Οι «καλοί» και οι «κακοί» υδατάνθρακες


Οι υδατάνθρακες αποτελούν αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό κομμάτι της διατροφής μας!

Αν και κατά καιρούς έχουν ενοχοποιηθεί κυρίως από τις δίαιτες- εξπρές, χωρίς αυτούς ο οργανισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει. Στο σημείο αυτό οι επιστήμονες καθιστούν σαφές ότι δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες ίδιοι! Υπάρχουν οι «καλοί» και οι «κακοί».

Οι «καλοί»

Πλέον όλο και περισσότερες επιστημονικές έρευνες αναφέρουν ότι οι υδατάνθρακες είναι η βασική πηγή ενέργειας του οργανισμού και γι’ αυτό δεν θα πρέπει να τους παραλείπουμε ποτέ από τη διατροφή μας.

Ο διαχωρισμός τους οφείλεται στη χημική τους σύσταση και στον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας τους επεξεργάζεται.

Στην κατηγορία των καλών υδατανθράκων περιλαμβάνονται τα: δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως, ρύζι με φλοιό πλιγούρι και άλλα. Μάλιστα οι υδατάνθρακες αυτοί εκτός από τις φυτικές ίνες που περιέχουν βοηθούν και στην απώλεια κιλών.

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα απέδειξε ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερο φύτρο σιταριού, καστανό ρύζι, μαύρο ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως είχαν 49% χαμηλότερο κίνδυνο να πάρουν επιπλέον κιλά σε σύγκριση με εκείνες που έτρωγαν λευκό ψωμί και ντόνατς.

Οι υδατάνθρακες που καλό είναι να περιορίσετε στη διατροφή σας είναι οι εξής:

  • Αναψυκτικά
  • Καραμέλες
  • Σιρόπια του εμπορίου
  • Ζάχαρη
  • Λευκό ρύζι, λευκό ψωμί και λευκά ζυμαρικά
  • Πατάτες
  • Αρτοποιήματα και γλυκά


Πηγή: healthreport.gr