Αστυνομικά οχήματα: Ας είναι καλά οι δωρεές...

Με χρήματα κυρίως από δωρεές ιδιωτών, η Ελληνική Αστυνομία καταφέρνει να συντηρεί τα 12.700 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που διαθέτει. 

Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές του σώματος, σχεδόν τα μισά από τα οχήματα του στόλου είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών και αδυναμίας συντήρησης. Ενδεικτικά, από τις 1.255 μηχανές που διαθέτει η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. οι 625 είναι παροπλισμένες λόγω τεχνικών προβλημάτων. Η Ασφάλεια Αττικής, αντίστοιχα, διαθέτει 1.200 «γερασμένα» οχήματα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν διανύσει 400.000 έως 700.000 χιλιόμετρα. Σχεδόν 50% απ’ αυτά είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών και πλέον το κόστος συντήρησης και επισκευής τους είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Υπολογίζεται ότι η μηνιαία δαπάνη για την επισκευή των οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ. ανέρχεται σε 100.000 ευρώ. Στο μεταξύ, η συμφωνία με νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία (επετεύχθη στα τέλη 2014) για την προμήθεια 5.000 οχημάτων «ναυάγησε» και τη διετία 2015-2016 η ΕΛ.ΑΣ. απέκτησε 850 οχήματα είτε από τα κατασχεθέντα του ΟΔΔΥ είτε μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Πάντως, διαφορετική είναι η εικόνα που περιγράφει το υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Σύμφωνα με στοιχεία από την αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικών του αρχηγείου, πάνω από 11.000 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες (από το σύνολο των 12.700) ήταν στη διάρκεια της εβδομάδας λειτουργικά, ενώ τη Δευτέρα και την Τετάρτη βγήκαν στον «αέρα» δύο διαγωνισμοί για την προμήθεια αυτοκινήτων και μοτοσικλετών με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 15 εκατ. ευρώ. Ο πρώτος αφορά αγορά περίπου 300 περιπολικών, 50 μοτοσικλετών και 21 λεωφορείων μεταφοράς προσωπικού. Ο δεύτερος με προϋπολογισμό 5 εκατ. ευρώ αφορά προμήθεια μικρών φορτηγών που πρόκειται να διατεθούν σε αστυνομικές υπηρεσίες της περιφέρειας. Οπως είχε διευκρινίσει σε πρόσφατη συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Τάξης Δημήτρης Αναγνωστάκης, τα χρήματα που θα διατεθούν για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ. προέρχονται από το ευρωπαϊκό ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας.
Στην Πυροσβεστική αντίστοιχα, από τα συνολικά 2991 οχήματα, τα 1.575 είναι ηλικίας άνω των 10 ετών, με συνέπεια να εμφανίζουν συχνά βλάβες και το κόστος συντήρησης και επισκευής τους να είναι ιδιαίτερα υψηλό.
Γιάννης Σουλιώτης - kathimerini.gr ( από την έντυπη έκδοση)
Έντυπη