Θέλετε να κοιμάστε συνέχεια; Δείτε τι φταίει


Ο καλός και ποιοτικός ύπνος μας ξεκουράζει και μας κάνει να αισθανόμαστε ανανεωμένοι. Σίγουρα όλοι οι άνθρωποι δεν έχουν ανάγκη τις ίδιες ώρες ύπνου για να ανακτήσουμε τις δυνάμεις μας, ωστόσο οι ειδικοί συνιστούν περίπου επτά με οκτώ ώρες ύπνου για τους ενήλικες. Δυστυχώς, σε κάποιους από εμάς, οι αυξημένες υποχρεώσεις συχνά δεν μας επιτρέπουν να κοιμηθούμε τόσο. Από την άλλη, ορισμένοι άνθρωποι κοιμούνται περισσότερο από εννέα ώρες κάθε βράδυ.

Τόσο η έλλειψη ύπνου όσο και οι πολλές ώρες ύπνου συνδέονται με αρνητικές εκβάσεις για την υγεία. Εάν ανήκετε στη δεύτερη κατηγορία, δείτε τρεις πιθανές αιτίες που εξηγούν γιατί σας... πλακώνει το πάπλωμα καθημερινά.

Υπερυπνία
Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Ύπνου, υπερυπνία ονομάζεται η διαταραχή που χαρακτηρίζεται από υπερβολική υπνηλία και επεισόδια ύπνου ανά πάσα ώρα και στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η υπερυπνία μπορεί να είναι πρωτοπαθής ή δευτεροπαθής, με τη δεύτερη να είναι συχνότερη και να αποτελεί απότοκο κατάθλιψης, παχυσαρκίας, επιληψίας, πολλαπλής σκλήρυνσης ή άλλης πάθησης. Η πρωτοπαθής υπερυπνία συνδέεται με γενετικά σύνδρομα.

Υπνική άπνοια
Τα άτομα με αποφρακτική υπνική άπνοια δεν αναπνέουν καλά όταν κοιμούνται. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διακόπτεται ο ύπνος μία ή και περισσότερες φορές μέσα στη νύχτα και να εκδηλώνεται έντονο αίσθημα κόπωση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αφού διαταράσσεται ο φυσιολογικός κύκλος του ύπνου, οι ασθενείς νιώθουν την ανάγκη να κοιμηθούν περισσότερο από το κανονικό.

Αλκοόλ
Η κατανάλωση σημαντικής ποσότητας αλκοόλ πριν τον ύπνο συνδέεται με περισσότερες ώρες ύπνου. Το αλκοόλ επηρεάζει τον κύκλο του ύπνου, παρατείνοντας τη διάρκειά του, και επίσης δεν επιτρέπει ο ύπνος να είναι αποκαταστατικός.


Πηγή: medicaldaily.com, onmed.gr