μπορεί να έχετε δίκιο ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει πολύ κόσμος που να αγωνίζεται πλέον. Πιστεύω όμως ότι οι καθαρίστριες αντιπροσωπεύουν αυτό που κρύβουν μέσα τους οι Έλληνες»”, τονίζει ο καναδός σκηνοθέτης στην DW.

Όπως δηλώνει στη Deutsche Welle, η «Μάχη στην άκρη της νύχτας» είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας γύρω από την ελληνική κρίση. Ήδη προετοιμάζει τα γυρίσματα για το επόμενο μέρος.



thetoc.gr
.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια