Επηρεάζει το χρώμα τις καταναλωτικές μας συμπεριφορές;





Το χρώμα είναι σημείο αναφοράς για μερικά πράγματα. Όπως, το γρασίδι είναι πράσινο και η μπανάνα κίτρινη, έτσι και τα διάφορα εμπορικά σήματα έχουν τα χρώματά τους.

Η coca-cola είναι κόκκινη, το google είναι πολύχρωμο και το facebook μπλε.

Βέβαια, το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει το συγκεκριμένο χρώμα, γιατί ο ιδρυτής του (Mark Zuckerberg) δεν μπορεί να ξεχωρίσει το κόκκινο και το πράσινο, λόγω αχρωματοψίας. Γι΄ αυτό, επέλεξε το μπλε που διακρίνει καλύτερα και είναι το μόνο που τον γεμίζει, σύμφωνα με τα λεγόμενά του.

Τι γίνεται, όμως, με τα υπόλοιπα κορυφαία brands; Αν νομίζεις, πως τυχαία έχουν αυτό το χρώμα και όχι κάποιο άλλο τότε γελιέσαι! Η επιλογή των χρωμάτων στο marketing είναι ολόκληρη επιστήμη και το καθένα απ' αυτά επηρεάζει διαφορετικά την ψυχολογία του πελάτη.

Μπλε για εμπιστοσύνη
Είναι ένα χρώμα που απευθύνεται, κυρίως, σε άντρες. Συμβολίζει τη δύναμη, την εμπιστοσύνη και τη σταθερότητα. Γενικότερα, σου δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας και γαλήνης, αφού το ανθρώπινο μυαλό το συνδέει με το χρώμα του ουρανού.

 

Κόκκινο για ταχύτητα
Ένα χρώμα που σου προκαλεί έντονα συναισθήματα. Σου φτιάχνει τη διάθεση και ανεβάζει τους παλμούς στον οργανισμό σου, αφού ταυτίζεται με την κυκλοφορία του αίματος. Γι' αυτό είναι παράλληλα και χρώμα του έρωτα και του πάθους. Υποδηλώνει ενεργητικότητα και προκαλεί μια επαναστατική διάθεση.

 


Κίτρινο για αισιοδοξία
Μια απόχρωση που σε κρατάει σε εγρήγορση. Συνδέεται με την οργάνωση και την αισιοδοξία. Αυτό, το χρώμα το αγαπάνε οι ισχυρές προσωπικότητες, επειδή ταυτίζεται με την επιτυχία. Βέβαια, η χρήση του σε υπερβολικά επίπεδα μπορεί να προκαλέσει άγχος στον πελάτη.

 



Πράσινο για τη φύση
Το χρώμα της φρεσκάδας και του περιβάλλοντος. Συμβολίζει τη γονιμότητα και τον πλούτο, ενώ, υποσυνείδητα σχετίζεται με την καλή υγεία. Χρησιμοποιείται συχνά στα καταστήματα, επειδή χαλαρώνει το μάτι του επισκέπτη.

 



Μοβ για φινέτσα
Το χρώμα της πολυτέλειας, της καλαισθησίας και της κομψότητας. Λέγεται πως ηρεμεί τα νεύρα και ότι σχετίζεται με τη δημιουργικότητα. Δίνει έναν αέρα μυστηρίου και είναι η καλύτερη επιλογή για τις φιλόδοξες επιχειρήσεις.

 




Πορτοκαλί για ενέργεια
Είναι ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό χρώμα. Συνδέεται με την αυτοπεποίθηση και τη φιλική διάθεση. Παραπέμπει στην κοινωνικότητα και χρησιμοποιείται στην περίπτωση που θέλεις να τραβήξεις την προσοχή όσων κάνουν παρορμητικές αγορές. Το επιλέγουν όμως και εταιρίες που εστιάζουν στην πρωτοπορία.






Πολυχρωμία για πολλαπλά μηνύματα
Δεν είναι τυχαίο, ότι μεγάλες εταιρίες επιλέγουν διάφορα χρώματα για το σήμα τους. Ο συνδυασμός των χρωμάτων μας βάζει στη διαδικασία να σκεφτούμε υποσυνείδητα τι αντιπροσωπεύει το κάθε χρώμα. Αυτό, γιατί ο εγκέφαλος μας συνδέει τα βασικά χρώματα με πολλές έννοιες, ταυτόχρονα. Και εμείς μπορούμε με τη σειρά μας να καταλάβουμε ότι ένα τέτοιο λογότυπο ταυτίζεται με πολλαπλές παροχές.


Απουσία χρώματος
Υπάρχουν βέβαια και πολύ γνωστά λογότυπα με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους την απουσία χρώματος. Είναι μια επιλογή αρκετά συνηθισμένη, που κοντεύει να γίνει «τάση», αφού προσφέρει τη δυνατότητα συνδυασμού, μέσα από έντονες αντιθέσεις με άλλα συνοδευτικά χρώματα που «τραβάνε» το μάτι. Έτσι, προτιμάται το λευκό για ουδετερότητα και ισορροπία και το μαύρο για υψηλή ποιότητα και τεχνολογία.

Καταλήγοντας, κάθε χρώμα επιδρά διαφορετικά στην ψυχολογία του καταναλωτή. Συνεπώς, όπως επηρεαζόμαστε από τα χρώματα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο επηρεαζόμαστε και από τα αντίστοιχα λογότυπα.


Πηγή: readmore.gr