Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Τι προτείνει Επιτροπή για τη Δομή του Υπουργείου Ναυτιλίας - Οι καταργήσεις Κλάδων και Διευθύνσεων και το Εσωτερικών Υποθέσεων του Λ.Σ

Προτάσεις για ριζικές αλλαγές στη δομή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής - ακόμα και την επωνυμία του που να παραπέμπει στην εποχή της επανάστασης του 1821 - κάνει αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί για να εξετάσει την υφιστάμενη κατάσταση.


Από την πλευρά της η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής σε ανακοίνωση της σημειώνει ότι «δυστυχώς επαληθευτήκαμε σε όλες τις προσεγγίσεις μας. Δεν αντέχει σε καμία κριτική και αυτό γιατί το πρόβλημα δεν είναι ποια θα είναι η ονομασία του Υπουργείου (ενδιαφέρουσες οι προσεγγίσεις της Ομάδας Εργασίας με ιστορικό βάθος) αλλά ούτε και η προσέγγιση της για το ρόλο της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων (μία ακόμη πρωτότυπη προσέγγιση).»

Επιπλέον επισημαίνει ότι «το πρόβλημα που τίθεται διαχρονικά είναι γιατί οι ειδήμονες των δημοσίων πολιτικών δεν ασχολούνται με την επίλυση των προβλημάτων της ελληνικής δημόσιας διοίκησης που έχει σωρεία παθογενειών, δυσμορφιών και τριτοκοσμικών χαρακτηριστικών αλλά τα τελευταία σαράντα πέντε χρόνια (από το 1971 και εντεύθεν) ασχολούνται με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το ρόλο-αποστολή του αλλά και την οργάνωσή του.»

Και προσθέτει «δυστυχώς γινόμαστε μάρτυρες μίας κατάστασης που επανέρχεται κυκλικά στο προσκήνιο ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα είναι η τελευταία φορά που πραγματοποιείται κάτι τέτοιο και θα αφήσουν όλοι το Υ.ΝΑ.Ν.Π. αλλά και το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. να επιτελέσουν αποτελεσματικά το ρόλο τους βάσει του υφιστάμενου θεσμικού τους πλαισίου, πλαίσιο που παραμένει αναλλοίωτο για δεκαετίες και έχει καθιερώσει στην ελληνική κοινωνία τους δύο αλληλένδετους φορείς για την προσφορά και την αποτελεσματικότητά τους.»  

Ειδικότερα αίσθηση προκάλεσε η πρόταση σχετικά με την ονομασία του υπουργείου καθώς όπως σημειώνεται «η ονομασία που ανταποκρίνεται ορθότερα στον προτεινόμενο διευρυμένο ρόλο του υπουργείου είναι αυτή του «Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων». Αν αυτή η ονομασία ωστόσο, ακούγεται κάπως ψυχρή, αυστηρά τεχνοκρατική  για τα ελληνική πραγματικότητα, τότε ως αμέσως επόμενη προτείνεται αυτή του «Υπουργείου Ναυτικών», που καλύπτει ευρύ φάσμα δραστηριότητας, προτάσσει τον ανθρώπινο παράγοντα και ήταν έτσι κατά το ιστορικό παρελθόν (1822 και έπειτα).»

Σχετικά με τη δομή και αναφορικά με το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνική ο συντονιστής της επιτροπής προτείνει την «κατάργηση ενός κλάδου και μείωσή του κατά 6 Διευθύνσεις (με 24 Τμήματα) που μεταβιβάζονται στις δομές πολιτικού χαρακτήρα, συν η ανακατανομή αρμοδιότητας μεταξύ Δ/νσης Ηλ.Διακυβένρησης & Επικοινωνιών και του Τμήματος Ψηφιακής πολιτικής. Ενδεχόμενη σύσταση Ανώτερης Περιφερειακής Διοίκησης και το σύνολο μονάδων Στρατιωτικού χαρακτήρα (κεντρική υπηρεσία) να είναι 3 κλάδοι (ΓΔ), 14 Δ/νσεις και 60 Τμήματα» .

Για το θέμα αυτό οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενικών σημειώνουν χαρακτηριστικά «με βάση την πρόταση για 8.250 λιμενικούς προβλέπονται τρεις Γενικές Διευθύνσεις και για 290 άτομα πολιτικό προσωπικό τέσσερις! Τα συμπεράσματα δικά σας! »

Επιπλέον για την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων αναφέρεται στις προτάσεις ότι «απαιτείται να επανεξετάσει τον ρόλο της, υπό το φως των νέων κατευθύνσεων (υπαγωγή πειθαρχικής διαδικασίας για ένστολους στην Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη).» Μια ακόμη πρόταση που έκανε αίσθηση στους ένστολους του Λιμενικού καθώς εκφράζουν αρκετά ερωτηματικά κατά πόσο ο Συνήγορος του Πολίτη μπορεί να εξετάζει ουσιαστικά τέτοια γεγονότα.

Σχετικά με τα προβλήματα που κατεγράφησαν από τα μέλη της επιτροπής και χαρακτηρίζονται ως «μείζονα» περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η απουσία στρατηγικής στόχευσης-ταυτότητας  του υπουργείου. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά «στην πλέον χαρακτηριστική περίπτωση, δεν είναι εμφανές αλλά αποτελεί ερώτημα, το τι ακριβώς είναι η «νησιωτική πολιτική» και ποιος έχει την ευθύνη της διαμόρφωσής της σε επίπεδο και μακροπρόθεσμων σκοπών και ουσιαστικού περιεχομένου. Η απουσία αυτή, σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικές τάσεις άλλων χώρων (Δημόσιας Τάξης για τα θέματα αστυνόμευσης, Ανάπτυξης για τα θέματα περιφερειακής ανάπτυξης, Βιομηχανίας για τα θέματα ναυπηγοεπισκευών, Περιβάλλοντος για τα θέματα θαλασσίου περιβάλλοντος, Χωροταξίας & Πολεοδομίας για τα θέματα προστασίας του χαρακτήρα των νησιωτικών οικισμών, Μεταφορών για τα θέματα της ακτοπλοΐας) αφήνει να αιωρούνται ερωτήματα για την ανάγκη ύπαρξης του υπουργείου ως χωριστής δομής.»

Επιπλέον διαπιστώνεται «απουσία διευκρινισμένων ρόλων-απαιτήσεων των διακριτών δομών (ΛΣ και πολιτικών υπηρεσιών), ανισορροπία κατανομής έργου μεταξύ τους και ανάμειξη των διαφόρων κατηγοριών του προσωπικού (ένστολου του ΛΣ, που υπάγεται στον Κώδικα Προσωπικού ΛΣ και στον Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα και πολιτικού που υπάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα) με επακόλουθο τον ανταγωνισμό ισχύος μεταξύ πολιτικού προσωπικού και ΛΣ (ένστολου προσωπικού), έντονο το στοιχείο της πολιτικής ρητορικής με ταυτόχρονη απουσία δομών πραγματικής εκπόνησης στρατηγικής και πραγματικής, παρακολούθησης της υλοποίησής της, έλλειψη συνοχής μεταξύ των εσωτερικών δομών (ΛΣ και Γενικών Γραμματειών).»

Σχετικά με τις Γενικές Γραμματείες στις προτάσεις τονίζεται ότι «η υφιστάμενη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων απαιτείται να επανεξετάσει τον ρόλο και τις αρμοδιότητές της, καθότι η σημερινή λειτουργία της, με υφιστάμενη μία Γενική Δ/νση (άρα έναν Γενικό Διευθυντή ως προϊστάμενο) και με την προοπτική σύντομης μετεξέλιξής της σε Ειδική Τομεακή Γραμματεία (άρα με Τομεακό Γραμματέα που θα επιλέγεται από το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών), φαίνεται ως περιττή υπερβολή» ενώ για τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής  προτείνεται η διατήρηση της «ως η βασική Γραμματεία του υπουργείου με τη θέση του σημερινού Γενικού Γραμματέα να μετατρέπεται σύντομα σε θέση Διοικητικού Γραμματέα (ν.4369/16).»

Διονύσης Βυθούλκας - tovima.gr

Δείτε και αναλυτικά την υφιστάμενη δομή και τις αλλαγές που προτείνονται:

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ  ΔΟΜΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ  ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ   ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  

Το υπουργείο επιδιώκει την πραγμάτωση της αποστολής του με τις εξής κύριες δομές:
3 Γενικές Γραμματείες
3 Γενικές Δ/νσεις (μία ανά γενική γραμματεία),
12 Δ/νσεις (οι 11 υπό τις Γ.Δ/νσεις συν 1 απ’ ευθείας στον υπουργό) και
43 Τμήματα (38 υπό τις Δ/νσεις και 5 αυτοτελή) και
13 αυτοτελή γραφεία (τα 9 περιφερειακά)
Σύνολο προβλεπόμενων θέσεων προσωπικού: 499 ήτοι: 290 στις κοινές υπηρεσίες συν 110 της Πλοηγικής συν 80 στις Σχολές συν 19 στο ΚΕΣΕΝ.

Επιπλέον, στις υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου περιλαμβάνεται και το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ν. 3922/2011)[1] το οποίο έχει ως αποστολή την εφαρμογή του νόμου στις περιοχές και τους χώρους στους οποίους εκτείνεται η αρμοδιότητά του.  
Την πραγμάτωση της αποστολής του το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ την επιδιώκει τόσο με τις δομές που ανήκουν στο Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (αρχηγός, με υπασπιστή, επιτελικό γραφείο και 9 άλλες αυτοτελείς υπηρεσίες, δύο υπαρχηγοί, τέσσερις κλάδοι με 19 υφιστάμενες διευθύνσεις και 71 τμήματα στην κεντρική υπηρεσία και 9 Περιφερειακές Διοικήσεις σε άλλες περιοχές) όσο και με τη συμμετοχή προσωπικού του στις άλλες (τις πολιτικές) δομές του υπουργείου.
Συνοπτικά και σχηματικά (για λόγους διευκόλυνσης σύγκρισης), το Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (ΑρΛΣ) διαθέτει: 1) κεντρική δομή με 4 οργανωτικές μονάδες αντίστοιχες με Γ.Δ/νσεις, 20 Διευθύνσεις (19 στους κλάδους συν τη Γενική Επιθεώρηση) και 84 Τμήματα 3 Σχολές και 3 υπηρεσίες, 2) 9 Περιφερειακές Διοικήσεις. 
Σύνολο προβλεπόμενων θέσεων προσωπικού:  8.250

ΜΕΙΖΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Κατόπιν των ακροάσεων των διαφόρων φορέων, εκπροσώπων κλπ μετόχων της λειτουργίας του υπουργείου και των  διεξοδικών συζητήσεων που έγιναν μεταξύ των μελών της επιτροπής, θεωρούμε ως μείζονα τα εξής προβλήματα που απαιτούν επίλυση μέσω νέου οργανισμού:  

Δ. 1.  Απουσία στρατηγικής στόχευσης-ταυτότητας  του Υπουργείου.
Δεν είναι ξεκάθαρη ούτε η διακριτή αποστολή-ταυτότητά του ούτε η ενατένιση μακροπρόθεσμων επιδιώξεων. Δεν υφίσταται η κατάλληλη δομή που να χαράζει δημόσιες πολιτικές για τη θάλασσα και ότι συνδέεται με αυτήν αλλά υπάρχει αποσπασματική λειτουργία διαφόρων δομών, κυρίως του ΛΣ.  Στην πλέον χαρακτηριστική περίπτωση, δεν είναι εμφανές αλλά αποτελεί ερώτημα, το τι ακριβώς είναι η «νησιωτική πολιτική» και ποιος έχει την ευθύνη της διαμόρφωσής της σε επίπεδο και μακροπρόθεσμων σκοπών και ουσιαστικού περιεχομένου. Η απουσία αυτή, σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικές τάσεις άλλων χώρων (Δημόσιας Τάξης για τα θέματα αστυνόμευσης, Ανάπτυξης για τα θέματα περιφερειακής ανάπτυξης, Βιομηχανίας για τα θέματα ναυπηγοεπισκευών, Περιβάλλοντος για τα θέματα θαλασσίου περιβάλλοντος, Χωροταξίας & Πολεοδομίας για τα θέματα προστασίας του χαρακτήρα των νησιωτικών οικισμών, Μεταφορών για τα θέματα της ακτοπλοοίας) αφήνει να αιωρούνται ερωτήματα για την ανάγκη ύπαρξης του υπουργείου ως χωριστής δομής.   

Δ.2. Απουσία διευκρινισμένων ρόλων-απαιτήσεων των διακριτών δομών (ΛΣ και πολιτικών υπηρεσιών), ανισορροπία κατανομής έργου μεταξύ τους και ανάμειξη των διαφόρων κατηγοριών του προσωπικού (ένστολου του ΛΣ, που υπάγεται στον Κώδικα Προσωπικού ΛΣ και στον Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα και πολιτικού που υπάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα) με επακόλουθο τον ανταγωνισμό ισχύος μεταξύ πολιτικού προσωπικού και ΛΣ (ένστολου προσωπικού). Μάλιστα, ενώ στην ισχύουσα νομοθεσία προσδιορίζεται σαφώς η πολιτική συγκρότηση και λειτουργία του υπουργείου, με συμπληρωματική/επιβοηθητική τη λειτουργία του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ («ειδική αποστολή»), από τον συσχετισμό των υφιστάμενων δομών, φαίνεται εμφανώς το αντίθετο: 3 Γ.Δ/νσεις (κεντρικές και περιφερειακές) έναντι 4 του ΑρΛΣ (μόνο στην κεντρική υπηρεσία), 12 Δ/νεις (κεντρικές και περιφερειακές) έναντι 19 του ΑρΛΣ (στην κεντρική υπηρεσία) και 43 Τμήματα (και στις κεντρικές και στις περιφερειακές υπηρεσίες) έναντι 83 του ΑρΛΣ (στην κεντρική υπηρεσία)…  
 
Δ.3. Εντονο το στοιχείο της πολιτικής ρητορικής με ταυτόχρονη απουσία δομών πραγματικής εκπόνησης στρατηγικής και πραγματικής, παρακολούθησης της υλοποίησής της. Είναι χαρακτηριστικό πως η αντιμετώπιση των προβλημάτων των νησιών γίνεται περισσότερο με συμβολικό τρόπο, δηλαδή με την ύπαρξη μιας δομής περιορισμένου χαρακτήρα και πόρων, με βαρύ όνομα («γενική γραμματεία»), η οποία όμως δεν μπορεί να αντιμετωπίσει σε βάθος και να επιλύσει τα προβλήματα… Ομοίως, με παρόμοιο τρόπο (διαρκής αναφορά στη ναυτοσύνη και στη ναυτική παράδοση, ιδιαίτερη αναφορά στις ελληνικές ικανότητες κλπ) φαίνεται πως αντιμετωπίζονται (χωρίς να επιλύονται…) τα περισσότερα ζητήματα (πχ πώς εκπληρώνει η χώρα τις υποχρεώσεις της προς την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική της ΕΕ και τι πρωτοβουλίες αναλαμβάνει).

Δ.4. Ελλειψη συνοχής μεταξύ των εσωτερικών δομών (ΛΣ και Γενικών Γραμματειών). Η συνεργασία μεταξύ των διαφόρων δομών-υπηρεσιών του υπουργείου δεν είναι εμπεδωμένη, ενώ παρουσιάστηκε το φαινόμενο κάποιες υπηρεσίες του να αγνοούν τι ακριβώς πράττουν άλλες υπηρεσίες του ιδίου υπουργείου και πως θα μπορούσαν να βοηθηθούν μεταξύ τους. Οι ασυγχρονίες που παρουσιάζονται θεραπεύονται σχεδόν αποκλειστικά με αξιοποίηση διοικητικών πόρων του ΛΣ, το οποίο βέβαια λειτουργεί εντός των αυστηρών πλαισίων του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα (ΣΠΚ). Με την πρακτική αυτή, μπορεί να επιτυγχανόταν η προσωρινή αντιμετώπιση πιεστικών αναγκών, ωστόσο η συγκεκριμένη πρακτική  (επέκτασης του στρατιωτικοποιημένης δομής έναντι της πολιτικής) ούτε ευνοεί την ομαλή ανάπτυξη των δομών του υπουργείου ούτε προφανώς ταιριάζει σε μια σύγχρονη πολιτεία, όπου η γενική τάση είναι να αποστρατιωτικοποιούνται/πολιτικοποιούνται οι κρατικές υπηρεσίες.   Επιπλέον, η προσωρινή αντιμετώπιση της πιεστικότητας κάποιων καταστάσεων δημιουργεί την εντύπωση επίλυσής τους με συνέπεια, την παράλειψη προγραμματισμού για τη ριζική αντιμετώπισή τους. 


ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ  ΝΑΥΤΙΚΩΝ 
Α ν α λ υ τ ι κ ό τ ε ρ α:
Μιλώντας με όρους Δημόσιας Πολιτικής, όπως απαιτούν οι οδηγίες του ΥΠΕΣΔΑ και η κατεύθυνση της ΕΕ («Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική»), στην αρμοδιότητα του υπουργείου προτείνεται να ανήκουν:
-Η διαμόρφωση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εθνικής Δημόσιας Πολιτικής για την ασφάλεια των θαλάσσιων συνόρων
-Η διαμόρφωση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εθνικής Δημόσιας Πολιτικής για την ακτοπλοοία
-Η διαμόρφωση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εθνικής Δημόσιας Πολιτικής για το σύστημα λιμένων της χώρας
-Η διαμόρφωση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εθνικής Δημόσιας Πολιτικής για την ποντοπόρο (εμπορική) ναυτιλία
-Η διαμόρφωση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εθνικής Δημόσιας Πολιτικής για την προστασία της ζωής-περιουσίας στη θάλασσα
-Η διαμόρφωση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εθνικής Δημόσιας Πολιτικής για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος
-Η διαμόρφωση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εθνικής Δημόσιας Πολιτικής για την αξιοποίηση των θαλάσσιων πόρων προς όφελος της εθνικής οικονομίας
-Η διαμόρφωση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εθνικής Δημόσιας Πολιτικής για την εξασφάλιση της ζωής και της ανάπτυξης των κοινωνιών που είναι εγκαταστημένες  στα νησιά του ελληνικού θαλάσσιου χώρου.

ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
·       Το αυτοτελές Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας διατηρείται ως έχει λόγω της υποχρέωσης από ν.4048/2012.
·       Τα γραφεία Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, Νομικού Συμβούλου και Επελεγκτικού Συνεδρίου και Δημοσίων Σχέσεων,  διατηρούνται, ως βασικές δομές κάθε υπουργείου.
·       Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων απαιτείται να επανεξετάσει τον ρόλο της, υπό το φως των νέων κατευθύνσεων (υπαγωγή πειθαρχικής διαδικασίας για ένστολους στην Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη).


ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ-ΕΛΑΚΤ (απ’ ευθείας στον Υπουργό, ως Ειδική Τομεακή Γραμματεία)
Κατάργηση ενός κλάδου και μείωσή του κατά 6 Διευθύνσεις (με 24 Τμήματα) που μεταβιβάζονται στις δομές πολιτικού χαρακτήρα, συν η ανακατονομή αρμοδιότητας μεταξύ Δ/νσης Ηλ.Διακυβέρνησης & Επικοινωνιών και του Τμήματος Ψηφιακής πολιτικής.
Ενδεχόμενη σύσταση Ανώτερης Περιφερειακής Διοίκησης

Σύνολο μονάδων Στρατιωτικού χαρακτήρα (κεντρική υπηρεσία):
 3 κλάδοι (ΓΔ), 14 Δ/νσεις και 60 Τμήματα

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Η υφιστάμενη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής  διατηρείται ως η βασική Γραμματεία του υπουργείου με τη θέση του σημερινού Γενικού Γραμματέα να μετατρέπεται σύντομα σε θέση Διοικητικού Γραμματέα (ν.4369/16). Στη ΓΓ υπάγονται 1 Δ/νση και 3 Γ.Δνσεις, ως εξής:
-Η Δ/νση Στρατηγικού Σχεδιασμού & Διακυβέρνησης, με
-Τμήμα Σχεδιασμού Πολιτικών (ρόλος του η πρόσληψη παντοειδών πληροφοριών από τις επιμέρους Βάσεις Δεδομένων του Υπουργείου, η περαιτέρω επεξεργασία τους και εντέλει, η παροχή προς την ηγεσία πληροφοριών/προτάσεων στρατηγικού χαρακτήρα)
-Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου
-Τμήμα Στατιστικής
-Τμήμα (ή Τμήματα) Ψηφιακής Πολιτικής
-Τμήμα Γεωχωρικών Δεδομένων (ρόλος του η συγκέντρωση και επεξεργασία πληροφοριών για το σύνολο του ελληνικού θαλάσσιου χώρου με χρήση συστημάτων GIS).

-Η Γενική Δ/νση Διοικητικών Οικονομικών Υπηρεσιών (με 4 Δ/σεις)
-Δ/νση Διοίκησης με τα κάτωθι τμήματα:
          -Τμήμα Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού
          -Τμήμα Σχέσεων Κράτους-πολίτη/επιχειρήσεων
-Τμήμα Οργάνωσης
-Τμήμα Γραμματείας
-Δ/νση Προϋπολογισμού με τα τμήματα:
          -Τμήμα Τακτικού Προϋπολογισμού & Στρατηγικής
          -Τμήμα Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων
          -Τμήμα Μητρώου Δεσμεύσεων
          -Τμήμα Εποπτευομένων Φορέων
-Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης με τα τμήματα:
          - Τμήμα Ελέγχου Δαπανών
          - Τμήμα Μισθοδοσίας & Ασφάλισης Προσωπικού ΛΣ
          - Τμήμα Διαχείρισης Πάγιας Προκαταβολής ΛΣ
          - Τμήμα Λοιπών Οικονομικών Θεμάτων
-Δ/νση Προμηθειών & Αποθηκών με τα τμήματα:
          - Τμήμα Προγραμματισμού Προμηθειών και Προδιαγραφών
- Τμήμα Υλοποίησης Προμηθειών
- Τμήμα Εποπτείας Αποθηκών
- Τμήμα Υλοποίησης Συμβάσεων (νέο)
Αυτοτελές Τμήμα Πληρωμών

-Η Γενική Δ/νση Ναυτιλιακής Πολιτικής (με 6 Δ/νσεις)
-Δ/νση Ποντοπόρου Ναυτιλίας,
          Τμήμα Ναυτιλιακής πολιτικής
          Τμήμα Ναυτιλιακών Εταιριών
          Τμήμα Ναυτιλιακών Οργανισμών και ΕΕ
          Τμήμα Μητρώων
-Δ/νση Εκπαίδευσης Ναυτικών,
          -Τμήμα Προγραμμάτων
          -Τμήμα Οργάνωσης και Λειτουργίας Σχολών ΕΝ
-Τμήμα Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης
-Τμήμα Αποδεικτικών Ν.Ικανότητας
-Δ/νση Ναυτικής Εργασίας
          -Τμήμα Στελέχωσης Πλοίων
          -Τμήμα Εργασιακών Σχέσεων
-Τμήμα Πειθαρχικού Ελέγχου
-Τμήμα Αναγνώρισης Θαλάσσιας Υπηρεσίας
-Δ/νση Θαλασσίων Συγκοινωνιών
-Τμήμα Διαχείρισης Δικτύου Ακτοπλοοίας
-Τμήμα Ανάθεσης Δημ.Υπηρεσίας & Ναυλολογίου
-Τμήμα Σχεδιασμού & Ανάπτυξης
-Δ/νση Μελετών & Κατασκευών Πλοίων
-Τμήμα Κατασκευής Ευστάθειας & Ενδιαίτησης
-Τμήμα Μηχανολογικών-Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων
-Τμήμα Πρόληψης Ρύπανσης
-Τμήμα Συντονισμού & Καταμέτρησης
-Δ/νση Επιθεώρησης Πλοίων
-Τμήμα Επιθεώρησης Κατασκευής & Ενδιαίτησης 
-Τμήμα Μηχανολογικών-Ηλεκτρολογικών Επιθεωρήσεων
-Τμήμα Συντονισμού & Εκδοσης Πιστοποιητικών
-Τμήμα Εξοπλισμού
-Τμήμα Μητρώου Πλοίων

-Η Γενική Δ/νση Αιγαίου, με 4 υφιστάμενες Διευθύνσεις:
-Δ/νση Διοίκησης & Νησιωτικής Πολιτικής
-Τμήμα Προσωπικού & Διοικητικής Μέριμνας
-Τμήμα Ελέγχου Ρήτρας Νησιωτικότητας
-Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης (το πρώην αυτοτελές)
-Τμήμα ΠΑΜ-ΠΣΕΑ
-Δ/νση Ανάπτυξης
-Τμήμα Προγραμματισμού
-Τμήμα Ενδονησιωτικών Επικοινωνιών-Μεταφορών
-Τμήμα Ευρωπαϊκών Πολιτικών
-Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών
-Τμήμα ΑΠΕ
-Τμήμα Υποδομών Υδρευσης
-Τμήμα Υποστήριξης Δήμων
-Δ/νση Πολιτισμού
-Τμήμα Τεκμηρίωσης-Προστασίας Αιγαιακού-Ιωνικού Πολιτισμού
-Τμήμα Προβολής & Εκδηλώσεων. 

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
-Η υφιστάμενη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων απαιτείται να επανεξετάσει τον ρόλο και τις αρμοδιότητές της, καθότι η σημερινή λειτουργία της, με υφιστάμενη μία Γενική Δ/νση (άρα έναν Γενικό Διευθυντή ως προϊστάμενο) και με την προοπτική σύντομης μετεξέλιξής της σε Ειδική Τομεακή Γραμματεία (άρα με Τομεακό Γραμματέα που θα επιλέγεται από το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών), φαίνεται ως περιττή υπερβολή.   

 Γενική Δ/νση Λιμενικής Πολιτικής & Επενδύσεων (με 4 Δ/νσεις)
-Δ/νση Λιμενικής Πολιτικής
          -Τμήμα Λιμενικής Πολιτικής
          -Τμήμα Εποπτείας …..Λιμένων
          -Τμήμα Οικονομικής Εκμετάλλευσης Λιμένων
-Δ/νση Υποδομών
          -Τμήμα Προγραμματισμού
-Τμήμα Μελετών
          -Τμήμα Εκτέλεσης Εργων
-Δ/νση Ναυτιλιακών Επενδύσεων
          -Τμήμα Ναυτιλικαών Επενδύσεων
          -Τμήμα Ναυπηγοεπισκευαστικών
          -Τμήμα Τουριστικών Επενδύσεων
          -Τμήμα Σκαφών Αναψυχής
-Διεύθυνση Πλοηγικής με τα τμήματα:
-Τμήμα Οργάνωσης
-Τμήμα Προϋπολογισμού ΚΠΥ
-Τμήμα Εκκαθάρισης Δαπανών
-Τμήμα Πλωτών Μέσων
και βέβαια, τη λειτουργία των κατά τόπους Πλοηγικών Σταθμών.


Σύνολο μονάδων πολιτικού χαρακτήρα:
4 Γ.Δ/νσεις, 19 Δ/νσεις και 73 (72+1αυτ) Τμήματα

limeniko-gr.blogspot.gr


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια