Κοιμάστε λίγο; Δείτε τι πρέπει να προσέχετε


Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κοιμούνται λιγότερες από εφτά ώρες το βράδυ σε καθημερινή βάση. Ο λίγος ύπνος συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη, σύμφωνα με έρευνες.

Τώρα βρετανοί επιστήμονες προειδοποιούν ότι όσοι κοιμούνται λιγότερο από επτά ώρες το βράδυ καταναλώνουν περισσότερο φαγητό στη διάρκεια της ημέρας.

Αναλύοντας συνδυαστικά τα ευρήματα προγενέστερων μελετών ανακάλυψαν πως όσοι δεν ξεκουράζονται επαρκώς, καταναλώνουν σε καθημερινή βάση 385 θερμίδες περισσότερες απ’ ό,τι όσοι κοιμούνται όσο χρειάζεται ο οργανισμός τους.

Οι θερμίδες αυτές αντιστοιχούν σε 5 φέτες άσπρο ψωμί φούρνου ή 6 φέτες ψωμί σικάλεως ή σε ένα σουβλάκι με λαδωμένη πίτα και χοιρινό καλαμάκι την ημέρα!

Οι ερευνητές από το King’s College του Λονδίνου λένε ότι η έλλειψη ύπνου διαταράσσει το βιολογικό ρολόι με συνέπεια να επηρεάζεται η ισορροπία των ορμονών γκρελίνη και λεπτίνη.

Η γκρελίνη παράγεται στο πεπτικό σύστημα και ανοίγει τη όρεξη, ενώ η λεπτίνη παράγεται από τα λιπώδη κύτταρα του σώματος και δίνει το μήνυμα κορεσμού της πείνας.

Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου οδηγεί σε μεγαλύτερη ενεργοποίηση των περιοχών του εγκεφάλου που σχετίζονται με τα αισθήματα επιβράβευσης όταν τρώμε.

Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην Ευρωπαϊκή Επιθεώρηση Κλινικής Διατροφής (EJCN).

Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι η έλλειψη ύπνου ασκεί σημαντικές επιδράσεις στην υγεία και καμία από αυτές δεν είναι θετική.

Έχει βρεθεί ότι μόλις μία εβδομάδα λιγοστού ύπνου (κάτω από 6 ώρες κάθε βράδυ) είναι αρκετή για να επηρεαστεί η λειτουργία περισσότερων από 700 γονιδίων, καθώς και οι επιδόσεις στις καθημερινές δραστηριότητες, η προσοχή και η μακροπρόθεσμη μνήμη.

Επιπλέον, ενθαρρύνει τη χρήση ουσιών και αλκοόλ και ανοίγει το δρόμο στην εξάντληση, το άγχος, τη σύγχυση, το θυμό, τις παρορμητικές συμπεριφορές, τη ριψοκίνδυνη συμπεριφορά, την υπέρταση, τη μειωμένη ανοσολογική λειτουργία, το στρες και πολλά άλλα δεινά.



Πηγή: tanea.gr