Διάρροια: Ποιες τροφές σας βοηθούν και ποιες πρέπει να αποφεύγετε;


Η διατροφή είναι πολύ σημαντική όταν ταλαιπωρείστε από διάρροια.

Μερικές τροφές μπορεί να επιδεινώσουν τα ενοχλητικά της συμπτώματα, ενώ άλλες μπορεί να σας κρατήσουν χορτάτους χωρίς να σας ταλαιπωρήσουν περαιτέρω. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι να φάτε και να πιείτε, αλλά και τι να αποφύγετε σε περίπτωση που έχετε διάρροια.

Σε γενικές γραμμές, από τη στιγμή που θα σας πιάσει η διάρροια, πρέπει να καταναλώνετε απλές και ήπιες τροφές, ειδικά τις πρώτες 24 ώρες. Ο δρ Peter Higgins, καθηγητής γαστρεντερολογίας στο πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, υποστηρίζει ότι τέτοιου τύπου τροφές είναι εκείνες που δεν έχουν πολύ νερό, όπως η βρώμη, οι μπανάνες, το απλό ρύζι, οι βραστές πατάτες, το φρυγανισμένο ψωμί, τα κράκερ και το ψητό κοτόπουλο (στήθος) χωρίς την πέτσα και χωρίς λίπη.

Επίσης, έρευνες δείχνουν ότι τροφές με προβιοτικά (που συχνά αποκαλούνται και «καλά» βακτήρια) μπορεί να μειώσουν τη χρονική διάρκεια της διάρροιας.

Τροφές που πρέπει να αποφεύγονται σε περίπτωση διάρροιας

Όσο σημαντικό είναι να γνωρίζετε τι πρέπει να τρώτε, όταν έχετε διάρροια, είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζετε και τι ΔΕΝ πρέπει να τρώτε. Ορισμένες τροφές μπορούν να περάσουν πολύ γρήγορα μέσα από το εντερικό σας σύστημα και να επιδεινώσει την κατάστασή σας.

Αποφύγετε πάση θυσία τις παρακάτω τροφές:

Λιπαρές τροφές: Αυτές περιλαμβάνουν τα τηγανητά και τα τρόφιμα που είναι λιπαρά ή που καλύπτονται με σάλτσες.


Γάλα, βούτυρο, παγωτό και τυρί: Ακόμη και αν η διάρροιά σας δεν προκαλείται από δυσανεξία στη λακτόζη μείνετε μακριά από αυτά τα τρόφιμα όσο αυτή σας ταλαιπωρεί. Το γιαούρτι με προβιοτικά μπορεί να είναι η μόνη εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα.

Αλκοόλ και καφεΐνη: Όταν έχετε διάρροια, πρέπει να αποφύγετε τα τρόφιμα και τα ποτά που προκαλούν απώλεια υγρών. Το αλκοόλ και η καφεΐνη μπορούν να λειτουργήσουν ως διουρητικά, που σημαίνει ότι προκαλούν αφυδάτωση.

Σορβιτόλη και άλλες τεχνητές γλυκαντικές ουσίες: Μερικοί άνθρωποι βρίσκουν ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες έχουν μια καθαρτική επίδραση στο πεπτικό τους σύστημα. Αν έχετε διάρροια, είναι καλύτερο να αποφεύγετε προϊόντα «χωρίς ζάχαρη», αλλά με γλυκαντικές ουσίες, τα αναψυκτικά διαίτης και γενικά τα υποκατάστατα ζάχαρης.


Τρόφιμα που προκαλούν... αέρια: Είναι σημαντικό να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα. Ωστόσο, όταν έχετε διάρροια, πρέπει να αποφύγετε επιλογές που είναι πιθανόν να σας προκαλέσουν εντερικά αέρια, όπως είναι το λάχανο, τα φασόλια, το μπρόκολο και το κουνουπίδι.

Τρόφιμα που ενδέχεται να είναι μολυσμένα: Μείνετε μακριά από τρόφιμα από μέρη που δεν τηρούν όλους τους κανόνες υγιεινής, καθώς και τροφών που έχουν μείνει έξω από το ψυγείο για πάρα πολύ καιρό ή δεν έχουν αποθηκευτεί σωστά. Το χαλασμένο κρέας ή ψάρι μπορεί να σας προκαλέσουν πολλά προβλήματα, όταν έχετε διάρροια.



Πηγή: everydayhealth.com, iatropedia.gr