«Άχρηστα» αντικείμενα που απέφεραν κέρδη εκατομμυρίων στους εμπνευστές τους


Πολλοί από εμάς έχουμε διάφορες ιδέες, ανόητες ή όχι, αλλά μάλλον ελάχιστοι τις υλοποιούμε.

Οι εφευρέσεις που ακολουθούν, όμως, παρακάτω μπορεί να σε βάλουν σε σκέψεις καθώς πολλές από αυτές είναι εντελώς άχρηστες. Παρόλα αυτά, κατάφεραν να δώσουν στα άτομα που τις σκέφτηκαν πολλά εκατομμύρια μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.

1. Κίτρινες χαμογελαστές φατσούλες

Ο πατέρας του Charlie Ball, Harvey, ήταν ο πρώτος που ζωγράφισε αυτή τη γνωστή σε όλους φατσούλα για έναν πελάτη του. Κι όμως, αυτός ο άνθρωπος δεν κατάλαβε ποτέ τη δυνατότητα αυτής της ζωγραφιάς, με αποτέλεσμα να κερδίσει μόνο $2 από την πώλησή του.

Αυτοί που αντιλήφθηκαν τη δύναμη και την προοπτική αυτού του χαμόγελου ήταν τα αδέρφια Bernard και Murray Spain. Οι δυο τους αγόρασαν τα πνευματικά δικαιώματα αυτού του εικονιδίου και με το επίσης γνωστό σλόγκαν «Have a nice day» άρχισαν να φτιάχνουν το σχέδιο σε ότι κι αν έβρισκαν. Γρήγορα έγινε δημοφιλές σε όλο τον κόσμο, ενώ η τάση του κορυφώθηκε γύρω στο 1971.

Το 2000 τα αδέρφια πούλησαν την επιχείρησή τους στην εταιρεία Dollar Tree έναντι $500 εκατομμυρίων.

2. Pet Rock (Κατοικίδιο Πέτρα)

Τι θα έλεγες σε κάποιον αν σου πρότεινε να πουλήσεις πέτρες; Σίγουρα θα τον περνούσες για τρελό. Ο Gary Dahl, όμως, κατάφερε να κερδίσει $15 εκατομμύρια μέσα σε 6 μόνο μήνες από την κυκλοφορία του προϊόντος του. Ποιο ήταν το προϊόν του; Να πουλήσει πέτρες μέσα σε ένα στρώμα από άχυρο.


Άρχισε να πουλάει τις πέτρες του ως κατοικίδια για τα οποία δε θα χρειαστεί ιδιαίτερος κόπος για να τα φροντίσεις. Παράλληλα, πουλούσε μαζί τους ένα εγχειρίδιο για να εκπαιδεύσεις το «κατοικίδιό» σου, καθώς κι ένα κουτί από χαρτόνι ως μέσο για να το μεταφέρεις. Οι πέτρες έγιναν ανάρπαστες και αποτέλεσαν την τελευταία τάση της μόδας.

3. Εφαρμογή iFart

Ο Joel Comm βρίσκεται πίσω από αυτή την περίεργη εφαρμογή για το iPhone. Πρόκειται για μια εφαρμογή η οποία περιλαμβάνει 26 ήχους που θυμίζουν τα αέρια που βγάζει το σώμα μας.

Ο Joel πίστευε ότι οι χρήστες θα πλήρωναν $0.99 για να κατεβάσουν αυτή την εφαρμογή στο τηλέφωνό τους και είχε όντως δίκιο. Η εφαρμογή κατέβηκε στα κινητά 113.885 φορές μέσα σε δύο μόλις εβδομάδες από την κυκλοφορία της. Μέχρι και σήμερα αυτός και η εταιρεία του έχουν βγάλει περίπου $400K.

4. Μαγικό ελατήριο

Ο Richard James ανακάλυψε αυτό το παιχνίδι κατά λάθος, όταν του έπεσε ένα ελατήριο από τα χέρια και το είδε να κυλάει προς τα κάτω.


Το 1945 ο James παρουσίασε το παιχνίδι στη Φιλαδέλφεια στο Gimbals. Μέσα σε 90 μόνο λεπτά είχε πουλήσει 400 παιχνίδια. Τα κέρδη του σύντομα έφτασαν τα $250 εκατομμύρια.

5. Χλαπάτσα

Ο Ken Hakuta θα πρέπει να ευγνωμονεί για πολύ καιρό τη μητέρα του, η οποία του έδωσε την ιδέα γι’ αυτό το προϊόν. Όταν η μητέρα του πήγε ταξίδι στην Κίνα, του έφερε ως ενθύμιο μια χλαπάτσα. Ο Ken εντυπωσιάστηκε από το παιχνίδι και αποφάσισε να αγοράσει τα δικαιώματα του προϊόντος έναντι $100.000.

Στην αρχή οι πωλήσεις του δεν πήγαιναν καθόλου καλά μέχρι τη στιγμή που ένας δημοσιογράφος αναφέρθηκε στο προϊόν. Αυτή ήταν και η αρχή της διάδοσης του προϊόντος. Μέσα σε λίγους μόνο μήνες κατάφερε να πουλήσει πάνω από 240 εκατομμύρια προϊόντα και ο Ken κέρδισε περίπου $80 εκατομμύρια.

6. Beanie Babies

Γέμισε ένα τσουβαλάκι με φασόλια, φτιάξε χνουδωτά αυτιά, δώσε ένα χαριτωμένο όνομα στη δημιουργία σου και έχεις αμέσως ένα παιχνίδι πιο δημοφιλές ακόμη και από τη Hasbro και τη Mattel. Τα Beanie Babies πούλησαν 30000 προϊόντα από την πρώτη κιόλας επίδειξη στην Ατλάντα.


Ο Ty Warner, ο εμπνευστής της ιδέας, δεν διαφήμισε ποτέ το παιχνίδι αυτό και δεν το πούλησε σε γνωστές εταιρείες παιχνιδιών. Με αυτό τον τρόπο έκανε το προϊόν του περιζήτητο αλλά και πιο δύσκολο να αποκτηθεί. Μέσα σε ένα χρόνο κατάφερε να κερδίσει $700 εκατομμύρια.

7. Doggles

Υπάρχουν αμέτρητα αξεσουάρ για ζώα στις μέρες μας. Γιατί, λοιπόν, να μην υπάρχουν και τα γυαλιά για σκύλους;

Όσο περίεργο κι αν σου φαίνεται, τα Doggles διαδόθηκαν άμεσα και η εταιρεία διαφημίστηκε ακόμη και στο CNN, στο The Today Show και στο National Geographic. Πλέον, το Facebook αποτελεί ακόμη έναν τρόπο με τον οποίο προωθείται το προϊόν.

8. Tamagotchi

Αυτό το παιχνίδι σίγουρα το έχεις ακούσει (μπορεί να το έχεις παίξει κιόλας!). Πρόκειται για μια συσκευή προσομοίωσης στο οποίο φρόντιζες εικονικά ένα ζώο. Πουλήθηκαν περισσότερα από 70 εκατομμύρια συσκευές και αποτελούσε ιδανικό δώρο για μικρούς και μεγάλους που δεν ήταν ικανοί να φροντίσουν ένα πραγματικό ζώο. Έγινε τόσο δημοφιλές που κάποια στιγμή κατάφερε να πουλάει 1 προϊόν κάθε δευτερόλεπτο!

9. Βραχιόλια Slap


Υπήρξε άτομο που δεν λάτρεψε αυτά τα βραχιόλια; Πολλοί από εμάς είχαν τουλάχιστον πέντε και τα βάζαμε στο χέρι μας όλα μαζί. Ο Stuart Andrews στάθηκε πολύ τυχερός με αυτή την ιδέα που είχε. Μόνο το 1990, τα βραχιόλια αυτά υπολογίζεται ότι έφεραν κέρδη $6-8 εκατομμυρίων.
Πηγή: aggouria.net