Τι πρέπει να τρώμε πριν και μετά το γυμναστήριο;


«Νους υγιής εν σώματι υγιεί» έλεγαν οι αρχαίοι υμών πρόγονοι, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία όχι μόνο στην πνευματική καλλιέργεια, αλλά και στη φροντίδα του σώματός μας.

Για να αποκτήσουμε, όμως, το σώμα των ονείρων μας δεν φτάνει μόνο η γυμναστική. Πρέπει να προσέξουμε και το τι τρώμε πριν αλλά και μετά το γυμναστήριο για να έχουμε άμεσα αποτελέσματα. Σίγουρα υπάρχουν διάφορα φαγητά που λατρεύουμε αλλά δεν είναι όλα κατάλληλα όταν προσπαθούμε να χάσουμε κιλά και να φτιάξουμε το ιδανικό σώμα.

Αυτό που χρειαζόμαστε πριν από την προπόνηση στο γυμναστήριο είναι να δώσουμε στον οργανισμό μας την απαραίτητη ώθηση για να μπορέσουμε να βγάλουμε εις πέρας τις ασκήσεις. Μετά το γυμναστήριο βέβαια θα χρειαστούμε κάτι που θα βοηθήσει το σώμα μας να αναπληρώσει τις χαμένες του πρωτεΐνες και ουσίες.

 Φαγητά για πριν το γυμναστήριο

1. Φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα
Το φυστικοβούτυρο παρέχει 8 γραμμάρια πρωτεϊνών και όσο λίπος χρειάζεται για να ενισχυθεί η τεστοστερόνη λίγο πριν το γυμναστήριο. Παράλληλα, η μαρμελάδα και το ψωμί σου δίνουν όλη εκείνη την ενέργεια που θα χρειαστείς για να τελειώσεις την προπόνησή σου. Επέλεξε να προσθέσεις και λίγη μπανάνα στο σάντουιτς, καθώς το κάλιο μπορεί να σε βοηθήσει να αποφύγεις τις κράμπες.

2. Γλυκά
Κι όμως, μπορείς να φας γλυκά 15-30 λεπτά πριν την προπόνησή σου. Όταν σηκώνεις βάρη, πάνω από 50 γραμμάρια υδατανθράκων καίγονται. Γι’ αυτό το λόγο είναι καλό να έχεις τα επίπεδα των γλυκογόνων σου αυξημένα για να έχεις καλύτερη απόδοση και να μην κουραστείς πολύ γρήγορα.

3. Φρουτοσαλάτα με αβοκάντο και κινόα
Η ζάχαρη που υπάρχει στα φρούτα θα σου δώσει την ενέργεια που χρειάζεσαι ενώ η κινόα θα διατηρήσει τα επίπεδα της ινσουλίνης σε καλό επίπεδο. Το αβοκάντο, από την άλλη, θα δώσει στο σώμα σου όλα εκείνα τα απαραίτητα λιπαρά που χρειάζεσαι και θα αποτρέψει τις φλεγμονές.

4. Smoothies με πρωτεΐνες
Ένα ποτό με πρωτεΐνες είναι ο καλύτερος τρόπος να γεμίσεις τις μπαταρίες σου, ενώ παράλληλα φτιάχνεται εύκολα και γρήγορα. Αν θέλεις κάτι διαφορετικό, θα σου πρότεινα να προσθέσεις πιπέρι καγιέν καθώς περιέχει καψαϊκίνη, μια ένωση που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της ενέργειας σου και να μειώσει το λίπος σου. 

Φαγητά για μετά το γυμναστήριο

1. Σολομός και ψητά λαχανικά
Μόλις τελειώσεις την προπόνησή σου στο γυμναστήριο, το σώμα σου θα ζητάει πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά. Η άπαχη πρωτεΐνη που υπάρχει στο σολομό δίνει την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζονται οι μυς σου ενώ τα λαχανικά αναπληρώνουν το γλυκογόνο στον οργανισμό σου.

2. Σοκολατούχο γάλα
Θυμάσαι όταν ήσουν μικρός που η μαμά σου έδινε κάθε πρωί να πιεις σοκολατούχο γάλα; Μάλλον κάτι ήξερε! Το σοκολατούχο γάλα έχει νερό, πρωτεΐνες και ζάχαρη – ότι ακριβώς χρειάζεται το σώμα σου μετά από έντονη γυμναστική.

3. Σάντουιτς με τόνο και σαλάτα
Ο τόνος είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες και Ω-3 λιπαρά οξέα και αποτελεί το ιδανικό γεύμα μετά το γυμναστήριο. Προτίμησε τον τόνο που είναι σε νερό και όχι σε λάδι, καθώς τα Ω-3 λιπαρά δεν χάνονται όταν στραγγίζεις τον τόνο.


Πηγή: the-man.gr