Ticker

6/recent/ticker-posts

728x90

Flat out! Τα 10 πιο γρήγορα αυτοκίνητα το 2016 σύμφωνα με το Drive


Τα πράγματα όσο πάνε γίνονται και πιο δύσκολα για τους ανθρώπους μας που μετράνε τις επιδόσεις των αυτοκινήτων.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια σε σπάνιες περιπτώσεις τα V-box έδειχναν νούμερα κάτω από έξι δευτερόλεπτα και σε ελάχιστες βλέπαμε 0-100 km/h σε κάτω από πέντε. Τη χρονιά που μας πέρασε συνολικά επτά αυτοκίνητα άγγιξαν ή έσπασαν το φράγμα των πέντε δευτερολέπτων και τρία από αυτά κατέβηκαν κάτω από τα τέσσερα δευτερόλεπτα. Από αυτά μόνο τρία μπορούν να θεωρηθούν σούπερκαρ και μάλιστα με μια πιο διασταλτική ερμηνεία του όρου. Όπως καταλαβαίνετε η διαδικασία απαιτεί πολλά κότσια, αλλά τελικά οι μετρήσεις των επιδόσεων είναι ένα από τα βασικά συστατικά που κάνουν μια δοκιμή πραγματικά ολοκληρωμένη και όσο το δυνατόν αντικειμενική. Ιδού λοιπόν τα 10 καλύτερα του 2016 με την ευχή και το 2017 να είναι το ίδιο γρήγορο.

10. BMW X4 xDrive M40i 0-100 km/h σε 5,0”


Ποιος να μας το έλεγε ότι μέσα στη δεκάδα των πιο γρήγορων αυτοκινήτων που μετρήσαμε θα υπάρχει ένα SUV. Και δεν είναι το μόνο, όπως θα δείτε πιο κάτω... Η Χ4 Μ40i είναι ένα θηρίο 1.890 κιλών που επιταχύνει σαν διάολος, με έναν ήχο που ταιριάζει επίσης σε διάολο και 360 υπετροφοδοτούμενους ίππους να τη σπρώχνουν στα 100 km/h από στάση σε μόλις 5,0” (μόλις 0,1” πιο αργά από την εργοστασιακή τιμή). Σε σχέση με τα επόμενα τρία αυτοκίνητα που ακολουθούν με ίδιο χρόνο για το 0-100, η X4 αναπόφευκτα είναι πιο αργή, τόσο στο 400άρι όσο και στο χιλιόμετρο. Δεν παύει όμως να είναι ένα εντυπωσιακά γρήγορο αυτοκίνητο, ειδικά σε σχέση με τον όγκο και το χαρακτήρα της..

9. Ford Focus RS 0-100 km/h σε 5,0”


Το περιμέναμε καιρό αυτό το Focus και μας ενθουσίασε σε όλα, εκτός από τις επιδόσεις. Όχι ότι ξερό 5,0” για το 0-100 km/h είναι κακό, αλλά τελικά δεν καταφέραμε να πιάσουμε την εργοστασιακή τιμή των 4,7” και σε γενικές γραμμές, όπως διαπιστώσαμε όσοι το οδηγήσαμε οι 350 PS που προέρχονται από τον 2,3 κινητήρα τούρμπο δεν «εκρήγνυνται» με τον τρόπο που θα ανέμενες. Ίσως να παίζει ρόλο σε αυτό και το σχετικά μεγάλο βάρος των 1.560 kg. Όλα αυτά πάντως ξεχνιούνται μονομιάς μόλις αντικρίσεις το πρώτο στροφιλίκι. Εκεί θα διαπιστώσεις ότι το Focus RS δεν έχει ταίρι.

8. Ford Mustang Fastback GT 5.0 V8 0-100 km/h σε 5,0”


Αυτό το απόλυτο αμερικανικό σύμβολο με τον θηριώδη 5λιτρο V8 των 421 PS αποδεικνύει ακόμα ότι όσο καλοί κι αν γίνουν οι κινητήρες τούρμπο there is no substitute for cubic inches. Η επιτάχυνση προκαλείδέος. Δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις όταν λίγο πριν έχεις δει τη ζυγαριά να γράφει 1.710 kg. Κάνει 0-100 σε 5” ξερό (δύο δέκατα πάνω από την επίσημη μέτρηση), πιάνει τα 160 km/h σε 10,6”, βγαίνει από το400άρι σε 13,2” με 180,8 km/h και από το χιλιόμετρο σε 23,6” με 232 km/h. Για να μην πολυλογούμε, τα νούμερα είναι επιπέδου προηγούμενης M3, της V8 με τους 420 ίππους. Που κόστιζε περισσότερα απόεκατό χιλιάρικα. Παρά το βάρος της η 5λιτρη Mustang σταματάει σε 38,3 μέτρα από τα 100 km/h.

7. Jaguar F-Type Coupé 0-100 km/h σε 5,0”


Παρόλο που κάνει τον ίδιο ακριβώς χρόνο με τη Mustang, αυτό το πανέμορφο κουπέ της Jaguar κατατάσσεται μία θέση πιο πάνω επειδή είναι ελάχιστα πιο γρήγορο με 41 ίππους λιγότερους και μόλις 20 κιλά λιγότερα επίσης. Κι όταν λέμε ελάχιστα πιο γρήγορο το εννοούμε. Στο 0-160 km/h η F-Type βγαίνει σε 10,5” ενώ η Mustang σε 10,6”. Στο 400άρι από στάση η διαφορά είναι πάλι 0,1” υπέρ της F-type (13,1 έναντι 13,2”) ενώ στο χιλιόμετρο έχουν και τα δύο την ίδια ταχύτητα εξόδου (232,4 km/h), αλλά η Jag είναι 0,2” πιο γρήγορη (23,4 αντί 23,6” της Mustang). Σε αυτό βοηθά και το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο, αλλά και ο 3λιτρος V6 με τον μηχανικό υπερτροφοδότη. Η Jaguar ανακοινώνει εργοστασιακό 0-100 km/h σε 4,9”.


6. Audi RS Q3 S tronic 0-100 km/h σε 4,7”


Κι όμως ιδού άλλο ένα SUV και μάλιστα στην έκτη θέση της κατάταξης. Μάλιστα το RS Q3 είναι πολύ πιο low profile από την BMW X4. Μέχρι να το ακούσεις ή να το δεις να επιταχύνει. Ή ακόμα καλύτερα να είσαι ο ίδιος που πατά το γκάζι. Ο 2,5λιτρος 5κύλινδρος TFSI ανέβηκε από τους 310 στους 340 ίππους μεταξύ 5.300-6.700 rpm και η ροπή στα 45,9 kgm από τις 1.600 έως τις 5.300 rpm. Όσο για τις επιδόσεις, είναι σχεδόν απίστευτες: Τα 1.660 kg του RS Q3 κάνουν 0-100 km/h σε 4,7”, 30-50 km/h σε 0,9”, 110-140 km/h σε 3,3" και βγαίνουν από το χιλιόμετρο σε 24,2” με 214 km/h. Και ήμασταν και ένα δέκατο καλύτεροι από την εργοστασιακή τιμή. Η επιτάχυνση είναι πραγματικά αδυσώπητη και, πέραν του μοτέρ, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο S tronic. Με άλλα λόγια, αν είστε ιδιοκτήτης εργοστασιακού GTi και το πετύχετε πουθενά στο δρόμο, κάντε καλύτερα ότι μιλάτε στο τηλέφωνο...

5. Mercedes-AMG A 45 0-100 km/h σε 4,3”


Πρόκειται για το ισχυρότερο 4κύλινδρο μοντέλο στον κόσμο. Και με 4,3” για το 0-100 km/h θα ήταν και το γρηγορότερο, αν δεν υπήρχε το Audi RS3, όπως θα δείτε πιο κάτω. Αλλά και πάλι τι μοτέρ! Με άμεσο ψεκασμό 200 bar και σοφιστικέ έλεγχο της αναπνοής με μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων και χρονισμό εκκεντροφόρων. Με αναβαθμισμένη ιπποδύναμη στους 380 PS, από «μόλις» 360 PS που είχε η προηγούμενη. Από την οποία είναι μάλιστα σημαντικά πιο γρήγορη (4,7” ήθελε εκείνη για το 0-100 km/h) όχι μόνο στο 0-100, αλλά σε όλες τις μετρήσεις. Ο χρόνος της A 45 είναι σχεδόν απίστευτος και δείχνει πόσο πολύ έχουν αλλάξει οι συσχετισμοί. Ακόμα πιο συγκλονιστικά όμως είναι τα μόλις 34,9 μέτρα που χρειάζεται για ακινητοποίηση, η δεύτερη καλύτερη μετά της Porsche 911.


4. Audi RS3 Sportback S tronic 0-100 km/h σε 4,0”


Κοιτάζαμε τις επιδόσεις και δεν το πιστεύαμε. Γι' αυτό και τις ξανακάναμε, μέχρι να βεβαιωθούμε. Είναι με μια λέξη ασύλληπτες. Ο 5κύλινδρος 2,5λιτρος ανεβάζει έως και 1,3 bar και αποδίδει 47,4 kgm από τις 1.625-5.500 rpm και 367 ίππους από τις 5.500 έως και τις 6.800 rpm εκτοξεύοντας τα 1.560 kg του RS3. Εκμεταλλευόμενο και την τελευταία σταγόνα πρόσφυσης, ελέω τετρακίνησης, το RS3 κάνει με άνεση τα 0-100 km/h σε ένα ξερό 4άρι, τα 0-200 km/h σε 15,4”, ενώ βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 22,6” με 231,4 km/h και την αίσθηση ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να ανεβάζει. Αντίστοιχα εντυπωσιακές αλλά και γραμμικές είναι οι ρεπρίζ, με 2” για τα 80-110 km/h και 2,5” για τα 110-140 km/h. Είναι ο ορισμός αυτού που λένε: «το γκάζι της αρκούδας».


3. Mercedes-AMG GT S 0-100 km/h σε 3,8”


Η Mercedes-AMG GT S είναι ένα αυτοκίνητο που θα γίνει σχεδόν σίγουρα ένα future classic. Οι τεχνικές προδιαγραφές σοκάρουν. Είναι ένα πραγματικό σούπερκαρ, από αυτά που ονειρεύεσαι να οδηγήσεις από τη στιγμή που θα δεις την πρώτη φωτογραφία. Αλλά δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο θέλεις να το μετρήσεις. Διαβάζεις τα specs και ιδρώνεις: 4λιτρος V8 Biturbo που συνδυάζεται με 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στην έκδοση αποδίδει 510 ίππους και 66,3 kgm ροπής. Μ’ αυτά και μ’ αυτά χρειάζεται μόλις 3,8” για τα 100 km/h από στάση με το χιλιόμετρο να τελειώνει σε μόλις 20,7” με ταχύτητα εξόδου 260 km/h. Η αίσθηση επιτάχυνσης είναι συγκλονιστική, αλλά το ίδιο εντυπωσιακή είναι και η σιγουριά που σου δίνει το πλαίσιο. Παρόλα αυτά, don’t try this at home
2. Porsche 911 Carrera S PDK 0-100 km/h σε 3,7”


Αν λάβουμε υπόψη τις συνολικές μετρήσεις η ανανεωμένη 991 με τον νέο 3λιτρο κινητήρα boxer, ο οποίος είναι πλέον υπερτροφοδοτούμενος, θα έπρεπε να βρίσκεται στη θέση της AMG GT S. Διότι συνολικάη Mercedes είναι σαφώς πιο γρήγορη. Είναι όμως όπως η ομάδα που συνολικά είναι καλύτερη, αλλάχάνει από ένα γκολ στην αντεπίθεση. Η Carrera S λοιπόν, με τους 420 ίππους της, τα 51 κιλά ροπής της και τα 130 λιγότερα κιλά που κουβαλάει στην πλάτη της (1.540 kg), καταφέρνει να κάνει καλύτερη εκκίνηση και να ξεπεράσει την AMG GT κατά ένα δέκατο, πετυχαίνοντας ένα εκπληκτικό 3,7” για τα 0-100 km/h. Ο χρόνος που έγραψαν τα V-box είναι μάλιστα κατά τέσσερα δέκατα καλύτερος από τον εργοστασιακό. Από εκεί και πέρα βέβαια υποχωρεί μπροστά στο μεγαλείο του διτούρμπινου V8 της AMG, αλλά ο χρόνος έγραψε. Εκεί ωστόσο που μας αποτελείωσε ήταν στη μέτρηση των φρένων, τα οποία είναι πραγματικά αλεξίπτωτα, καταφέρνοντας να την ακινητοποιήσουν από τα 100 km/h στο εξωπραγματικό νούμερο των 33 μέτρων.

1. Audi R8 5.2 V10 S tronic 0-100 km/h σε 3,1”


Το κορυφαίο σούπερκαρ που οδηγήσαμε στην Ελλάδα από κάθε άποψη. Έστειλε τα V-box για βρούβες στις μετρήσεις, γράφοντας ένα εξωγήινο 3,1” για το 0-100 km/h και τα ξαναέστειλε για ραδίκια στην πίστα των Σερρώνσπάζοντας το ρεκόρ της Ferrari 430 (1’ 30” 80) με 1’ 29” 60. To R8 με τον εκπληκτικό ατμοσφαιρικό V10 των 5,2 λίτρων αποδίδει 540 ίππους στις 8.250 rpm και 55,1 kgm στις 6.500 rpm και είναι φυσικά τετρακίνητο. Στην εκκίνηση νιώθεις κυριολεκτικά την άσφαλτο να διπλώνει κάτω από τις ρόδες του, αλλά είναι η απίστευτη ώθηση που νιώθεις σε όλο το φάσμα των στροφών που κάνει τις παλάμες σου να ιδρώνουν. Δείτε: 0-200 km/h σε 10,2”, 0-400 m σε 10,9”χιλιόμετρο σε 20,1” με ταχύτητα εξόδου 261 km/h. Όσο για τις ρεπρίζ: 80-110 km/h με 3η σε 1,9” και 110-140 km/h με 4η σε 2,7”. Κι όλα αυτά με ελαφρώς ταλαιπωρημένα λάστιχα. Γι' αυτό μάλλον και η απόσταση των 36,5 μέτρων για ακινητοποίηση από τα 100 km/h δεν ήταν η αναμενόμενη. Πρόκειται για τον αδιαφιλονίκητο κυρίαρχο των επιδόσεων μέχρι σήμερα.
drive.gr











Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια